معرفی ۱۰ غذای اصیل تایلندی، بانکوک

در سفر با تور تایلند، می‌توان به طور دایم در بسیاری از بازارهای شبانه شهر بانکوک به گشت و گذار پرداخت و در نهایت برای رفع گرسنگی از طعم انواع غذاهای گوشتی چرب شده و رشته‌های زرد رنگ لذت برد. می‌توان یک صندلی پلاستیکی رنگی را در کنار جاده در خارج از یک رستوران محلی یافت و به صرف املت‌های تایلندی پرداخت. می‌توان از قایق سواری با وعده‌های غذایی متنوع برخوردار شد، یا در یکی از بی‌شمار رستوران‌های معتبر در سطح شهر به خوردن غذاهای شگفت‌انگیز تایلندی مشغول شد. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین غذاهای اصیل تایلندی در بهترین رستوران‌های محلی بانکوک بپردازیم. برای این تجربه خوشمزه و به یاد ماندنی، با ما همراه شوید.

 

Jok

این غذای لذیذ و بی‌نظیر با تخم مرغ، گوشت و جگر خوک، در یک خمیر سرخ شده به همراه پیازچه و زنجبیل خرد شده سرو می‌شود. بهترین مکان برای تجربه چنین خوراکی، رستوران Thonglor Congee and Curry Shop در جاده تنگلر بانکوک است.

آدرس: 125/32 Thonglor Road, Khwaeng Khlong Tan Nuea, Khet Watthana Krung Thep Maha Nakhon, 10110, Thailand

 

بخوانید: ۸ مورد از خوشمزه‌ترین غذاهای چیانگ مای

 

 

Khao man gai

البته بسیاری از غرفه‌های خیابانی این بشقاب مرغ خرد شده که روی تپه‌ای از برنج قرار دارد را با یک برش خیار تازه و سس فلفل دلمه همراه است، سرو می‌کنند. اما مطمئن‌ترین جا برای خوردن برنج خوش پخت این ظرف و گوشت تازه آن، رستوران Tang Meng است که در جاده سوخومویت واقع شده است. بعد از تجربه خرید در محله سوخومویتِ بانکوک، حتما سری به این رستوران بزنید.

آدرس: 887 Sukhumvit Road, Khlong Toei Nuea, Khet Watthana Krung Thep Maha Nakhon, 10110, Thailand

 

 

Raja khanom Tokyo

 این میان‌وعده که جزی از غذاهای خیابانی تایلندی است، شبیه یک کرپ است و در واقع  یک پنکیک صاف بوده که پر از مواد شیرین مانند کرم کاستارد، و نیز سرشار از مواد مغذی مانند کالباس یا گوشت خوک و تخم مرغ و فلفل است. بهترین مکان برای لذت بردن از این غذا در جاده Charoen Krung است، جایی که فروشندگان خیابانی بهترین میان وعده‌ها را سرو می‌کنند.

آدرس: Charoen Krung Road, Khwaeng Wat Phraya Krai, Bang Kho Laem Krung Thep Maha Nakhon, Thailand

 

بخوانید: رستوران‌های غذای هندی در بانکوک

 

 

Kway teow rua

کاسه‌هایی بزرگ از نودل‌های لذیذ آمیخته با سس بادام زمینی را در غذاخوری Pa Yak Boat Noodles بیابید. این غذا یکی از محبوب‌ترین غذاهای تایلندی است. در این جا می‌توانید به خواست خود یکی از انواع گوشتی این نوع غذا را در بین گزینه‌های مرغ، گوشت گاو، گوشت خوک، کباب یا جگر انتخاب کنید.

آدرس: Khwaeng Samsen Nai, Khet Phaya Thai Krung Thep Maha Nakhon, 10400, Thailand

 

 

Pad thai

رستوران Thipsamai یکی از بهترین رستوران‌های تایلند است از سال 1966 تاکنون، بهترین ارائه دهنده پد تایلندی در سطح شهر بانکوک بوده است و افراد محلی و گردشگران بسیاری، از غذاهای خوشمزه آن بهره برده‌اند. این غذای اصیل که از میگوهای تازه خرد شده و تخم مرغ تهیه می‌شود، در این رستوران بدون فوت وقت و به سرعت سرو می‌شود.

آدرس: 313,315 Maha Chai Road, Khwaeng Samran Rat, Khet Phra Nakhon Krung Thep Maha Nakhon, 10200, Thailand

 

بخوانید: بهترین نقاط کرابی برای خوردن غذاهای خیابانی

 

 

Rice noodle rolls

در خیابان Yaowarat بانکوک، علاقمندان بسیاری را خواهید یافت که برای صرف این غذای اصیل و لذیذ به سمت غذاکده خیابانی Kuai Chap Uan Photchana می‌روند. در این رستوران فضای باز، می‌توانید از رولت نودل برنج که با گوشت خوک ترد و تخم مرغ آب پز سرو می‌شود، نهایت لذت را ببرید.

آدرس: 408 Yaowarat Road, Khwaeng Chakkrawat, Chakkaphat Krung Thep Maha Nakhon, 10100, Thailand

 

 

Gai tod

یکی از بهترین تجربیات در هنگام گشت و گذار در بازار شبانه Rod Fai، خوردن این نوع غذاست که در واقع شامل مرغ ترد و سرخ شده است که در روغن و سس خوابانده شده است. می‌توانید این غذا را با مقداری پیاز سرخ شده نیز صرف کنید تا طعم بهتری را تجربه نمایید.

آدرس: Khwaeng Nong Bon, Khet Prawet Krung Thep Maha Nakhon, 10250, Thailand

 

بخوانید: خوشمزه‌ترین غذاهای محلی در پاتایا

 

 

Hoi nang rom tod

این املت که به گفته بعضی‌ها به دلیل داشتن نشاسته سیب زمینی مخلوط شده با تخم مرغ بیشتر شبیه به پنکیک است، با تکه‌های صدف ترد و تازه مخلوط می‌شود. شما می‌توانید در بازار آخرهفته چاتوچاک بانکوک، فروشندگان بسیاری را پیدا کنید که این غذای پرطرفدار را سرو می‌کنند.

آدرس: Kamphaeng Phet 2 Road, Khwaeng Chatuchak, Khet Chatuchak Krung Thep Maha Nakhon, 10900, Thailand

 

 

سالاد Papaya

شگفت‌زده خواهید شد اگر بدانید که رستوران Baan Somtum Sathorn، حدود 29 مدل مختلف از این سالاد را سرو می‌کند. برخی از آنها حاوی گوشت خوک و برخی دیگر شامل جوانه‌های نارگیل ترکیب شده با میگو هستند. توصیه می‌کنیم که این سالاد را با تخم مرغ‌های شور و گوشت دنده خوک به همراه سوپ تامارینت تند و برنج چسبناک در این رستوران امتحان کنید.

آدرس: 9,1 Pramuan Road, Khwaeng Silom, Khet Bang Rak Krung Thep Maha Nakhon, 10140, Thailand

 

 

Khao niao mamuang

چه ترکیبی بهتر از انبه‌های شیرین و برنج چسبناک با شیر نارگیل وجود دارد؟ این غذای بی‌نظیر در بانکوک و در رستوران Mae Varee Sweet Sticky Rice with Mango معمولا در یک جعبه غذای آماده سرو می‌شود.

آدرس: 1 Thonglor Road, Khwaeng Khlong Tan Nuea, Khet Watthana Krung Thep Maha Nakhon, 10110, Thailand

 

بخوانید: غذاهای لذیذ در بازار Pratunam بانکوک

 

 

پایتخت تایلند، شهری است که به سختی می‌توانید آن را در وضعیت ساکت و آرام بیابید. اما علاوه بر جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیرش، برای خورد و خوراک نیز جایی قابل توجه به شمار می‌آید. پیشنهاد می‌کنیم که در سفر به این شهر، تا می‌توانید بهترین غذاهای اصیل تایلندی، از انبه شیرین گرفته تا نودل تند را در بهترین رستوران‌های محلی بانکوک امتحان کنید و این فرصت را از دست ندهید.

مطالب مرتبط