خرید ابریشم تایلندی در چیانگ مای

اگر با تور تایلند سفر می‌کنید، می‌دانید که این کشور به دلایل متعددی شهرت دارد. اما باید گفت که بخش عظیمی از موفقیت‌های اقتصادی و فرهنگی تایلند، مدیون صنعت ابریشم است. ابریشم تایلندی به یک کالای پرطرفدار در سرتاسر جهان تبدیل شده است و یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌های گردشگران و بازدیدکنندگان این خطه به شمار می‌آید. در این مقاله، به همه اطلاعاتی که برای خرید ابریشم تایلندی در چیانگ مای نیاز دارید اشاره شده است.

نکاتی برای خرید ابریشم تایلندی

هنگام خرید ابریشم تایلندی، بهتر است مقاله ۱۰ نکته مفید برای خرید خوب در تایلند را مطالعه کنید تا از خرید خود نهایت استفاده را ببرید:

بافت ابریشم و رنگ آنرا بررسی کنید کنید: توجه داشته باشید که ابریشم ساخته شده در تایلند و رنگ‌آمیزی آن معمولا دست‌ساز است و بنابراین مانند آثار ماشینی، خیلی یکدست و بی‌نقص نیست. این عدم یکدستی در زیر نور، طیف رنگی جالبی ایجاد می‌کند که آنرا زیبا و منحصر به فرد می‌سازد.  

از نزدیک به چاپ نگاه کنید: ابریشم واقعی ساخته شده در تایلند، فقط در یک طرفش دارای چاپ است که در معرض نور نیز تغییر رنگ می‌دهد و طرف دیگرش تنها طرحی از آن چاپ را منعکس می‌کند.

 

بخوانید: معرفی تم کافه‌های جذاب چیانگ مای

 

 

درخشش ابریشم را تست کنید: در تولید محصولات ابریشم معتبر تایلندی در نخ‌های طولی، فقط از یک رنگ استفاده می‌شود و درخشش مشخصی ایجاد می‌کند. اما نخ‌های عرضی، رنگ‌های متنوعی دارند.

تست سوختن: اگر هنوز هم به اصالت کالای ابریشمی شک دارید، می‌توانید آزمایش سوختگی را انجام دهید. یک نخ آنرا آتش بزنید. اگر اصل باشد، با از بین رفتن شعله بلافاصله سوختگی متوقف می‌شود. اما ابریشم جعلی اینگونه نیست و در ضمن دود سیاهی از آن برمی‌خیزد.

قیمت ابریشم تایلندی: در نهایت درنظر داشته باشید که قیمت ابریشم تایلندی چندان ارزان نیست و معمولا 600 بات به بالاست. بنابراین از روی قیمت محصول می‌توانید تا حدودی به اصل بودن آن نیز پی ببرید.

 

در ادامه به معرفی بهترین مکان‌ها برای خرید ابریشم تایلندی در چیانگ مای خواهیم پرداخت:

 

 

 Thai Silk Village

دهکده ابریشم تایلندی، شال و روسری ابریشمی تایلندی زیبا را با چاپ‌های پیچیده Lanna به فروش می‌رساند. برای آگاهی از مراحل تولید و تجربه خرید عالی، به این روستا مراجعه کنید و تجربه گردشی جذاب در چیانگ مای را کسب کنید. محصولات مراقبت از ابریشم نیز، در این مکان ارائه می شود.

آدرس: San Klang, San Kamphaeng District, Chiang Mai, Thailand

تلفن: +66 53338357

 

 

Chiang Mai Sunday Market

دو نوع ابریشم تایلندی وجود دارد: ابریشم با بافت خشن و بافت صاف. ابریشم صاف تایلندی، مجلل و لطیف بوده و برای لباس، لوازم جانبی و وسایل دکوراسیون منزل مناسب است. در حالی که ابریشم خشن معمولاً برای پتو، پرده و سایر وسایل ضخیم استفاده می‌شود. هر دو نوع ابریشم تایلندی را می‌توان در یکشنبه بازار چیانگ مای و با پیاده‌روی در خیابانی طولانی موسوم به راچادامنون بیابید. فروشندگان غالباً آزمایشاتی روی اجناس خود انجام می‌دهند تا نشان دهند که محصول آنها 100٪ ابریشم خالص است.

آدرس: Rachadamnoen Road, Si Phum, Chiang Mai, Thailand

 

بخوانید: راهنمای بهترین مراکز خرید پاتایا

 

 

Tita Gallery

دیدار از گالری تیتا، یک روز به یاد ماندنی را برای شما رقم می‌زند. این گالری هنری، محصولات و آثار هنری محلی را در معرض نمایش می‌گذارد و نیز دارای یک فروشگاه و یک کافه قهوه ارگانیک بسیار خوشمزه است. فروشگاه داخلی، کالاهای ابریشمی زیبای تایلندی را به همراه سایر منسوجات دستباف خیره‌کننده و اقلام خانگی به علاقمندان ارائه می‌دهد. در ضمن گاهی این مکان، پذیرای مهمانان در یک رویداد یا کارگاه آموزشی است.

آدرس: 68 Moo 6. Rim Tai, Mae Rim, Chiang Mai, Thailand

تلفن: +6653297911

 

 

Chiang Mai Night Bazaar

آیا به فکر خرید یک سوغاتی مقرون به صرفه برای عزیزانتان هستید؟ بازار شبانه چیانگ مای، مکان مناسبی برای خرید هدایای منحصر به فرد و در عین حال ارزان قیمت تایلندی است. برای یافتن روسری‌های ابریشمی، شال و روبالشی که هدایایی ایده‌آل به شمار می‌آیند و حمل و نقل آنها نیز آسان است، به این بازار شبانه بروید.

آدرس: Night Bazaar, Chang Moi, Muang, Chiang Mai, Thailand

تلفن: +66 985531083

 

بخوانید:‌ ۷ مرکز خرید مشهور در کرابی برای خرید سوغاتی

 

 

Sop Moei Arts

این مکان، یک موسسه غیر انتفاعی است که روی فرصت‌های ایجاد درآمد برای جوامع حاشیه‌نشین مای هونگ سون تمرکز دارد. تولیدات این موسسه، با استفاده از تکنیک‌های قدیمی انجام می‌پذیرد. این موسسه، یک فروشگاه در چیانگ مای مرکزی دارد که پارچه‌های دست‌ساز و خانگی سنتی را می‌فروشد. شما می‌توانید محصولات ابریشمی جالب توجهی را در این فروشگاه بیابید.

آدرس: 150/10 Chareonrajd Road, Watgate, Muang, Chiang Mai, Thailand

تلفن: + 6653 306 123

 

 

Shinawatra Thai Silk

Shinawatra Thai Silk در سال 1911 توسط خانواده شیناواترا تأسیس شد و در حال حاضر قدیمی‌ترین تولیدی ابریشم تایلند محسوب می‌شود. این تولیدی در مسیری که به دهکده معروف بورسانگ ختم می‌شود، نمایشگاهی از ابریشم تایلندی را ارائه می‌دهد. این نمایشگاه، فرصتی درخشان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روند ساخت ابریشم تایلندی و البته خرید انواع اقلام ابریشمی زیبا به شمار می‌آید.

آدرس: Ton Pao, San Kamphaeng, Chiang Mai, Thailand

تلفن: +66 53338053

 

بخوانید:‌ ۴ مرکز خرید ارزان در بانکوک برای عاشقان خرید

 

 

در این مقاله به بررسی نکات و مکان‌هایی جهت خرید ابریشم تایلندی در چیانگ مای پرداختیم. طبق آمار، تایلند هر ساله حدود 600 تن ابریشم تولید می‌کند. البته باید گفت که این کشور، تنها کشور تولیدکننده ابریشم نیست. در واقع تایلند، با برخی از همسایگان آسیایی خود از جمله ویتنام و چین در رقابت است. 

 

مطالب مرتبط