یک روز خاص در Wat Ket در چیانگ مای

محله Wat Ket چیانگ مای، در ضلع شرقی رودخانه مائه پینگ واقع شده است. این جا مرکز مناسبی برای سرمایه‌گذاران محلی، مبلغان مذهبی خارجی و بازرگانان چینی است که از طریق آبراه، کالاها و آثاری را با خود به ارمغان می‌آورند. این محله سرشار از هتل بوتیک‌های بی‌نظیر، رستوران‌های کنار رودخانه و زندگی شبانه جالب توجه است. برای رسیدن به این محله کافی است در جاده Charoenrat که بین پل Nakorn Ping و Narawat واقع شده است به سمت جلو بروید و در بین راه، از یک گردش عصرانه و توقف در فروشگاه‌های محلی، خرید سوغات و خوردن شام و نوشیدنی در کنار رودخانه لذت ببرید. پیشنهاد می‌کنیم که در سفر با تور تایلند به چیانگ مای، از بازدید این خطه زیبا غافل نشوید. ما در این مقاله به گردش در محله Wat Ket خواهیم پرداخت و شما را نیز با خود به همراه خواهیم برد.

 

خانه نمایش فیل

خانه نمایش فیل با هدف حمایت از فیل‌های آسیایی در تایلند، اقدام به برگزاری کارگاه‌هایی نموده است. شما در این کارگاه‌ها می‌توانید با کمک هنرمندان داخلی این مرکز، فیل‌های تزئینی کوچک را رنگ آمیزی کنید و یک روز آرامش‌بخش و به یادماندنی را سپری کنید. می‌توانید اثرتان را در نمایشگاه‌های همین مکان به فروش برسانید، یا بعنوان سوغات به کشورتان ببرید. بعلاوه این امکان را دارید که مجسمه‌ها را به همراه کیت کامل رنگ آمیزی خریداری کنید تا در منزل به رنگ کردن آن بپردازید. امکان خریدن فیل‌های رنگ آمیزی شده از این مرکز نیز برایتان مهیاست. جالب است بدانید که برخی از طرح‌های ارائه شده، متعلق به هنرمندان مشهور است. بخشی از درآمد حاصل از فروش این آثار، صرف حمایت از فعالیت های محافظت از فیل‌ها می شود.

 

بخوانید: تجربه به یاد ماندنی از اولین سفر به چیانگ مای

 

 

معبد Wat Ket Karam

تایلند و به تبع آن، چیانگ مای سرشار از معابد است. کافی است سری به مقاله معابد منحصر به فرد تایلند بزنید تا با برخی از این مکانهای عبادی آشنا شوید.

اما در مورد Wat Ket Karam باید گفت که این معبد بودایی، در قرن 1400 در قلب محله ساخته شده است. این محدوده شامل فضای سبز، معبد و مجسمه بودا، محل زندگی راهبان و حتی یک موزه کوچک است که مجموعه‌ای از آثار باستانی و عکس‌های منطقه را در خود جای داده است. یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به این منطقه، پیاده‌روی در مسیر بازار Wororot که یکی از جذابترین بازارهای چیانگ مای است، در ضلع غربی رودخانه به سمت شرق است. این مسیر دیدنی، شما را مستقیما به سمت معبد می‌رساند.

 

 

گالری Cannonball و کافه Cafe Art Room

باید گفت که این مکان؛ در درجه اول به عنوان یک فضای گردهمایی و گالری برای خلاقیت‌های محلی طراحی شده است. این ساختمان، یک خانه چوبی سنتی در کنار رودخانه است که پر از نقاشی، کتاب، آثار تزئینی و موارد دیگر است. این مکان، هر دو هفته یک نمایشگاه جدید برگزار می‌کند و به طور مرتب میزبان کارگاه‌ها و رویدادهایی مانند شب‌های شعر است. در این جا می‌توانید راجع به هنر این خطه بیاموزید، با افراد محلی معاشرت کنید و از خوردن شیرینی و قهوه در کافه این مکان لذت ببرید.

 

بخوانید: معرفی تم کافه‌های جذاب چیانگ مای

 

 

کافه Woo

قدم گذاشتن در این کافه پر از گل و گیاه، باعث می‌شود که شلوغی و گرمای فضای بیرون را از یاد ببرید. این کافه جادار، مکانی عالی برای شارژ شدن در بین صدها شکوفه تازه و دکوراسیون بی‌نظیر است. شما ضمن برخورداری از خوراکی‌های خوشمزه این کافه، می‌توانید به خرید در فروشگاه کالاهای خانگی نیز بپردازید. این کافه، همچنین به دلیل ارائه کیک‌های بی‌نظیر و یک گالری هنری در طبقه بالا شهرت دارد.

 

 

کلکسیون Vieng Joom در خانه چای

این فضای زیبا، یک انتخاب چشمگیر از بین 50 نوع چای پریمیوم از سراسر جهان را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد. شما می‌توانید به نوشیدن در سالن روشن و جالب توجه اکتفا کنید و یا از نمای بیرونی صورتی رنگ آن بهره‌مند شوید و در کنار رودخانه لحظات خوبی را به دورهمی و خوردن چای بگذرانید.

 

بخوانید: بهترین زمان برای سفر به تایلند

 

 

فروشگاه Botanic Pantry

این فروشگاه، به طور اختصاصی به حفظ و ترویج سلامتی طبیعی از طریق گیاهان دارویی و درمان‌های سنتی تایلندی می‌پردازند و مجموعه‌ای جالب از محصولات مانند: پودر دندان طبیعی و ترکیبات روغنی را به همراه هدایایی منحصر به فرد و بسته بندی‌های مینیمالیستی ارائه می‌دهد.

 

 

رستوران و بار ساحلی

این مکان از سال 1984 مورد علاقه مسافران، مهاجران و افراد محلی قرار گرفته است و از نظر توریست‌ها یکی از بهترین رستوران‌های چیانگ‌مای محسوب می‌شود. منوی این رستوران، ترکیبی از خوراکی‌های فرهنگ‌های مختلف است و گروه‌های موسیقی محلی و بین‌المللی نیز، در این مکان به اجرای زنده می‌پردازند.

 

بخوانید: آشنایی با اکوتوریسم در چیانگ مای

 

 

در این مقاله به گشت و گذار در محله Wat Ket در چیانگ مای پرداختیم. واقعیت این است که تاریخ این محله را بیگانگان رقم زده‌اند. در واقع این منطقه جایی است که اولین بیگانگان در اواخر قرن نوزدهم در آن ساکن شدند و به زندگی و کار پرداختند.

بسیاری از بناهای قدیمی چوبی، مکان‌های عبادت و خانه‌هایی که این خارجی‌ها ساخته‌اند هنوز پابرجا هستند. بسیاری از آنها در مسیرهای پنهان و یا در پشت دیوارهای آجری کهنه قرار دارند. حتی چند سال پیش، یونسکو ساخت این منطقه را به عنوان میراث جهانی یونسکو در نظر گرفته بود. امروزه تاریخ این منطقه با ترکیبی از رستوران‌ها، مدارس، فروشگاه‌ها و سازمان‌های خیریه تکمیل شده و آن را به یک محیط بسیار جالب برای اشتغال بدل کرده است.

 

مطالب مرتبط