نکاتی برای ذخیره پول در سفر به بانکوک

آیا قصد سفری مقرون به صرفه به بانکوک را دارید و می‌خواهید هزینه‌هایتان را کنترل کنید؟ در دهه گذشته تایلند دوره سرمایه گذاری را طی کرد و حالا به سبکی ثابت از زندگی رسیده است. با این همه غذاهای خوشمزه بانکوک آن‌ها مانند: پاد تایلندی و نوشیدنی‌ها همچنان به قوت خود ارزان باقی مانده‌اند. در طول روز و با وجود شلوغی‌ها دسترسی به غذاهای خیابانی شاید کمی سخت باشد اما نگران نباشید، ما در اینجا برخی از ترفندها را بررسی می‌کنیم که در تور تایلند به دردتان خواهند خورد.

 

غذای خیابانی بخورید

هیچ شکی نیست که خوردن غذا در غرفه‌های غذاهای خیابانی تایلند خیلی مقرون به صرفه‌تر از رفتن به رستوران‌هاست. غذاهای خیابانی آنقدر متنوع و گسترده هستند، که کل روزهای سفرتان را پوشش دهند و دست آخر باز هم چیزی باشد که امتحان نکرده باشید. گوشت‌های کباب شده، نودل‌های سرخ شده، سالاد پاپایا، انواع سوپ‌های نودل و برنج و مرغ وجود دارند، که قیمت آن زیر 60 بات می‌شود. گرچه شاید ندانستن زبان انگلیسی مشکل‌ساز باشد، اما با لبخند به چیزی که می‌خواهید اشاره کنید. شما می‌توانید غذای اصیل تایلندی را بین 60 تا 100 بات با راحتی تمام زیر سیستم خنک کننده، در فود کورت‌ها نوش جان کنید.

 

بخوانید: سفری جذاب به نونتابوری بانکوک

 

 

در بازارهای پراتونام خرید کنید

در بسیاری از بازارها و مراکز عمده فروشی بانکوک می‌توانید لباس و لوازم جانبی را با قیمت ارزان انتخاب کنید، اما پراتونام واقعا ارزان است. به طور خاص، شما باید از مرکز مد پلاتین، بازار پراتونام و پانتیپ پلازا دیدن کنید. فقط باید توجه داشته باشید که کالاهای طراحان برتر با قیمت‌‌های ارزان قطعا تقلبی هستند. پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای خرید ارزان در بانکوک را پیش از رفتن به این بازار مطالعه فرمایید.

 

 

هنر چانه‌زنی را به کار ببرید

نکته مهم برای تجربه بهتر خرید در بازارهای بانکوک ترفند چانه‌زنی است. توجه داشته باشید که قیمت اولیه در اغلب مواقع بیشتر از ارزش واقعی کالا است. بنابراین سعی کنید با فروشنده در یک چانه‌زنی پایاپای به قیمتی راضایتبخش برسید. مخصوصا در جاهای توریستی مثل جاده خائو سان، بازار چاتوچاک و سیلوم باید چانه بزنید تا سرتان کلاه نرود.

 

 

خارج از فصل توریستی سفر کنید

قیمت‌ها در طول سال تغییر می‌کنند و بانکوک هم از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین اگر به راهی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستید، باید در فصل باران بین ماه‌های می تا سپتامبر به بانکوک سفر کنید. در این دوره نرخ قیمت‌ها تا 50 درصد افت می‌کند. شاید اسم آن شما را گول بزند، اما این اصلا بدان معنا نیست که هوا دائما بارانی باشد. بلکه عموما باران عصر و تا غروب‌دم می‌بارد.

 

بخوانید: راهنمای سفر ۳ روزه جذاب به بانکوک

 

 

کارت حمل و نقل "ربیت کارت" بخرید

اگر قصد بازدید و گشت و گذار با سیستم حمل و نقل عمومی در بانکوک را دارید، باید از BTS Skytrain که دارای دو خط سوخومویت و سیلوم با یک ایستگاه مرکزی در سیام است استفاده کنید. بلیت تک سفره بین 15 تا 45 بات هزینه در بر دارد، که با استفاده از کارت خرگوش می‌توانید چندین سفر با قیمت ارزان‌تری انجام دهید. به عبارتی می‌توانید با کم‌تر از یک دلار در شهر بگردید.

 

 

سوار تاکسی‌های بیرون هتل نشوید

پیش می‌آید که وقتی از هتل بیرون می‌آیید با راننده‌ای روبرو شوید که کنار تاکسی خود منتظر ایستاده و به محض دیدن شما خیلی دوستانه جلو می‌آید. آن‌ها در چنین شرایطی از شما درباره جایی که می‌خواهید بروید می‌پرسند و سعی می‌کنند شما را به سمت قیمت پبشنهادی خودشان هدایت کنند. آگاه باشید که این قیمت‌ها در کمال تعجب بالاتر از نرخ واقعی حمل و نقل در بانکوک هستند. اگر می‌خواهید مقرون به صرفه عمل کنید، از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده و یا سوار تاکسی‌هایی با کیلومترشمار شوید. برای افرادی که نمی‌خواهند زیاد هزینه کنند، اتوبوس کم هزینه‌ترین است اما به خاطر هدر رفتن زمان در ترافیک آن را توصیه نمی‌کنیم.

 

 

در هتل و یا بانک ارز مبادله نکنید

این یک روش جهانی است، مخصوصا وقتی می‌خواهید در بانک ارز مبادله کنید با آن روبرو خواهید شد. اگر به دنبال بهترین نرخ ارز برای مبادله هستید به دنبال صرافی در هتل و بانک نباشید.

 

بخوانید: نکاتی برای سفر ارزان به بانکوک

 

 

جیب‌تان را در کافه‌های فانتزی روی پشت بام خالی نکنید

تماشای غروب خورشید از یک کافه زیبا روی پشت بام فعالیتی فوق‌العاده محبوب در بانکوک است، اما شما می‌توانید در آخرهفته هزینه غذای گران در چنین جاهایی را در برخی از جالب‌ترین مکان‌ها در بانکوک صرف کنید. رفتن به کافه‌های روی پشت بام هتل‌های 5 ستاره ایده مناسبی برای سفرهای مقرون به صرفه نیست.

 

 

از شاتل هتل استفاده نکنید

از شاتل هتل استفاده نکنید؛ زیرا هزینه جا به جایی با این سرویس بیشتر از تاکسی‌های کیلومترشمار هزینه روی دست‌تان می‌گذارند. برای رسیدن به فرودگاه از مرکز شهر بانکوک تقریبا 300 بات برایتان تمام می‌شود (حتما به راننده بگویید که از بزرگراه نراند). ارزان‌ترین راه برای رسیدن به فرودگاه استفاده از سرویس‌های فرودگاه در سراسر شهر است.

 

بخوانید: آموزش آشپزی تایلندی در بانکوک

 

مطالب مرتبط