بهترین موزه‌های چیانگ مای تایلند

چیانگ مای سرشار از موزه‌های درخشان‌، عجیب و غریب و تاریخی است. این مکان‌ها جایی هستند که گذشته، حال و آینده با یکدیگر ملاقات کرده‌اند و می‌توانید در آنها اطلاعات فراوانی در مورد فرهنگ جذاب شمال تایلند کسب کنید. در سفر با تور تایلند، بیایید با هم سری به بهترین موزه‌های چیانگ مای بزنیم و از این رهگذر، لحظات مجازی جالب توجهی را با هم تجربه کنیم.

 

Tribal

بعد از سفر به بهترین نقاط چیانگ‌مای حالا وقت ان رسیده بیشتر با فرهنگ بومی این منطقه آشنا شویم. موزه Tribal، درک عمیقی از فرهنگ‌های متنوع و پررنگ قبیله‌های شمالی تایلند از جمله Akha ،Hmong،Yao را به شما ارائه می‌دهد. همچنین در اینجا می‌توانید شاهد اسلایدهایی باشید که داستان‌های جالبی از این قبایل را نمایش می‌دهند. این موزه از دوشنبه تا جمعه، در ساعات 9 صبح تا 4 بعد از ظهر باز است.

آدرس: Chotana Road, Tambon Chang Phueak Chang Wat Chiang Mai, 50300, Thailand

 

بخوانید: آشنایی با اکوتوریسم در چیانگ مای

 

 

Arts & Cultural Center

مرکز فرهنگی و هنری، در قلب شهر قدیمی چیانگ مای واقع شده است. این موزه، به حفظ آثار تاریخی و فرهنگی چیانگ مای و و آموزش مردم در این موارد اختصاص یافته است و یکی از بهترین موزه‌های تایلند محسوب می‌شود. اینجا درباره شیوه زندگی محلی، شیوه‌های کشاورزی، مردم محلی و سرمایه گذاری روی اعتقادات منطقه‌ای و بودیسم، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد. شما می‌توانید همه روزه از ساعت 8:30 صبح تا 5 بعد از ظهر، از این موزه زیبا دیدن کنید.

آدرس: 127/7 Prapokkloa Rd, Tambon Si Phum, Chiang Mai, Thailand

 

 

National Museum

موزه ملی چیانگ مای، مهم‌ترین موزه این منطقه به شمار می‌آید و درک فرهنگی غنی از تاریخ این خطه را در اختیار بازدید کنندگان قرار می‌دهد. این موزه که در نزدیکی معبد Wat Jed Yod  واقع شده است، همچنین مجموعه‌ای از آثار باستانی منحصر به فرد سفالگری و مجسمه‌های های بودایی را در خود جای داده است. این موزه، روزهای چهارشنبه تا دوشنبه از 9 صبح تا 4 بعدازظهر باز است.

آدرس: Tambon Chang Phueak Chang Wat Chiang Mai, 50300, Thailand

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های محلی چیانگ مای

 

 

World Insects and Natural Wonders

موزه حشرات جهانی و عجایب طبیعی، اصلا مناسب کسانی که با این گونه از جانداران در تضاد هستند مناسب نیست. این مکان، توسط مانوپ راتاناریتیکول (با نام مستعار "مرد پشه‌ای") اداره می‌شود. جالب است بدانید که این دو نفر، بیشتر عمر خود را مشغول مطالعه و جمع آوری حشرات بوده‌اند و این موزه را در سال 2002 با هم تأسیس کرده‌اند. دراینجا می‌توانید 422 گونه از حشرات و پشه های تایلندی را مشاهده کنید که اکثرا در محفظه‌های شیشه‌ای نگهداری شده‌اند. این موزه، همه روزه ساعت 9 صبح تا 5 عصر باز است.

آدرس: 72 Siri Mangkalajarn Road, Tambon Su Thep Chang Wat Chiang Mai, 50200, Thailand

 

 

The 3D Art

در سفر به چیانگ مای تایلند بازدید از موزه هنری، یک روز سرگرم کننده و بسیار عالی را برای تمام اعضای خانواده رقم می‌زند. میهمانانی که از این موزه سه بعدی بازدید می‌کنند، می‌توانند با نقاشی‌ها در تعامل باشند. بنابراین می‌توانید پرواز کنید، در دریا شنا کرده و یا حتی بال فرشته دربیاورید. در این موزه، به جای اینکه صرفا به نقاشی‌های دیواری نگاه کنید، به معنای واقعی کلمه بخشی از آثار هنری واقع گرایانه می‌شوید.

آدرس: 199/9 Changklan Road, Tambon Chang Khlan Chang Wat Chiang Mai, 50200, Thailand

 

 

Airforce

برای مورخان و علاقه‌مندان به هواپیما‌، موزه نیروی هوایی چیانگ مای یک سورپرایز واقعی است. در اینجا می‌توانید در معرض نمایش مجموعه‌ای نادر از هواپیماهای جنگ جهانی دوم قرار بگیرید. برای بازدید از این موزه، لازم است که از قبل وقت بگیرید. این موزه یکی از بهترین موزه‌هایی که در جنوب شرقی آسیا است.

آدرس: Air Force Base 41, Su Thep, Chiang Mai, Thailand, +66 53 202 617

 

 

MAIIAM Contemporary Art

موزه هنرهای معاصر یک امکان جدید، مدرن و بسیار پیچیده برای صحنه هنری در حال رشد چیانگ مای به شمار می‌آید. ورودی آن، دیواره آینه‌ای با طراحی معماری خارق‌العاده است که در همان بدو امر، بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کند. این موزه ارائه دهنده نمایشگاه‌های دائمی، موقتی، اجراهای زنده و فروشگاه سوغاتی و مواردی دیگر است. این مکان، روزهای چهارشنبه تا دوشنبه از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر پذیرای علاقمندان است.

آدرس: 122, Moo 7, San Kamphaeng, Chiang Mai, Thailand

 

بخوانید: بهترین کارهای رایگان در چیانگ مای

 

 

Dolls

موزه عروسک‌ها، گزینه درخشان و مناسبی برای سنین مختلف است. این موزه، ارائه دهنده آثار بیش از پنجاه هزار عروسک دست ساز از عروسک سازان حرفه‌ای سراسر دنیاست. این عروسک‌ها از پارچه، سرامیک و چینی ساخته شده‌اند و تصاویری از دلقک‌ها، جادوگران، قبیله‌های چیانگ مای، جنگجویان و غیره را به نمایش می‌گذارند.

آدرس: Makham Luang, Chang Wat Chiang Mai, 50120, Thailand

 

 

Dara Phirom

این موزه بینشی آموزنده و جذاب از زندگی رامای پنجم و خواهر ناتنی وی ارائه می‌دهد. رامای پنجم، بیش از 100 سال پیش زندگی می‌کرده و در متحد کردن پادشاهی لانا و سیام بسیار مؤثر بوده است. او همچنین بیشتر وقت خود را به حفظ هنر، عتیقه، مبلمان، عکس و لباس فرهنگ لانا اختصاص داد. در این موزه که در خانه سابق وی واقع شده است ، می‌توانید بخش اعظمی از مجموعه او را بازدید کنید. این مکان، روزهای سه شنبه تا شنبه از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر باز است.

آدرس: Rim Tai, Mae Rim District, Chiang Mai, Thailand

 

بخوانید: معرفی تم کافه‌های جذاب چیانگ مای

 

 

چیانگ مای، تاج جواهرنشان شمال تایلند است. این خطه با برخورداری از تاریخی غنی، غذاهای شگفت انگیز، معماری خارق‌العاده و فرهنگی عالی، به مقصدی عالی برای گردشگران تور تایلند تبدیل شده است. بی‌شک مقاله تجربه گردشی جذاب در چیانگ مای، گواهی بر این مدعاست. بنابراین برنامه‌ریزی تعطیلات برای چیانگ مای می‌تواند بسیار مفصل باشد. اما در این میان، اگرعلاقه‌مند به هنر، تاریخ، علوم سیاست یا جنگ هستید، گشت و گذار در بین بهترین موزه‌های چیانگ مای را از دست ندهید. 

 

مطالب مرتبط