معرفی تورهای دوچرخه‌سواری چیانگ مای

چیانگ مای را تقریبا می‌توان یکی از محبوب‌ترین مقاصد شمال تایلند می‌توان دانست که حتی به پایتخت تایلند شمالی شهرت دارد. برای گشت و گذار در این شهر توریستی و تاریخی روش‌های مختلفی وجود دارد. بیشتر گردشگران  تور تایلند در چیانگ‌مای از گشت و گذار و پیاده‌روی در شهر قدیمی و بازدید از معابد شروع می‌کنند. اما در اینجا ما قصد داریم به شما شیوه متفاوتی را توصیه کنیم. آیا هرگز به تورهای دوچرخه‌سواری فکر کرده‌اید؟ این‌که چقدر می‌توانند در زمان و کیفیت کاوش شما تاثیر مستقیم بگذارد؟

 

تور گردش در شهر قدیمی

شرکت در تور تاریخی شهر قدیمی معرفی کاملی از چیانگ مای به شما می‌دهد و این امکان را فراهم می‌آورد تا معروف‌ترین معابد باستانی تایلند شهر دیدن کرده و درباره آن‌ها اطلاعات کسب کنید. شما در این تور از قدیمی‌ترین معبد چیانگ مای Wat Chiang Man و معبد معروف Wat Chedi Luang دیدن می‌کنید و توقفی در بازار سومپت و دروازه Thae Pae خواهید داشت. سرعت آرام این تور در خیابان‌ها و محلات پشتی چیانگ مای مخصوصا برای خانواده‌های دارای فرزند بسیار مناسب است.

 

 

ماجراجویی غذایی با دوچرخه

با شرکت در تور Chiang Mai Food Adventures by Bike، دیگر نیازی به انتخاب بین غذا و کاوش ندارید بلکه می‌توانید هر دو را انجام دهید! در تور غذا شرکت کرده و بهترین غذاهای تایلندی را کشف کنید. در این تور شما در انواع بازارهای مواد غذایی و غرفه‌های خیابانی متوقف می‌شوید تا از خوردن غذاهای محلی لذت ببرید. سعی کنید مقداری جا برای چای و دسر که در کنار رودخانه پینگ سرو می‌شود نگه دارید. تیمی که این تور را هدایت می‌کنند همیشه ادعا می‌کنند بهترین و خوشمزه‌ترین‌ها را معرفی می‌کنند و به احتیاجات گیاه‌خوران هم توجه می‌کنند.

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های محلی چیانگ مای

 

 

تور دوچرخه‌سواری شبانه

شما با شرکت در این تور گردشی شبانه می‌توانید چهره چیانگ مای را در نور درخشان چراغ‌ها کاوش کنید. این سفر آسان 13 کیلومتری 3 ساعت طول می‌کشد و به شما امکان گردش در دمای خنک‌تر و ترافیک کم‌تری را می‌دهد. از مردمی که در خطه ساحلی زندگی می‌کنند دیدن می‌کنید، به بازارهای شبانه چیانگ‌مای سر می‌زنید و از همه مهم‌تر چهره درخشان و غرق نور برخی از معابد باستانی را خواهید دید.

 

 

چالش The Doi Lom

آیا دوست دارید با دوچرخه به تپه‌ها سر بزنید؟ در این صورت تور 36 کیلومتری دوی لم که 4 ساعت طول می‌کشد برای شما مناسب است. شما در این تور با پیمودن مسیرهای خاطی و سرسبز به تپه‌ها و کوه‌پایه دوی لم خواهید رسید. در این مسیر در ده‌های محلی که اقلیت‌های کارن و یا همونگ زندگی می‌کنند توقفی کوتاه خواهید کرد تا بهتر با زندگی مردم بومی آشنا شوید. سپس شیب تپه‌ای را برای دیدن زیباترین مناظر بالا خواهید رفت. سعی کنید قبل از بازگشت از مناظر زیبای اطراف‌تان خوب دیدن کرده و عکاسی نمایید.

 

بخوانید: ۸ برتری چیانگ مای نسبت به بانکوک

 

 

تورهای دوچرخه برقی، تور نیم روزی به روستای لانا

آیا دوست دارید به بهترین مکانها برای دوچرخه سواری در تایلند بروید اما نگرانید از پس آن برنیایید؟ هیچ اشکالی ندارد شما می‌توانید به تور گردشی دوچرخه برقی ملحق شوید که در چیانگ مای برگزار می‌شود. با شرکت در تور نیم روزی به روستای لانا می‌توانید بدون احساس خستگی به حومه چیانگ مای بروید. شما حدود 4.5 ساعت ساعت آرام و جذاب را برای پیمودن 27 کیلومتر مسیر خلوت و کم ترافیک را در این تور تجربه خواهید کرد. در این تور شما از دهکده‌های سنتی با خانه‌های چوبی دیدن خواهید کرد، از کنار مزارع برنج عبور خواهید کرد و شاید با گاومیش‌های محلی هم برخورد کنید.

 

 

زیارت در سرتاسر کوه مقدس

این تور شما را به زیارت کوه Doi Suthep می‌برد و منظره‌های معروف Wat Pra That Doi Suthep را با دوچرخه‌سواری جلوی چشمن‌تان می‌آورد. شما در این تور می‌توانید تاریخ چیانگ مای را از کاخ سلطنتی رویال و تا دهکده قبیله‌ای هامونگ دیدن کنید. سپس از طریق جاده‌های خاکی، از طریق باغ‌های میوه و جنگل‌ها به سمت دریاچه Huay Tung Tao ادامه خواهید داد. شما در این تور همچون تیم محلی اطراف چیانگ مای را بازدید کرده و حتی در کلبه‌ای از بامبو و روی آب ناهار خواهید خورد. در این تور 32 کیلومتری طی 6 ساعت با دوچرخه سواری سربالایی و سراشیبی تپه‌ها را خواهید پیمود. البته اگر دوست ندارید در مسیرهای ناهموار حرکت کنید نگران نباشید گزینه سفر با ماشین هم وجود دارد.

 

بخوانید: استراحت در بهترین نقاط چیانگ‌مای

 

 

تور حومه چیانگ مای

با شرکت در این تور می‌توانید از دو شهر یکجا بازدید کنید. تور حومه چیانگ مای، اطراف شهر تاریخی لامپون را هم در بر می‌گیرد. در این تور شما در ابتدا با قطار به لمچون می‌روید و از معبد Wat Phra That Hariphunchai دیدن می‌کنید. از آنجا با دوچرخه در حومه، تپه‌های Doi Suthep و مناطق سرسبز و زیبا را بازدید خواهید کرد. در این تور از جاهایی همچون یک مرکز زنبورداری، دهکده مشهور حکاکی چوب Ban Tawai و معبد جنگلی Wat Umong دیدن خواهید کرد. از لحاظ سختی این تور در رده متوسط قرار داشته و طول مسیر آن 57 کیلومتر است.

 

مطالب مرتبط