گردش در محله Riverside بانکوک

فهرست بهترین کارهایی که باید در محله ریورساید (کنار رودخانه) بانکوک انجام دهید، مملو از نمادهای ملی دیدنی و چشمگیر است. به طوری که سفر به بانکوک بدون بازدید از چائو فرایا کامل نخواهد بود. در این محله علاوه بر فرار از ازدحام مرکز شهر شما به معابد باورنکردنی، بازارهای سنتی عجیب وغریب و تعداد زیادی فعالیت‌های تفریحی در سرتاسر منطقه در دسترس شما قرار دارد. با کمک راهنمای خود در  در تور تایلند می‌توانید، بهترین تجربه بازدید از این محله را کسب کنید.

 

کانال‌های تنبوری (khlongs)

بانکوک به خاطر کانال‌های آبی که در گذشته به عنوان یکی از روش‌های حمل و نقل در شهر مورد استفاده می‌شدند شهرت دارد. امروزه کانال‌های تایلند همچنان مسافران را به گوشه و کنار شهر می‌برند. کانال‌های تنبوری به شما فرصت بازدید از بخش محلی شهر را می‌دهند. شما می‌توانید خانواده‌هایی را ببینید که در آلاچیق‌های چوبی ناهار می‌خورند، بچه‌هایی که در خیابان‌های خلوت بازی می‌کنند و بازارهای سنتی را کشف کنید.

 

بخوانید: سفری جذاب به نونتابوری بانکوک

 

 

کافه اسکای در برج Lebua State

این کافه که در برج لبوا استیت و در ارتفاع 250 متری از سطح دریا واقع شده، نمایی به شدت دیدنی از پایتخت را مقابل چشمان شما می‌گستراند و بی‌شک یکی از بهترین کافه‌های بانکوک با مناظر پاناروما است. این روف کافه که در سیلوم واقع شده با 5 دقیقه پیاده‌روی از ایستگاه متروی Saphan Taksin فاصله داشته و دسترسی به آن آسان است. از دور با دیدن ساختمان بلند شیری رنگ با یک گنبد طلایی بالای آن به راحتی می‌توانید این کافه را تشخیص دهید. یکی از چیزهایی که باعث شهرت زیاد اسکای کافه شده است، فیلم‌برداری فیلم هالیوودی The Hangover II در آن بود. اگر قبل از باز شدن کافه رسیدید، به طبقه 64 وDistil Bar بروید و از منظره تراس و یک نوشیدنی خنک لذت ببرید.

آدرس: 63rd Floor, Lebua at State Tower, 1055 Silom Road, Bangrak, Bangkok, 10500, Thailand

 

 

بازار شبانه Asiatique The Riverfront

این بازار شبانه مجتمعی با بیش از 1500 فروشگاه‌ غذاهای خیابانی در کنار رستوران‌های شیک و به روز، و نوشیدنی‌های متنوع است. برای تجریه خرید ارزان در بانکوک شما می‌توانید در حاشیه رودخانه بین فروشگاه‌ها بگردید و کلی وسایل زیبا و جذاب با قیمت‌های مناسب پیدا کنید و یا در محوطه بیرون طیفی از انواع لوازم ارزان را بگردید و چیزی برای خرید پیدا کنید. اگر خسته شدید محوطه بیرون نیمکت‌هایی وجود دارد که می‌توانید روی آن‌ها بنشینید و خستگی در کنید.

آدرس: 2194 Charoenkrung Road, Wat Phraya Krai, Bang Kho Laem, Bangkok 10120, Thailand

 

بخوانید: دانستنی‌های مهم برای سفر به بانکوک

 

 

موزه Bangkok Forensic

موزه پزشک قانونی که یکی از جالبترین موزه‌های بانکوک است، نمایشگاهی عجیب و غریب از بیماران را برای افرادی به تصویر می‌کشد که به دنبال تجارب عجیب و غیرمعمول هستند. این نمایشگاه در بیمارستان سیریراج در ساحل غربی رودخانه چائو فرایا واقع شده است. اگر به دنبال موزه و یا گالری هنری و فرهنگی هستید، بعد از رسیدن به این موزه به معنای واقعی غافلگیر خواهید شد. عکس‌ها مربوط به انواع بیماری‌ها، ضایعات و سرطان‌ها می‌شوند و هیچ‌گونه ترفند گرافیکی در آن‌ها اعمال نشده است. بنابراین عکس‌ها کاملا واقعی هستند.

آدرس: Siriraj Hospital, 2 Wanglung Road, Bangkok Noi, Bangkok 10700, Thailand

 

 

موزه Royal Barges

این موزه نمایشی از 8 قایق‌ سلطنتی را در اختیار عموم می‌گذارد که مراسم‌های فرخنده و مناسبت‌های ایالتی، همچون مراسم بسیار نادر قایقرانی سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر قایق از تخته‌های عظیم چوب ساج، با حکاکی‌های زیبا و تزییناتی از موجودات افسانه‌ای در رنگ‌های طلایی، قرمز و آبی درست شده‌اند. شما می‌توانید از این موزه در کنار تنبوری نه خیلی دورتر از پل Phra Pin Klao دیدن کنید. توجه داشته که ممکن است قایق‌ها در طول مراسم‌ها و یا زمان آماده‌سازی در موزه برای بازدید در دسترس نباشند.

آدرس: 80/1 Rim Khlong Bangkok Noi Arun Amarin, Bangkok Noi, Bangkok 10700, Thailand

 

بخوانید: تجربه کارهای هیجان‌انگیز در سفر به بانکوک

 

 

معبد kalayanamit

یکی از جالب‌ترین معابد بانکوک که ساحل غربی را به تصرف خود در آورده و با ظاهر عظیم خود یکی از آن نقاطی است که نگاه گردشگران را به خود معطوف می‌کند. اگر می‌خواهید به قسمتی آرام و کم‌تر توریستی بروید وات کالاینامیت می‌تواند انتخابی مناسب باشد. بودای عظیم و طلایی این معبد کاملا شناخته شده و محبوب است.

آدرس: New Arun Amarin Rd, Wat Kanlaya, Thonburi, Bangkok 10600, Thailand

 

 

کلیسای جامع Assumption

اینجا کلیسای جامع اصلی کاتولیک بانکوک است که قدمت آن به سال 1662 برمی‌گردد. کلیسای فعلی بین سال‌های 1910 تا 1918 ساخته شد تا جایگزین کلیسای اولیه درست در همان محل باشد. پاپ جان پال دوم در طی سفر به بانکوک از این کلیسا نیز بازدید کرده بود. فضای داخلی کلیسا با قوسی‌ها و شیشه‌های رنگی بسیار زیبا و رمانتیک است و بی‌شک در همان نگاه اول شما را شیفته خودش می‌کند. به علاوه نقاشی‌های دیواری بر روی دیوارهای انتهایی شبستان نیز صحنه‌هایی از کتاب مقدس را به تصویر می‌کشند که بسیار جالب و دیدنی هستند.

آدرس: 23 Soi Charoenkrung 40, Bangrak, Bangkok 10500, Thailand

 

بخوانید: ۸ نقطه جذاب در بانکوک برای عکاسی

 

 

از مهم‌ترین بخش‌های این منطقه از بانکوک معابد گرند پالاس، وات فرا کائو، وات فو و وات آرون هستند، اما چون قبلا در مورد آن‌ها در عنوان‌های مختلف گفته‌ایم از تکرار مجدد آن‌ها در این مقاله چشم‌پوشی کردیم.

مطالب مرتبط