معرفی میوه‌های جنوب شرقی آسیا که برای خارجی‌ها عجیبند

یکی از تجاربی که می‌توانید به راحتی در سفر به کشورهای جنوب شرقی آسیا به دست بیاورید خوردن میوه‌های جدید و غیب است. مثلا وقتی با تور مالزی سفر می‌کنید احتمالا میوه‌های محلی گرمسیری را خواهید دید که اصلا آن‌ها در کشور خودمان ندیده‌اید. هیچ چیزی به اندازه خوردن میوه‌های جالب و عجیب نمی‌تواند طعم واقعی سفر به جنوب آسیا را برای شما ماندگار کند. ما در این مقاله چند میوه عجیبی که باید از آن‌ها امتحان کنید را به شما معرفی می‌کنیم.

 

 

مالزی، دوریان

 

 

مالزی، دوریان

 

 

دوریان یکی از میوه‌های عجیب جنوب شرقی آسیا است که طعم و بویی به شدت تند دارد و بسیاری از خارجی‌ها نیز، حتی نمی‌توانند بوی آن را تحمل کنند. و با این که دوریان در بسیاری از هتل‌های مالزی ممنوع است اما بومی‌ها آن را پادشاه میوه‌ها می‌نامند. بنابراین اگر در این کشور با دوریان روبرو شدید اول بهتر است خودتان را آماده بویی که می‌دهد کنید و بعد برای خوردن آن تصمیم بگیرید.

 

 

مالزی و اندونزی، منگوستین

 

 

مالزی و اندونزی، منگوستین

 

 

وقتی سخن از میوه‌های ممنوعه به میان می‌آید نمی‌توان از منگوستین چشم‌پوشی کرد. این میوه که در بخش‌هایی از مالزی و برنئو، و همینطور اندونزی یافت می‌شود، میوه‌ای محبوب است که پوست رویی آن بنفش و سخت بوده و میوه داخل آن نرم و آبدار است. به طور کلی منگوستین همانند دوریان مردم را فراری نمی‌دهد اما حتی این میوه هم در بسیاری از ساختمان‌ها ممنوع است زیر پوست رنگی آن مثل انار هر جایی را که لک کند دیگر رنگ آن از بین نمی‌رود. در تور بالی این میوه را امتحان کنید. 

 

 

راهنمای سفری ماجراجویانه به کوالالامپور

 

 

مالزی و اندونزی، رامبوتان

 

 

مالزی و اندونزی، رامبوتان

 

 

رامبوتان از کلمه مالایی به معنی "مو" گرفته شده و اشاره به پرزهای بلند و قرمز و سبز روی میوه دارد. این میوه گرمسیری برعکس موارد بالا به شدت پر طرفدار بوده و مزه شیرین و عسل مانندی دارد. تقریبا بیشتر خارجی‌ها پس از امتحان کردن این میوه عاشق آن شده‌اند. بعد از امتحان کردن این میوه احتمالا مزه‌ای مثل انگور قرمز برای‌تان تداعی می‌شود.

 

 

 

جذاب‌ترین تفریح‌های کوالالامپور برای ماجراجویی فرزندتان

 

 

اندونزی، سالاک

 

 

اندونزی، سالاک

 

 

این میوه که بومی اندونزی استو در منطقه جاوا و سوماترا می‌روید پوسته‌ای سخت و ظاهری فندوق مانند دارد. داخل این میوه نیز برخلاف دیگر میوه‌ها نرم و آبدار نبوده و حالتی اسیدی و شیرین دارد. بعد از امتحان کردن این میوه متوجه شباهت آن با مرکبات در طعم و مزه خواهید شد. به طور کلی شاید در ظاهر متفاوت باشد اما اغلب گردشگران خارجی مانند شما که قبلا چنین چیزی ندیده‌اند آن را دوست خواهند داشت.

 

 

جنوب شرق آسیا، میوه اژدها یا پیتاهایا

 

 

جنوب شرق آسیا، میوه اژدها یا پیتاهایا

 

 

این میوه نه تنها در مناطق جنوب شرقی آسیا می‌روید بلکه در سواحل دریای کارائیب، مکزیکو، گواتمالا، کاستاریکا، استرالیا و شمالِ جنوب آمریکا، نامی آشنا است. ظاهر پیتاهایا بسیار جذاب و دلربا بوده و اغلب مردم از دیدن آن احساس شعف و خوشحالی می‌کنند و دوست دارند مزه آن را امتحان کنند. به طور کلی بافت این میوه شبیه به کیوی است و مزه شیرین و ملایمی دارد. به علاوه از پوست آن نیز معمولا برای رنگ بخشیدن به اسموتی‌ها و دیگر نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود.

 

 

مالزی، لانگسات

 

 

مالزی، لانگسات

 

 

یکی دیگر از میوه‌های جنوب شرقی آسیا که در اصل میوه‌ای بومی در مالزی‌ست لانگسات است. در نگاه اول به عنوان یک خارجی ممکن است آن را با انبه اشتباه بگیرید اما اگر دقت کنید متوجه تفاوت‌های آن‌ها می‌شوید. پوست رویی لانگسات رنگی روشن دارد و میوه داخل آن نیز شفاف و سفید یا شیری رنگ است. برای خوردن آن باید پوست آن را در بیارید تا میوه داخلی آن نمایان شود. طعم این میوه نیز مثل اغلب میوه‌های تابستانی ترش و شیرین است.

 

 

هند، Jackfruit

 

 

هند، Jackfruit

 

 

این میوه که بومی مناطق جنوبی هند است از دور شبیه به دوریان بوده و ممن است شما را به عنوان یک خارجی دچار اشتباه کند. این میوه بسیار بزرگ پوستی سبز و هندوانه مانند داشته و داخلش را ده‌ها جفت غلاف ضخیم گوشتی دارد. به طور کلی مزه این میوه شبیه به میوه‌های گرمسیری مخصوصا موز و آناناس است و گاها در غذاها به عنوان گوشت مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر در تور هند با این میوه نایاب روبرو شدید هرگز در امتحان کردن آن دچار دودلی نشوید.

 

 

زیباترین آثار باستانی یونسکو در هند

 

 

مالزی، چمپداک

 

 

مالزی، چمپداک

 

 

یکی دیگر از میوه‌های گرمسیری مالزی که به شدت شبیه به جک‌فروت است و قطعا شما را دچار اشتباه می‌کند چمپداک است. چمپداک برعکس جک‌فروت که پوستی سبز دارد، لایه بیرونی آن تقریبا زرد بوده و حتی گوشت داخل آن نیز از جک‌فروت نرم‌تر است. به طور کلی گرچه این دو میوه شبیه به هم هستند اما چمپداک گوشتی مانند حریره یا فرنی دارد و مزه آن نیز به شدت دوست داشتنی است.

 

 

چین، لایچی

 

 

چین، لایچی

 

 

لایچی یکی از گونه‌های لیتچی بوده و از درختان گرمسیری منطقه گوانگدونگ و فوجیان چین است. این میوه دارای پوششی نازک و کمی سفت بوده و داخل آن کوچک و سفید با گوشتی عطری و شیرین است. در شرق و جنوب آسیا از میوه خشک آن نیز استفاده‌های گوناگونی می‌شوند مثلا مالزیایی‌ها علاقه دارند از آن در چای خود استفاده کنند. در تور چین حتما این میوره را بخورید. 

 

 

 

۶ تم‌پارک عجیب در چین که گردشگران عاشق آنها هستند

مطالب مرتبط