جذاب‌ترین پل‌های معلق دنیا برای گردشی هیجان‌انگیز

اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم پل‌ها نمی‌توانند خیلی بحث جالبی برای ما باشند مگر بخواهیم درباره معماری باشکوه‌شان گفتگو کنیم. کارآیی این سازه‌ها تنها وصل کردن دو نقطه دور از هم به یکدیگر است. اما بعضی از پل‌ها منحصرا نظر ما را به خود جلب می‌کنند. پل‌های معلقی که معمولا در مناطق طبیعی از آن‌ها استفاده می‌شوند در این دسته قرار دارند. ما در این مقاله شگفت‌انگیزترین پل‌های معلق دنیا را بررسی می‌کنیم.

 

 

ایرلند شمالی- پل معلق کاریک

 

 

ایرلند شمالی- پل معلق کاریک

 

 

این پل جذاب و زیبا سرزمین اصلی ایرلند را به جزیره کوچک Carrick-a-Rede متصل می‌کند. این پل زیبا که در ارتفاع ۳۰ متری از سطح دریا ساخته شده چشم‌اندازی زیبا و دیدنی به صخره‌ها و آب‌های دریای اسکاتلندی دارد. شما به خودتان بگویید این پلی معمولی و برای تنها برای عبور و مرور است، اما اشتباه می‌کنید برای رد شدن و قدم‌زنی بر روی این پل شگفت‌انگیز شما باید ۹ دلار هزینه کنید. شاید این هزینه از نظر شما غیرمنصفانه به نظر برسد اما با این وجود گردشگران این منطقه، رفتن به پل را به خاطر دیدن مناظر شگفت‌انگیزش از دست نمی‌دهند.

 

 

 

سوئیس، پل تریفت

 

 

سوئیس، پل تریفت

 

 

طولانی‌ترین پل عابر پیاده معلق در سوئیس متعلق به کوه‌های آلپ این کشور است. این پل حدود ۱۷۰ متر طول داشته و در ارتفاع ۱۰۰ متری از سطح دریاچه تریفت ساخته شده است. البته برای رسیدن به این منطقه شما باید از Meiringen سوار تله‌کابین شوید و بعد حدود یکی دو ساعتی پیاده‌روی کنید و گردش‌کنان به پل برسید. مطمئنا بعد از رسیدن به پل و دیدن زیبایی نمای پانورامای اطراف دچار هیجان و شگفتی خواهید شد. البته وجود این پل به تنهایی برای به وجود آمادن انواع حس‌ها کافی است. بنابراین تمام شجاعت‌تان را جمع کنید و با اطمینان به سازه‌ی پل بر روی آن قدم بگذارید.

 

 

قنا، پل معلق پارک طبیعی کاکوم

 

 

قنا، پل معلق پارک طبیعی کاکوم

 

 

چه چیزی می‌تواند از یک پل معلق در جنگلی بارانی جذاب‌تر باشد؟ پارک طبیعی کاکوم در اصل میزبان ۷ پل معلق است. کل مسیر پیاده‌روی در این پارک ملی به طول ۳۳۰ متر و در ارتفاع ۴۹ متری از سطح زمین گسترده شده است. این پل به معنای واقعی کلمه یک مسیر جنگلی معلق است که تنها برای عبور یک نفر به طور همزمان فضا ارائه می‌دهد. بنابراین شما و گروه دوستانه‌تان باید یک به یک و پشت سر هم از این پل عبور نمایید. شما می‌توانید با گشت و گذار در این پارک بیشتر با طبیعت در ارتباط باشید و گونه‌های مختلف حیوانی را از نزدیک ببینید.

 

 

مالزی، پل پارک ملی تامان نگارا

 

 

مالزی، پل پارک ملی تامان نگارا

 

 

این پل با داشتن طولی به اندازه ۵۱۰ متر و ارتفاعی معادل ۴۵ متر، طویل‌ترین پل معلق دنیا شناخته می‌شود. شما در تور مالزی با گذر از این پل فرصت تماشای جنگل بارانی و سرسبز نگارا را یا نمای پانوراما در اختیار خواهید داشت. به علاوه شما نه تنها می‌توانید تمام روز را در این پارک پیاده‌روی کنید، بلکه می‌توانید برای گردش‌های شبانه و کشف زندگی حیوانی منطقه نیز بروید. این پل همانند کاکوم تنها برای عبور یک نفر به طور همزمان جا داشته و شما باید همگی در یک صف ازروی پل عبور کنید.

 

 

جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در غرب مالزی

 

 

ایران، پل مشگین‌شهر

 

 

ایران، پل مشگین‌شهر

 

 

پل معلق مشگین‌شهر در استان اردبیل با داشتن ۳۶۵ متر طول، ۲ متر عرض و ۸۰ متر ارتفاع طولانی‌ترین و مرتفع‌ترین پل طنابی خاورمیانه محسوب می‌شود. این پل که بر روی رودخانه خیاوچایی و بر روی پارک جنگلی مشگین‌شهر احداث شده، منظره‌ای سرسبز و وسیع را به شما ارائه می‌دهد. همچنین با وجود عرض زیاد آن، دیگر نگرانی از بابت تنها قدم برداشتن نداشته، و می‌توانید در کنار دیگر عزیزانتان از معلق بودن در هوا لذت ببرید. گرچه همه جا پل مشگین‌شهر به صورت واحدی مستقل نام برده می‌شود اما در حقیقت این پل بخشی از مجموعه گردشگری خیاو تا گیردولی است که مساحتی به اندازه ۱۳۰ هکتار را به سلطه خود در آورده است.

 

 

روسیه، پل هوایی پارک AJ Hackett

 

 

روسیه، پل هوایی پارک AJ Hackett

 

 

این پل معلق به فاصله عرض بازوها پهنا داشته و تقریبا طولی به اندازه پل بروکلین دارد. این پل با ۸ کابل فولادی بین کوه‌های پارک ملی سوچی کشیده شده است که با تور روسیه می‌توانید به انجا بروید. پل معلق AJ Hackett تنها ۴ ماه بعد از المپیک زمستانی سال ۲۰۱۴ به بهره‌برداری رسید و از آن زمان شهرت بالایی برای خودش بهم زد. شما با رفتن و بازدید از این پل معلق می‌توانید چشم‌اندازهای فراموش نشدنی به خط ساحلی دریای سیاه و جنگل‌های پر از گل یاسمن و گل کاغذی را داشته باشید. پس اگر می‌خواهید این تجربه بی‌تکرار را ثبت کنید دوربین‌تان را فراموش نکنید. البته بهتر است در صورت همراه داشتن دوربین، از بند محافظ گردنی آن استفاده کنید تا متحمل خسارت نشوید.

 

 

زیباترین پارک‌های ملی روسیه برای گردشی به یادماندنی

 

 

چین، پل شیشه‌ای ژانگجیاجی

 

 

چین ژانگجیاجی

 

 

این پل در شهر ژانگجیانجی در استان شمالی تور چین یعنی هونان واقع شده است. به طور کلی پل شیشه‌ای ژانگجیاجی ۱٫۴۱۱ متر طول و ۱٫۱۸۱ ارتفاع دارد که طولانی‌ترین و مرتفع‌ترین پل معلق شیشه‌ای در کل دنیا شناخته می‌شود. بازدیدکنندگان با قدم برداشتن روی سطح شیشه‌ای پل تصور خواهند کرد که بر روی سطحی نازک و ناپیدار ایستاده‌اند و حس معلق بود در هوا به آن‌ها القا می‌شود. البته بی‌راه نیست که با چنین توصیفاتی آن را ترسناک‌ترین پل دنیا هم می‌نامند. اگر همراه تور چین به بازدید این کشور پهناور رفتید، پل شیشه‌ای ژانگجیاجی را از قلم نیندازید.

 

۶ تم‌پارک عجیب در چین که گردشگران عاشق آنها هستند

مطالب مرتبط