تفریحات مناسب کودکان در چیانگ مای

اگر با تور تایلند به چیانگ مای سفر می‌کنید، باید بدانید که در وهله اول به لحاظ هزینه‌ها، اقامت‌گاه‌های بسیاری در این شهر وجود دارند که عمدتا مقرون به صرفه هستند. همچنین فرهنگ خانواده محور در این خطه، باعث شده است که بسیار مناسب مسافرت با خانواده باشد و بسیاری از رویدادها و فعالیت‌های خانواده محور در چیانگ مای وجود دارد که نه تنها برای کودکان نیز سرگرم کننده است، بلکه آنها را با جنبه‌های مختلف فرهنگی، جامعه و غذاهای تایلندی آشنا می‌کند. بسیار خب بیایید با هم، به سر وقت بهترین تفریحات مناسب کودکان در چیانگ مای تایلند برویم.

 

پارک عمومی Suan Buak Hat

این پارک عمومی، در گوشه جنوب شرقی شهر قدیمی واقع شده است و یک فضای بزرگ سرسبز و درختان سایه‌دار و یک زمین بازی بی‌نظیر را برای بچه‌ها فراهم می‌کن،د تا بتوانند اطراف آن به گشت و گذار بپردازند و به بلندپروازی‌های خود، پرو بال بدهند. این پارک یکی از جذاب‌ترین پارک‌های تایلند در چیانگ‌مای است و رفتن به آن خالی از لطف نیست.

 

بخوانید: ۸ نقطه جذاب در بانکوک برای عکاسی

 

 

مزرعه Ginger Farm

این مزرعه، در جنوب شهر واقع شده و شالیزارهای برنج، باغ‌های گیاهی زنجبیل، حیوانات مزرعه و کافه‌های روستایی را در برگرفته است. در ضمن، برنامه روزانه‌ای برای فعالیت کودکان نیز درنظر گرفته شده است که می‌توانند به تفریح بپردازند و به مادر طبیعت نزدیک‌تر شوند. بعلاوه این مزرعه، کارگاه‌های مختلفی اعم از کارگاه‌های هنر و یوگا گرفته تا آشپزی و کاشت برنج را ارائه می‌دهد. در نهایت، پس از گردش در باغ می‌توانید به همراه کودکانتان برای خوردن غذاهای تازه ارگانیک به کافه مزرعه بروید. پینشهاد می‌کنیم در یکی از کلاس‌های آشپزی چیانگ‌مای شرکت کنید و کمی در هنر آشپزی این سرزمین کاوش کنید.

 

 

پارک کاغذی Elephant Poo Poo

در این پارک، به بچه‌ها آموزش داده می‌شود که چگونه از فضولات فیل، کاغذ تهیه می‌شود. تورهای این پارک پس از نمایش تهیه "دستی" کاغذ، امکان این تجربه را برای کودکان نیز فراهم می‌کنند.

در ادامه، می‌توان در گوشه و کنار این پارک به گشت و گذار پرداخت و نیز از باغ وحش حشرات در آن نزدیکی بازدید کرد. در این باغ وحش، موجودات رنگارنگی نگهداری می‌شوند، که قطعا برای کودکان بسیار جالب توجه هستند و به سفرشان رنگ و بوی از هیجان و ماجراجویی می‌دهند.

 

بخوانید: ۵ مسیر دوچرخه سواری در بانکوک

 

 

موزه Art in Paradise

آیا به دنبال فرار از گرمای فضای باز و نیز ایجاد هیجان در مکانی سرپوشیده برای کودکانتان هستید؟ کافی است به موزه Art in Paradise بروید و یک روز جالب و زیبا را برای خانواده‌تان رقم بزنید. این موزه، مناسب افراد در هر سن و سالی است و تصاویر سه بعدی آن، خستگی را از ذهنتان می‌زدایند. در ضمن دوربین یادتان نرود.

 

بخوانید: ۶ فعالیت‌ جذاب فضای باز در بانکوک

 

 

بدون شک تماشای تصاویری از کودکتان که بخشی از اثر هنری سه بعدی شده است، برای همیشه سرگرم‌کننده و به یادماندنی خواهد بود. علاقمندان می‌توانند روی گدازه‌های آتشفشانی بایستند، از لبه صخره‌ها آویزان شوند، به شنا و تفریحات آبی در دل تصاویری از دریا بپردازند، بدون ترس در کنار حیوانات قرار بگیرند، با قالیچه حضرت سلیمان پرواز کنند، بال فرشته دربیاورند و صحنه‌های هیجان انگیز دیگری را نیز تجربه کنند. البته دیگر موزه‌های برتر چیانگ مای نیز در این شهر وجود دارند که می‌توانند به لحاظ فرهنگی و آموزشی برای کودکانتان مناسب باشند. 

 

 

Kids Yoga Garden

این باغ بسیار محبوب خانوادهای محلی وهمچنین کودکانی است که با خانواده‌شان به این سرزمین سفر می‌کنند. این فضا، امکانات بی‌نظیر و خلاقانه‌ای را برای کودکان فراهم می‌کند تا بتوانند در کلاس‌های هنری، آشپزی و یوگا شرکت کنند. این مرکز، توسط یک تیم دوستانه تایلندی و آمریکایی اداره می‌شود و دارای کلاس‌های دائمی و یا تفریحی و همچنین کارگاه‌های ویژه و اردوهای چند روزه است. با سر زدن به این مرکز قطعا به سرتان می‌زند تا از بهترین موسسات یوگا در چیانگ مای نیز دیدن کنید و وقت بیشتری برای این ورزش بگذارید.

 

 

 شنبه بازار و یکشنبه بازار

بی‌شک یکی از آیتم‌های مهم در خوش‌گذرانی سفر خصوصا برای کودکان، خوراکی‌های لذیذ و جالب توجه است. در این رابطه، بازارهای شبانه مانند: Sunday Walking Street و Saturday Walking Street یک راه سرگرم‌کننده و مقرون به صرفه برای ترغیب مسافران جهت امتحان کردن طعم‌های جدید هستند. بنابراین به راحتی می‌توانید به همراه خانواده‌تان، در یکی از انبوه رستوران‌ها یا غذاکده‌های خیابانی در این محدوده به استراحت و خوردن غذاهای خوشمزه چیانگ‌مای و بین‌المللی بپردازید.

 

 

Triplet’s Eat & Play

برای رفتن به این مکان تفریحی، به سمت جنوب چیانگ مای و Hang Dong بروید. در فضای بازی، کودکانتان را رها کنید و با خیال راحت به تماشای آنها مشغول شوید و در نهایت با هم به صرف غذاهای خوشمزه تایلندی و مدیترانه‌ای به خصوص غذاهایی که بسیار محبوب کودکان است بپردازید. گفتنی است که این مرکز در روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها بسیار شلوغ می‌شود.

 

بخوانید: بهترین مهمانخانه‌های چیانگ مای

 

 

I-Berry

برای تجربه خوراکی‌ها و شیرینی‌های بی‌نظیر و طعم‌های خلاقانه بستنی چیانگ مای، به کافه باغ I-Berry بروید که یکی از جذاب‌ترین کافه‌های چیانگ‌مای است. این مکان، بسیار مرسوم و مد روز است و در محله Nimmanhaemin واقع شده است و مناسب افراد از هر قشری است. بعلاوه این کافه، از یک فضای سبز عالی برخوردار است که گزینه مناسبی برای ثبت عکس‌های یادگاری به شمار می‌آید.

 

 

در این مقاله، به معرفی بهترین تفریحات مناسب کودکان در چیانگ مای پرداختیم. اما واقعیت این است که به هر کجای این شهر بروید، به سرعت متوجه می‌شوید که بسیار از کودکان استقبال خواهد شد و امکانات تفریحی خاطره‌انگیزی را در اختیارشان قرار خواهند داد. بنابراین بزرگ‌ترین چالش در سفر به این منطقه زیبا، این است که به کودکان بفهمانید و آنها را قانع کنید دیگر وقت آن است که به خانه بازگردند و باید از اینجا دل بکنند. خب اگر با این چالش مشکلی ندارید، منتظر چه هستید؟ خانواده‌تان را بردارید و با سرعت به چیانگ مای سفر کنید.

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های محلی چیانگ مای

 

مطالب مرتبط