معروف‌ترین موزه‌های بانکوک: بخش اول

پایتخت تایلند، معمولاً تصاویری از غرفه‌های شلوغ خیابانی، سرعت tuk-tuk ها و رستوران بارهای پشت بام را به یاد مخاطبان می‌آورد. مقاله دیدنی‌های اولین سفر به بانکوک، گواهی بر این مدعا است.

اما واقعیت این است که منظره وسیع از انواع موزه‌ها در بانکوک، از جذابیت‌های فراموش نشدنی این شهر به شمار می‌آیند. در سفر با تور تایلند، می‌توانید به راحتی از طریق این موزه‌ها با فرهنگ تایلند آشنا شوید. بنابراین در ادامه به معرفی جامع معروف‌ترین موزه‌ها در بانکوک تایلند خواهیم پرداخت. پس تا پایان همراه ما باشید!

 

Bangkokian Museum

این موزه یک جواهر پنهان واقع در بانگ راک بانکوک است که از چندین خانه کوچک و جذاب مربوط به دهه 1930 ساخته شده است. این مجموعه، کاملاً حفظ و نگهداری شده و چشم‌اندازی از زندگی طبقه متوسط تایلند را به معرض نمایش می‌گذارد. همچنین یک ساختمان کوچک‌تر و مدرن‌تر در این مکان وجود دارد که شامل عکس‌های قدیمی بانکوک و همچنین مجموعه‌ای تصادفی از آثار و اشیاء است.

آدرس: 273 Saphan Yao Alley, Si Phraya, Bang Rak, Bangkok 10500, Thailand

 

بخوانید: بهترین موزه‌های پاتایا با دیدنی‌های جذاب

 

 

Siam Museum

این مکان، یک موزه تعاملی پر از شگفتی است. نمای بیرون، یک ساختمان زیبا و نئوکلاسیک است. هنگامی که قدم به درون گذاشتید، وسایل نقلیه قدیمی و ترکیب فناوری‌ با هنر مدرن را مشاهده خواهید کرد. هر یک از 14 اتاق موجود، برای ارائه تاریخ، فرهنگ و سیر تحولات مردم تایلند طراحی شده‌اند. در این راستا از فیلم، صدا و عناصر تعاملی استفاده می‌کنند. جاذبه‌های زیادی در این موزه وجود دارد و شما با خیال راحت می‌توانید حداقل 3 ساعت به گشت و گذار بپردازید.

آدرس: 4 Sanam Chai Rd, Phra Borom Maha Ratchawang, Phra Nakhon, Bangkok 10200, Thailand

 

بخوانید: معرفی اقامتگاه‌های لوکس تور پوکت

 

 

Bangkok National Museum

موزه ملی بانکوک، اولین موزه ملی تایلند است. امروزه این موزه، گسترده‌ترین مجموعه آثار باستانی و هنری تایلند در این کشور به شمار می‌آید و یکی از بهترین گالری‌های هنری تایلند به شمار می‌رود. گفتنی است که این مکان، در اواخر سال 1800 ساخته شده و شامل ساختمان‌های بی‌شماری که هر یک، انواع مختلفی از هنر را در خود جای داده‌اند.

این موزه در فاصله کمی از معبد Phra Kaew و Grand Palace قرار گرفته است. بنابراین در حالی که در بانکوک هستید، می‌توانید به راحتی یک سفر یک روزه را در این مناطق ترتیب دهید.

نمایشگاه موزه ملی بانکوک، به بیش از 12 سالن تقسیم شده است که ارائه‌های چندرسانه‌ای به زبان انگلیسی را شامل می‌شوند. در این جا، یادگارهایی از حکومت پادشاه رامای چهارم بین دوره‌های سوکوتای و راتاناکوزین به چشم می‌خورند.

مجموعه باستان‌شناسی و تاریخ هنر این موزه، مواردی از قبیل اطلاعات ماقبل تاریخ تایلند تا پادشاهی مدرن این کشور را به تصویر می‌کشند. مجموعه‌ هنرهای تزئینی و مجموعه قوم‌شناسی شامل سلاح‌های چینی، سنگ‌های قیمتی، سرامیک، منسوجات و آلات موسیقی سنتی از جنوب شرقی آسیا هستند.

موزه ملی بانکوک دارای یک سالن است که نمونه‌های بسیار عالی از معماری تایلند را به نمایش می‌گذارد. بعلاوه تورهای رایگان به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و ژاپنی در روزهای مختلف هفته در این مکان برگزار می‌شوند.

 آدرس: Na Phra That Alley, Phra Borom Maha Ratchawang, Phra Nakhon, Bangkok 10200, Thailand

 

بخوانید: کافه‌های جذاب بانکوک با کارگاه‌های هنری

 

 

Bangkok Art and Culture Centre

مرکز فرهنگ و هنر بانکوک (BACC)، یک بخش مرکزی دارد که با 9 طبقه نمایشگاه، کافه و رستوران، کتابفروشی، فروشگاه‌های صنایع دستی و کتابخانه هنری احاطه شده است. این موزه، در بین جوانان و دانش‌جویان و دانش‌آموزان محبوبیت فراوانی دارد و در جهت پرورش خلاقیت و هنر فعالیت می‌کند.

 در واقع در این مکان، مجموعه هنری عظیمی از عکس‌ها، نقاشی‌ها، هنر مدرن و مجسمه‌ها را در خود جای داده است. این مکان همچنین میزبان اجراهای موسیقی، نمایش فیلم و برنامه‌هایی برای کودکان است.

آدرس: 939 Rama I Rd, Wang Mai, Pathum Wan District, Bangkok 10330, Thailand

 

بخوانید: خرید ابریشم تایلندی در چیانگ مای

 

 

Jim Thompson House

جیم تامپسون معروف به "پادشاه ابریشم تایلندی"، یک معمار آمریکایی بود که در دهه 1960 با اقداماتی، به صنعت ابریشم تایلند که در خطر نابودی قرار داشت اعتبار بخشید و آنرا احیا کرد و ما امروزه می‌توانیم بهترین ابریشم‌ تایلندی در بانکوک را خریداری کنیم. اما در 26 مارس 967 ، هنگام اقامت در یک خانه ییلاقی در ارتفاعات کامرون مالزی، به یک پیاده‌روی کوتاه عید پاک رفت و هرگز برنگشت. هنوز رمز و راز ناپدید شدن جیم تامپسون 61 ساله در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

در حال حاضر خانه او که با مساحت نیم هکتار در شلوغ‌ترین بخش شهر درست در جاده Rama I واقع شده، بعنوان موزه پذیرای بازدیدکنندگان است. این خانه، در واقع مجموعه‌ای از شش خانه سنتی ساخته شده از چوب ساج است که دارای پشت بام‌های منحنی و نقوش مار افسانه‌ای ناگا هستند و در میان باغ‌های دلپذیر قرار گرفته‌اند.

خانه جیم تامپسون پر از گنجینه‌هایی نظیر آثار چینی، نقاشی، دیوار آویز و مجسمه است که در طول رابطه عاشقانه چند دهه جیم تامپسون با جنوب شرقی آسیا جمع آوری شده‌اند. این مجموعه همچنین، دارای یک مرکز هنری است که نمایشگاه‌های مداوم، نمایش‌های چندرسانه ای و سخنرانی‌هایی در آن جریان دارند. گفتنی است که علاوه بر گشت و گذار در موزه، گزینه‌های بسیاری برای غذا خوردن و قدم زدن در باغ‌های گرمسیری اطراف خانه وجود دارد.

آدرس: 6 Rama I Rd, Wang Mai, Pathum Wan District, Bangkok 10330, Thailand

 

 

ممکن است که بانکوک شلوغ، گرم و پر از ترافیک باشد، اما یک چیز در مورد این شهر مسلم است: بانکوک هرگز کسل‌کننده نخواهد بود. و این حقیقت، حتی در مورد موزه‌های آن نیز صادق است. در این مقاله به معرفی چند موزه از معروف‌ترین موزه‌ها در بانکوک تایلند پرداختیم. اما این داستان همچنان ادامه دارد.

 

مطالب مرتبط