راهنمای عکاسی گردشگری در آسیای جنوب شرقی

صادقانه بگوییم اگر به دنبال ماجراجویی‌های شگفت‌انگیز برای تجارب عکاسی در دنیا هستید، هیچ جایی مثل جنوب شرق آسیا نیست. این بخش از آسیا پر از زیبایی‌هایی است که بزرگ‌ترین عکاسان دنیا را به سوی خود می‌کشاند. در جنوب شرق آسیا فهرست بلندی از مناظر چشمگیر، مناطق سرسبز، فرهنگ‌های رنگارنگ سنتی، مردم خونگرم، سواحل گرمسیری فراوان، معبدهای باستانی و آتشفشان‌ها را در اختیار دارید تا از آن‌ها عکاسی کنید. ما در این مطلب بهترین نقاط جنوب شرق آسیا برای عکاسی را بررسی خواهیم کرد. اگر می‌خواهید به یک سفر حرفه‌ای عکاسی بروید نقاط زیر را بررسی کنید.

 

 

تایلند، کرابی

 

 

تایلند، کرابی

 

 

کرابی در تور تایلند یکی از بی‌نظیرترین و شگفت‌انگیزترین نقاط تایلند برای سفرهای ساحلی و عکاسی است. این جزیره آنچنان امکانات متعددی را در خود جمع‌آوری کرده کمتر جایی را در دنیا بتوان با آن مقایسه کرد. ترکیبی از خلیج زیبای هلانگ ویتنام با آن‌های تمیز و شفاف اندوزی به علاوه بناها باستانی و فرهنگ‌های سنتی بودایی و اسلامی، پوشش گیاهیی بسیار سبز، مناطق گرمسیری دل‌نواز، مردم خونگرم و مهربان از زیبایی‌هایی است که می‌توانید خلاقانه برای ساختن قابی ماندگار از آن‌ها استفاده کنید. تنها با ۱ ساعت گردش در کرابی بین ۲۰۰ گزینه مختلف از انواع جزایر، غارها، آبشارها، سواحل پنهانی غربی و معابد فراوان، به سختی بتوانید چندتایی را انتخاب کنید. حتما از جزایر فی‌فی، جزیره پودا، جزایر هنگ، سواحل تنسای، رایلی و معبد غار تیگر دیدن کنید.

 

 

معرفی زیباترین مناطق گردشگری در کرابی

 

 

اندونزی، بالی

 

 

بالی

 

 

مسلما وقتی از زیباترین نقاط جنوب شرقی آسیا صحبت می‌کنیم نمی‌توان از تور بالی که به جزیره خدایا شناخته می‌شود چشم بپوشیم. بالی به خاطر آب‌های کریستالی، سواحل ماسه سفید شگفت‌انگیز، فرهنگ عرفانی ریشه در سنت‌های هندوستان قدیم، جنگل‌های سرسبزی گرمسیری، آتشفشان‌های غبارآلود و آب و هوایی بهشتی از مقاصد فوق‌العاده عکاسی شمرده می‌شود. تنها کاری که باید بکنید انتخاب قابی دلخواه و سپس فشردن دکمه شاتر است. زیبایی‌های بالی آنقدر تو در تو و درهم است که اصلا لازم نیست برای پیدا کردن جای مناسبی برای عکاسی خیلی به اطراف بروید، همه چیز در نزدیکی شما قرار دارد. اگر مایل به عکاسی از مردم بومی و زندگی فرهنگی بالی هستید حتما برای عکاسی به اوباد بروید. سواحل جزیره به طور کلی برای عکاسی فوق‌العاده هستند اما سواحل جنوبی جذابیت‌های بیشتری دارند. اما اگر به دنبال عکاسی با تجارب ماجراجویانه هستید به سمت آتشفشان‌های جزیره در ارتفاعات کوهستانی آن بروید.

 

 

بهترین نقاط بالی برای قرارهای عاشقانه

 

 

ویتنام، ساپا

 

 

ویتنام، ساپا

 

 

اگر عاشق عکاسی از زندگی و فرهنگ نقاط سنتی دنیا هستید ساپا در ویتنام با مردم دوست‌داشتنی‌اش یکی از برجسته‌ترین نقاطی است که می‌توانید به آن سفر کنید. ساپا تنها در ۴ ساعت رانندگی از پایتخت این کشور یعنی هانوی فاصله دارد. در این منطقه ۵ قوم محلی زندگی می‌کنند که هر کدام لباس سنتی زیبا و خاص خودشان را به تن می‌کنند. این منطقه نه تنها از لحاظ فرهنگی بسیار برجسته است، بلکه به واسطه نزدیکی به مرز چین، پس زمینه‌های زیبایی از تراس‌های برنج، کوه‌های جنگلی و آبشارها را ارائه می‌دهد. به خاطر نزدیکی ساپا به هانوی، گردشکران کنجکاو زیادی به این منطقه سفر می‌کنند بنابراین فقط شما نیستید که به عنوان یک خارجی در آن سرگردان می‌شوید.

 

 

سنگاپور

 

 

سنگاپور

 

 

 

شاید خیلی توجه نکرده باشید اما یکی از نقاط جذاب عکاسی در آسیای جنوب شرقی را تور سنگاپور به خود اختصاص داده است. البته که سنگاپور بر خلاف بالی و یا کرابی جایی برای یافتن سنت‌ها و مناظر طبیعی باورنکردنی نیست، اما به جهت پیشرفت و زندگی مدرنیته، بسیاری از معماری‌های دیدنی و جذابی را ارائه می‌دهد که می‌توانید با خلاقیت‌های حرفه‌ای خود از آن‌ها قابی زیبا بسازید. مثلا شب بین ساعات ۸ تا ۹:۳۰ به خلیج مارینا بروید، دوربین را بر روی سه پایه بگذارید و از معماری مدرن شهری که با چراغ‌های رنگی در آب می‌درخشد عکس بگیرید. به محله چینی‌ها بروید، از معماری اروپایی دوره استعماری عکاسی کنید، به خرید و فروش مردم در خیابان‌ها دقت کنید و از نقاطی مثل باغ وحش، باغ گیاه‌شناسی و معابد دیدن کنید.

 

 

معرفی بهترین مناطق طبیعت‌گردی در سنگاپور

 

 

کامبوج، آنگکور وات

 

 

کامبوج، آنگکور وات

 

 

نمی‌توان فقط به جزایر تکیه کرد در حالی که جذابیت‌های آسیا متنوع‌تر از این حرف‌هاست. به عنوان یکی از نقاط برجسته آسیا که پتانسیل بالایی برای عکاسی دارد می‌توانیم به مجموعه معبد آنگکور اشاره کنیم. معبد آنگکور یکی از زیباترین نقاط دنیاست که هر گردشگری می‌تواند در عمرش ببیند، بنابراین دوربین‌تان را بردارید و خودتان را در منطقه رها کنید. البته آنگکور وات کاملا توریستی است و مردم گردشگر زیادی با تورهای یک روزه به بازدید آن می‌روند. پس اگر دور و برتان شلوغ بود، خودتان را نبازید و سعی کنید با دور شدن از شلوغی و تنظیم مناسب کادر دوربین، منظره زیبای خودتان را پیدا کنید.

 

 

تایلند، بانکوک

 

 

تایلند، بانکوک

 

 

بانکوک پر بازدیدترین شهر دنیا را به عنوان مقصد عکاسی نیز می‌توان در نظر گرفت. این شهر با حدود ۹ میلیون نفر جمعیت، و تنوع فرهنگی، دارای جاذبه‌های دیگری مثل سواحل، کوه‌ها و معابد هم هست. اگر تا به حال به بانکوک نرفته‌اید سعی کنید در اولین فرصت برای دیدن جاذبه‌های دیدنی‌اش، مثل طلوع درخشان آفتاب بر فراز معابد بزرگ و سفید، غذاهای خیابانی تند و خوشمزه، بازارهای روباز هفتگی و شبانه، و نقاط ساحلی‌اش بروید. بی‌شک در بانکوک حد اعلایی از تنوع موضوع پیدا می‌کنید که از سفرتان آلبومی متنوع و داستانی می‌سازد.

 

 

هتل‌های زیبا و مقرون به صرفه در نزدیکی ایستگاه مترو در بانکوک

مطالب مرتبط