سفر به شادترین کشورهای آسیا را تجربه کنید

معمولا وقتی می‌خواهید به جایی سفر کنید چه مواردی را در نظر می‌گیرید؟ زیبایی‌های طبیعی، قدمت تاریخی، سواحل زیبا و البته خلق و خو، و برخورد مردم با یکدیگر و با مسافران از مواردیست که در نظر گرفته می‌شود. معمولا شما دوست دارید در محیطی شاد با مردمی مودب و خوش‌برخورد وقت بگذرانید. هیچ‌کسی از هزینه در نقطه‌ای که با آن رفتاری مناسب ندارند لذت نمی‌برد. حالا اگر بخواهید به کشوری شاد در آسیا سفر کنید کجا را انتخاب می‌کنید؟ بیایید به مقاصد برجسته نگاهی بیاندازیم.

 

 

فیلیپین

 

 

فیلیپین

 

 

این کشور جنوب شرقی آسیا که در ۱۶ مارس ۱۵۲۱ تاسیس شد به نام پادشاه اسپانیایی فلیپ دوم، فیلیپین نام گرفت. به طور کلی ۸۹ درصد مردم فیلیپین را بومی‌ها تشکیل می‌دهند و ۱۱ درصد هم مردم خارجی در آن زندگی می‌کنند. مردم فیلیپین معملوما خوش خنده هستند و در مواجهه با مشکلات لبخند از لبشان بیرون نمی‌رود. به همین دلیل است که فیلیپین را کشوری خونگرم می‌شناسند. فیلیپین که رتبه اول شادترین کشورهای آسیایی را به خود اختصاص داده، در طول تاریخ آموخته اگر هر چیزی را از دست داد با روحیه و لبخند دوباره به دست بیاورد. اگر به عنوان یک خارجی به این کشور سفر کنید همیشه نوع برخورد و شادابی مردم در ذهن شما باقی خواهد ماند.

 

 

هند

 

 

هند

 

 

تور هند سفر به سرزمینی که در جنوب آسیا واقع شده دومین کشور پرجمعیت دنیاست که با وجود تاریخی پرفراز و نشیب و همیشه در مخاطره، مردم آن ساده و مهمان‌دوست، مهربان و خوش خنده باقی مانده‌اند. این کشور که بزرگ‌ترین دموکراسی دنیا را ارائه می‌دهد و پایتخت آن دهلی‌ست، حدود ۲۲ زبان مختلف را داخل مرزهایش میزبانی می‌کند. حتما می‌دانید که وجود فیلم‌سازی و اهمیت بالای آواز در آن‌ها راهی برای فرار از تاریخ پر غم این کشور بوده است. حتی امروزه هم در سفر به هند مشاهده می‌کنید که چطور از جای جای بازارها و کافه‌ها صدای موسیقی‌های شاد به گوش می‌رسد.

 

 

زیباترین آثار باستانی یونسکو در هند

 

 

مالزی

 

 

مالزی

 

 

تور مالزی سفر به کشور جنوب شرقی آسیایی است که شمال شبه جزیره مالزی و بخشی از جزیره برنئو می‌شود. این کشور دارای سواحل ماسه سفید باشکوه، جنگل‌های بارانی سرسبز، کوهستان‌های جذاب و دوست‌داشتنی و البته مردمی مهمان‌نواز است. سرمایه اصلی مالزی به ساختمان‌های دوران استعماری باز می‌گردد. البته آسمان‌خراش‌ها و برج‌های تازه ساخت جدید نقش خیلی ارزنده‌ای در جذب گردشگران امروزی دارد. هر زمان که به مردم این کشور نگاه می‌کنید در حال لبخند و خوش و بش هستند به طوری که به نظر می‌رسد اصلا در دنیا نگرانی خاصی ندارند.

 

 

جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در غرب مالزی

 

 

اندونزی

 

 

اندونزی

 

اندونزی به طور رسمی جمهوری اندونزی شناخته شده و کشوری در آسیای جنوب شرقی است. این کشور برای ۳۰۰ سال در استعمار هلند و ۳ سال و ۶ ماه نیز در سیطره ژاپن بوده است. تا این که سرانجام در ۱۷ اوت ۱۹۴۵ به استقلال دست یافت. جاکارتا پایتخت این کشور در جزیره جاوا واقع شده که با تور بالی می توانید از آن دیدن کنید و زبان رسمی آن‌ها نیز اندونزیایی، جاوانی، سندیان و مینانگکابائو است. طبق آمار و ارقام‌ها مالزی بزرگ‌ترین جمعیت مسلمان دنیا را میزبانی می‌کند و بیشتر به خاطر زیبایی‌های طبیعی کوهستانی و زمین‌های سرسبز برای جذب گردشگر بهره می‌برد. اگر به این کشور سفر کرده باشید حتما متوجه شده‌اید که مردم تا چه اندازه در محاوره آرام و صلح‌جو بوده و همیشه در حال صحبت لبخند به لب دارند.

 

 

 

تایلند

 

 

تایلند

 

 

یکی دیگر از کشورهای محبوب این فهرست تور تایلند است. تایلند که به طور رسمی پادشاهی تایلند شناخته می‌شود قبلا سیام نامیده می‌شد. این کشور در مرکز شبه جزیره هندوچین در سرزمین اصلی آسیای جنوب شرقی واقع شده است. سواحل ماسه سفید پودری، آب‌های زلال اقیانوسی، بیشمار جزیره‌های کوچک و بزرگ گردشی و توریستی، کوهستان‌ها و آتشفشان‌های چشمگیر و همین‌طور جنگل‌های گرمسیری با گونه‌های مختلف حیوانی باعث شده تا مردم سراسر دنیا برای داشتن تعطیلاتی شگرف و دیدنی‌های فرهنگ و تاریخی روانه این سرزمین ۴ فصل شوند. مردم تایلند در طول سال‌های متمادی میزبانی از مردم دنیا آموخته‌اند رمز موفقیت و پیشرفت در لبخند زدن، روی گشاده و ارج گذاشتن به گردشگرانی است که به امید داشتن تعطیلاتی فراموش نشدنی روانه سواحل بهشتی کشور می‌شوند.

 

 

سریلانکا

 

 

سریلانکا

 

 

سریلانکا، به صورت رسمی جمهوری دموکراتیک سوسیالیست سریلانکا شناخته شده و از آغاز حکومت استعمار بریتانیا تا سال ۱۹۷۲ به عنوان سیلان به حیات خود دامه داده بود. تور سریلانکا سفر به جزیره‌ای در جنوب آسیا و در جنوب شرق هند واقع شده است. سریلانکا جامعه چند قومی، چند مذهبی و چند فرهنگی است که بازتابی از برخورد این جزیره با مهاجران خارجی را به تصویر می‌کشد. مردم سریلانکا دارای یک طبیعت گرم و دوستانه هستند که این خصیصه در چهره‌های مهربان‌شان به راحتی دیده می‌شود، آن‌ها همیشه حاضرند تا به کسانی که با جنبه‌های زندگی محلی آشنا نیستند کمک کنند. اگر به سریلانکا سفر کنید، خواهید دید که آن‌ها بسیار مهمان‌نواز هستند و از دعوت کردن مردم به خانه هایشان لذت می‌برند. بنابراین اگر از سوی راهنما یا راننده‌تان دعوت شدید اصلا متعجب نشوید.

 

 

 

محبوب‌ترین غذاهای تایلند که باید آن‌ها را امتحان کنید

 

 

سنگاپور

 

 

سنگاپور

 

 

یکی از کشورهای بسیار کوچک جنوب شرقی آسیا که ثروتی زیاد داشته و برعکس چیزی که به نظر می‌رسد به سرعت در حال پیشرفت و مدرنیته شدن است. این کشور رسما به نام جمهوری سنگاپور شناخته می‌شود اما اگر جایی با واژه‌های شهر شیر، شهر باغ و نقطه قرمز روبرو شدید تعجب نکنید. این کشور تنها حکومت جهان است که شهرهایش به تنهایی هر کدام مانند ایالت، مستقل از حکومت اصلی هستند. و تور سنگاپور یکی از سفر‌های لوکس بشمار می‌رود. 

مطالب مرتبط