بهترین سوغاتی‌هایی در چیانگ مای

معروف‌ترین بازارهای چیانگ‌ مای با بزرگ‌ترین نقاشی‌های دیواری این شهر همراه هستند. این بازارها غروب دم و با تاریک شدن هوا رونق می‌گیرند و میزبان مردم بومی و گردشگر می‌شوند. حتی اگر هوا نامساعد هم شود، باز می‌بینید برخی از غرفه‌داران سرسخت غرفه‌شان را باز می‌کنند. در سفر با تور تایلند اگر مطمئن نیستید در چیانگ مای چه چیزی می‌توانید برای سوغاتی بخرید توصیه می‌کنیم نگاهی به راهنمای ما بیاندازید.

 

لباس‌های شمالی

بازارهای تایلند به فروش لباس‌های نخی طراحی شده شهرت دارند، اگر می‌خواهید چیزی باکیفیت بخرید توصیه می‌کنیم به دنبال فروشندگان معتبر بروید که لباس‌های تایلند شمالی را عرضه می‌کنند. برای چیزی سنتی می‌توانید پیراهن معروف moh hom top را تهیه کنید که به شکل پیراهن آستین کوتاه برای آقایان یا یک بلوز آستین بلند برای خانم‌ها است. شلوارها و دامن‌های سنتی هم برای هدیه دادن عالی هستند اما اگر به دنبال چیزی مدرن‌تر هستید می‌توانید سارونگ را امتحان کنید.

 

بخوانید: بهترین کلاس‌های آشپزی در چیانگ مای

 

 

روغن‌های اساسی

روغن‌های اساسی مایعات بسیار غلیظی هستند که با استخراج رایحه یا ترکیبات سالم از گیاهان ساخته می‌شوند. شما می‌توانید این روغن‌های اساسی گیاهانی مانند: اسطوخودوس، نعناع و مرهم لیمو را تقریبا در هرجای دیگر خریداری کنید، اما اگر به دنبال چیز خاص و محلی هستید، با روغن محلی نارگیل شروع کنید. دو کاربرد اصلی روغن نارگیل برای زیبایی پوست و پخت و پز است، پس اگر قصد استفاده از آن را برای حالت دوم دارید، حتما از کیفیت مناسب آن خریداری نمایید. فقط سعی کنید از فروشندگان معتبر خرید کنید زیرا فروشندگان روغن‌های بی‌کیفیت کم نیستند.

 

 

کاسه تبتی

کاسه‌های تبتی در بازارهای شبانه تایلند به شدت محبوب هستند. بازدیدکنندگان و خریداران تمام تلاش خودشان را می‌کنند تا بتوانند نوای دل‌انگیز آن را که برای مدیتیشن استفاده می‌شود را در بیاورند که خود چالشی برای آن‌ها محسوب می‌شود. کاسه‌های مورد استفاده در معابد اغلب بسیار بزرگ هستند، اما مواردی که در بازار برای مصارف شخصی فروخته می‌شوند معمولا 5 تا 15 سانتی‌متر قطر دارند. کاسه‌های تبتی برای مراقبه‌های بودایی طراحی شده‌اند و حاوی ترکیب ویژه‌ای از فلزات هستند؛ بنابراین این کاسه‌ها بسته به مکان، وسیله نواختن و فرد نوازنده صداهای مختلفی از خودشان تولید می‌کنند.

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های محلی چیانگ مای

 

 

کوسن‌های مثلثی

نقاشی‌های دیواری قدیمی موجود در شمال تایلند نشان می‌دهند، که بالش‌های مثلثی حداقل در اوایل سال 1850 برای استفاده رایج بوده‌اند. به نظر می‌رسد که آن‌ها به طور گسترده در معابد تایلند مورد استفاده قرار می‌گرفتند، جایی که حتی خدایان بر آن‌ها تکیه می‌دادند. این بالش‌ها در اصل پشتی‌های مثلثی هستند که به شکل هرمی چیده شده و معمولا برای خوابیدن یا استراحت با یک تشک سنتی ترکیب می‌شوند. بالش‌هایی که در بازارها مشاهده خواهید کرد واقعا محلی هستند، زیرا در حال حاضر هیچ تولید کننده انبوهی در منطقه وجود ندارد. بلکه در ماه‌های سرد که کشاورزی از رونق می‌افتد توسط مردم محلی درست می‌شوند.

 

 

جعبه‌های برنج

همانطور که از نام آن پیداست، جعبه برنج به طور سنتی برای ذخیره برنج استفاده می‌شود. با این حال، طراحی‌های رنگارنگ و پیچیده با رنگامیزی دستی، آن‌ها را به عنوان یک سوغاتی برای به عنوان بانک سازماندهی وسایل یا حتی به عنوان یک قطعه تزئینی، در بین بازدیدکنندگان محبوب کرده است. جعبه‌های معتبر تایلندی از بامبو و با دست و بدون وسایل صنعتی ساخته می‌شوند. فقط به خاطر داشته باشید آن‌ها واقعا برای نگه‌داری رنج ساخته نشده‌اند و جنبه تزئینی دارند بنابراین اگر واقعا در آن‌ها برنج داغ بگذارید از بین می‌روند و خراب می‌شوند.

 

بخوانید: ۸ برتری چیانگ مای نسبت به بانکوک

 

 

ابریشم تایلندی

پیش‌تر در مقاله خرید ابریشم تایلندی در چیانگ مای بهترین مراکز خرید این محصول ارزشمند را معرفی کرده بودیم. تایلند محل زندگی گونه بی‌نظیری از کرم ابریشم است که کشاورزان آن‌ها را  در برگ توت پرورش می‌دهند. ابریشم تولید شده از رنگ طلای تا سبز روشن متغیر بوده و بسیار گران‌قیمت است. زیرا رشته‌های این ابریشم‌ها بسیار نازک بوده و برای درست کردن نخ باید تعداد زیادی از این رشته‌ها را در هم تنید. روش‌های سنتی برای درست کردن نخ ابریشم وجود دارد تا در عین داشتن اصالت مقاومت آن را زیاد می‌کند. اگر می‌خواهید از کیفیت ابریشم مطمئن شوید، فقط کافی‌ است در زیر نور از زوایای مختلف به آن نگاه کنید. ابریشم اصیل و باکیفیت تغییر رنگ می‌دهد.

 

 

چتر تایلندی

چترهای تایلندی از طرح‌های منحصر به فرد و رنگی برخوردار هستند که فورا قابل تشخیص هستند. آن‌ها معمولا ترکیبی از کاغذ توت، بامبو و پنبه تهیه می‌شوند و در برخی هم از نخ ابریشم استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که چترهایی که از بامبو ساخته می‌شوند، مناسب باران هستند، اما آن‌هایی که از کاغذ توت ساخته می‌شوند جنبه تزئینی داشته و نباید در معرض عناصر مختلف قرار بگیرند.

 

بخوانید: استراحت در بهترین نقاط چیانگ‌مای

 

مطالب مرتبط