معرفی شگفت‌انگیزترین رودهای دنیا

رودخانه‌ها با عبور از کوهها و دره‌ها، دهکده‌ها و شهرها، قرن‌هاست که مردم را برای ساختن تمدن‌های اطراف خود جذب می‌کنند. امروزه بسیاری از گردشگران، عاشق شرکت در فعالیت‌های فضای باز و تفریحات آبی هستند. رودخانه‌ها از جنبه‌های مختلف نظیر بزرگی و طول، زیبایی، اهمیت زیست محیطی و غیره شهرت دارند. در این رابطه پیشنهاد می‌کنیم که به مطالعه زیباترین رودهای دنیا بپردازید. اما در این مقاله قصد داریم که شگفت‌انگیزترین رودهای دنیا را معرفی کنیم و به جنبه‌های خاص آنها اشاره نماییم. پس در این سفر رویایی با ما همراه شوید.

 

Gros Ventre

این رود، پر زرق و برق‌ترین رودخانه ایالات متحده است و در حدود 120 کیلومتر طول دارد. این رودخانه، برای ماهیگیری ماهی قزل آلا در شهر کلی در وایومینگ شهرت دارد. آب شفاف کریستالی و مناظر اطراف، این رود را به یکی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین رودهای دنیا بدل کرده است.

 

بخوانید: معرفی 10 رود بزرگ دنیا

 

 

Radovna

این رودخانه زیبا، یک تفرجگاه چشمگیر را در چند کیلومتری شهر بلد اسلونیا در دل طبیعت حک کرده است. تنگه‌ای خارق العاده و مسیر پیاده‌روی و پل‌های چوبی که در امتداد رودخانه به چشم می‌خورند، امکان کشف و گشت و گذاری عالی را برای گردشگران فراهم می‌کنند. این مسیر به یک نقطه خیره‌کننده یعنی آبشار زیبای picturesum ختم می‌شود. باید گفت که طول این رود، تنها 3 کیلومتر است که در یک ساعت طی می‌شود. 

 

 

Rapa

این رود عجیب تنها با طول 75 کیلومتر، یکی از مکان‌های بی‌نظیر در سوئیس به شمار می‌آید و تا دریاچه  Tjaktjajaure امتداد می‌یابد. این رودخانه، در دره Rapa جریان دارد و با کوه های مرتفع احاطه شده است و یک منظره‌ باورنکردنی را ارائه می‌دهد. این منطقه دلیل طبیعت بکر و چشم‌انداز مستحکم و خشن و وحشی، ملقب به "آلاسکای اروپا" است.

 

بخوانید: آشنایی با شلوغ‌ترین سواحل دنیا

 

 

Reuss

این رودخانه که چهارمین رودخانه بزرگ سوئیس محسوب می‌شود، از جاذبه‌های بی بدیل و مکان‌های دیدنی نظیر شهر تاریخی و زیبای لوسرن عبور می‌کند. همچنین در طول مسیر، دره خوش منظره Reuss و تنگه Schöllenen را پشت سر می‌گذارد. پل شیطان نیز از دیگر جاذبه‌های مسیر رود است. طبق افسانه‌ها، خود شیطان به ساخت پل در این مکان کوهستانی کمک کرده است. اگر گذارتان به این منطقه افتاد، می‌توانید از قایق سواری در رودخانه و دیدن مکان‌های متنوع نظیر دهکده‌های کوهستانی، شهرهای بزرگ و مناطق کوهستانی خالی از سکنه برخوردار شوید.

 

 

Fjaðrá

بازدیدکنندگان از این رودخانه شگفت‌انگیز، به راحتی می‌توانند خود را به  دره و کنار رودخانه برسانند. نمای این حوالی، بسیار متنوع و متغیر است و برای مخاطبان عادی نمی‌شود. صدای آرامش بخش آب جاری و مسیر راحت برای پیاده‌روی، از مشخصه‌های این مکان هستند. توصیه می‌کنیم که این شگفتی طبیعت در ایسلند را حداقل یکبار در زندگی ببینید. فرصت‌های بینظیری برای عکس گرفتن در انتظار شما خواهد بود.

 

بخوانید: آشنایی با عجیب‌ترین معابد دنیا

 

 

Verdon

این رودخانه که در بین کوه‌های غول پیکر Trois Eveches فرانسه قرار دارد، یکی از رودخانه‌های زیبا و شگفت‌انگیز جهان به شمار می‌آید. این رود، یک رودخانه طولانی با طول حدود 166 کیلومتر است و رنگ فیروزه‌ای عجیب آب، دره وردون را به زیباترین دره اروپا بدل کرده است. این دره و رودخانه، به لحاظ گردشگری، از جاذبه و محبوبیت بسیاری برخوردار بوده و ماجراجویان بیشماری را به سوی خود جذب می‌کنند.

رفتینگ و قایقرانی، مسیرهای عجیب و باورنکردنی را در اختیار علاقمندان به گشت و گذار در این رودخانه می‌گذارند. بعلاوه این محوطه مکان خوبی برای بانجی جامپینگ، دوچرخه‌سواری در کوهستان، ماهیگیری و پالاگلایدر است. تنگه و رود Verdon، جواهری طبیعی در قلب فرانسه است.

 

 

Soča

این رود زیبا که به رنگ فیروزه‌ای عجیبش شهرت دارد، یک رود ایتالیایی است که از مناطق شمالی اسلوونی سرچشمه می‌گیرد و به دریای آدریاتیک ختم می‌شود. نام دیگر این رود، Emerald Beauty است. با طول زیادی در حدود 138 کیلومتر، رودخانه سوچا یکی از رودخانه‌های جذاب است که مرز بین امپراتوری استرو- مجارستان و پادشاهی ایتالیا را تشکیل می‌دهد.

این رودخانه، زمانی به عنوان مانعی برای درگیری بین کشورها در جنگ جهانی اول استفاده می‌شد. آب آن، شبیه جواهری درخشان است. بعلاوه علاقمندان می‌توانند از تفریحات آبی مختلف خصوصا قایقرانی و ماهیگیری در این مکان بهره‌مند شوند. طبیعت و قنات‌های بکر نیز فرصت خوبی برای پیاده‌روی و یا حتی پاراگلایدر فراهم می‌کنند.

 

بخوانید:‌ با زیباترین کلیساهای اروپا آشنا شوید

 

 

Krka

پارک ملی Krka یکی از مشهورترین جاذبه‌های طبیعی کرواسی است. این پارک زیبا در اطراف رودخانه Krka شکل گرفته است و دارای آبشارهای متعددی است که از محبوب‌ترین و مشهورترین نقاط دیدنی Krka به شمار می‌آیند. احتمالاً هیجان‌انگیزترین نکته‌ای که می‌شود به آن اشاره کرد، این است که بازدیدکنندگان با ممنوعیت شنا روبرو نیستند و می‌توانند به راحتی از لذت این تفریح آبی برخوردار شوند.

 پارک و رود Krka هم چنین زیست‌گاه جانوران و گیاهان متعددی است. بنابراین در کل شما با تنوع حیرت‌انگیزی از آبشارها، دریاچه‌ها، امکانات پیاده‌روی در جنگل و فعالیت‌ها و تفریحات آبی مواجه خواهید شد. این محوطه به دلیل وجود انواع گل، جایزه گل طلایی اروپا را نیز دریافت کرده است.

 

 

به نقشه جهان نگاهی بیندازید. ببینید که شهرها چطور تمایل داشته‌اند که در کنار رودخانه ها واقع شوند؟ این تصادفی نیست. رودخانه‌ها، آب شیرین را برای نیازهای اساسی در شهرهای کوچک و بزرگ تأمین می‌کنند. همچنین زیست‌گاه انواع جانوران و گیاهان هستند که بعضا، منبع غذایی برای ساکنان نزدیک رودخانه‌ها به شمار می‌آیند. در این مقاله، عجیب ترین رودهای جهان را از جنبه‌های مختلف نظیر خصوصیات زیست محیطی، جذابیت برای مخاطبان و امکانات و تفریحات آبی و چشم‌انداز بی‌نظیرشان مورد بررسی قرار دادیم. هر چند که تعداد رودهای شگفت‌انگیز در دنیا، محدود به این موارد نیست. 

مطالب مرتبط