گذر از دریاچه‌های کورولدی گرجستان

گرجستان، سرشار از مسیرهای عالی برای پیاده‌روی‌های کوتاه و یا طولانی است. اگر با تور گرجستان سفر می‌کنید و قصد دارید که قسمت‌هایی از سفر خود را با پای پیاده طی کنید، حتما مقاله بهترین مسیرها برای پیاده‌روی یک روزه در گرجستان را مطالعه کنید تا به بینشی کلی راجع به این مسیرها دست یابید.

اما باید گفت که یکی از تجربه‌های عالی در این رابطه، پیاده‌روی از مستیا به سمت دریاچه‌های کورولدی گرجستان است. همچنین می‌توان گفت این دریاچه، یکی از زیباترین دریاچه‌های گرجستان است. در بیشتر قسمت‌های این مسیر، شما یک صعود با شیب آرام را تجربه خواهید کرد و نیز از مناظر بکر و جنگلی عبور می‌کنید. پاداش شما در پایان راه، رسیدن به چشم اندازی شگفت‌انگیز از دریاچه‌ها و مناظر اطراف آنها است. بیایید با هم در این مقاله به گشت و گذار در این مسیر بی‌نظیر بپردازیم.

 

درباره دریاچه‌های کورولدی

دریاچه‌های کورولدی، یکی از بهترین مکان‌های گرجستان به شمار می‌آیند. این دریاچه‌ها، در سوانتی فوقانی در ارتفاع 2850 متری از سطح دریا و10 کیلومتری از مستیا واقع شده‌اند.

دریاچه‌های کورولدی توسط یخچال‌های طبیعی و قله‌های قفقاز احاطه شده‌اند. بازدیدکنندگان در این منطقه می‌توانند چشم انداز بی‌نظیری از Shkhara ، Tetnuldi ، Ushba و سایر قله‌های کوه‌های قفقاز داشته باشند. گفتنی است که برای رسیدن به این ناحیه، می‌توان از ماشین یا اسب استفاده کرد و یا با پیاده‌روی به این نقطه رسید.

 

بخوانید: نکاتی برای نقل مکان به گرجستان

 

 

شرح مسیر پیاده‌روی

این مسیر پیاده‌روی از میدان Seti در مستیا شروع می‌شود. در ابتدا لازم است که به سمت صلیبی که در کوه‌های Tshakazagari در شمال مستیا به چشم می‌خورند، بروید. کل مسیر پیاده‌روی، با مستطیل‌های سفید/ قرمز بعنوان راهنما علامت‌گذاری شده است، اما هنگامی که به صلیب رسیدید دیگر نیازی به آنها ندارید. در این مرحله باید جاده اصلی را به سمت شرق دنبال کنید و بعد از 500 متر از خیابان به سمت بالا بروید و سپس به چپ بپیچید. به زودی به یک میدان کوچک می‌رسید و با رفتن به سمت چپ، مستقیماً به سوی صلیب روی تپه خواهید رفت.

سرانجام جاده از روستا خارج شده و به مراتع می‌رسد. در این مرحله، باید به سمت راست بروید و وارد جنگل شوید. اما قبل از آن لازم است که از برخی موانع سنگی بالا بروید و سپس به مسیر جنگلی دلپذیری وارد خواهید شد که شیب ملایمی به سمت بالا دارد.

 

 

در هنگام صعود، می‌توانید از میانبر استفاده کنید که 30 دقیقه از پیاده‌روی شما کم خواهد کرد. اما این میانبر، بسیار شیب‌دار است و به خوبی علامتگذاری نشده است. پیشنهاد ما این است که مسیر استاندارد را دنبال کنید، زیرا اگرچه طولانی‌تر است، اما پیمودن آن راحت‌تر است. در هر صورت صعود را به سمت صلیب ادامه دهید.

بعد از حدود 30 دقیقه، در ارتفاع 1900 متری، شما به مسیر عبور و مرور جیپ‌ها خواهید رسید. می‌توانید برای طی کردن ادامه راه، از این جیپ‌ها نیز کمک بگیرید. دنباله این مسیر، به بالای کوه Tshakazagari خواهد رسید. گفتنی است که در طول این راه نیز، چندین مسیر میانبر وجود دارد.

 

بخوانید: بازدید از دریاچه سنگ‌های سیاه گرجستان

 

 

 سرانجام شما صلیب را در سمت چپ‌تان مشاهده خواهید کرد. در این مرحله، باید جاده اصلی را ترک کرده و یک مسیر عالی را به سمت صلیب ادامه دهید. کل پیاده‌روی از مستیا به سمت صلیب، حدود دو ساعت طول می‌کشد. در سمت صلیب نیز، یک پناهگاه چوبی وجود دارد که نشانگر راه به سمت دریاچه‌های کورولدی است. از خط الراس کوچک به سمت شمال پیروی کنید و از کلبه‌های چوپان عبور نمایید. به زودی دوباره به جاده خواهید رسید.

در این مرحله دیگر، چیزهای زیادی برای گفتن وجود ندارد. در مسیر جاده به آرامی صعود خواهید کرد و تنها بخش‌های پایانی جاده بسیار شیب‌دار می شود. هر چند که این شیب‌ها هنوز هم قابل کنترل کردن هستند، اما می‌توانید سوار یکی از جیپ‌های این جاده شوید. به طور کلی، پیاده‌روی از صلیب به سمت دریاچه‌ها حدود یک ساعت و نیم زمان می‌برد.

در این راه، از گذرگاه Guli نیزعبور خواهید کرد. در روزهای آفتابی در این مسیر، شاهد پاراگلایدرهایی خواهید بود که حدود 600 متر بالاتر از صلیب به پرواز درآمده‌اند و شما را برای پاراگلایدر سواری در گرجستان وسوسه می‌کنند. و سرانجام به دریاچه‌های کورولدی می‌رسید. این دریاچه‌ها برای برخی از مردم ناامیدکننده هستند، زیرا گل‌آلود بوده و برای شنا کردن مناسب نیستند. اما باید گفت که به زیبایی هر چه تمام‌تر، تصاویر کوه و مناظر اطراف را منعکس می‌کنند.

 

 

مدت زمان و هزینه سفر

باید گفت که طول مسیر پیاده‌روی از مستیا به سمت دریاچه کورولدی، به صورت تقریبی 20 کیلومتر است و حدود 4 ساعت طول خواهد کشید و برگشت نیز 2-3 ساعت زمان خواهد برد. البته اگر از وسیله نقلیه استفاده کنید، طبیعتا مدت زمان سفرتان کاهش خواهد یافت. رانندگان بسیاری در مستیا وجود دارند که شما را به سوی کوه Tshakazagari می‌برند. هزینه یک سواری یک طرفه، حدود 150 لاری بوده اما قابل چانه‌زدن است. با توجه به مسافت و کیفیت جاده، قیمت قابل قبول 80-100 لاری است.

 

بخوانید: دریاچه ریتسا جاذبه‌ای زیبا در میان گرجستان

 

 

در این مقاله با هم به پیاده‌روی از مستیا به سمت دریاچه‌های کورولدی گرجستان پرداختیم. رسیدن به این نقطه از گرجستان، بی‌شک تجربه‌ای به یادماندنی و ارزشمند را برایتان به یادگار خواهد گذاشت. اما به طور کلی اگر از علاقمندان به پیاده روی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که مطالعه مقاله گرجستان مکانی برای عاشقان پیاده‌روی‌ طولانی را نیز از دست ندهید. 

 

مطالب مرتبط