شگفت انگیزترین آبشارهای گرجستان

در روزهای گرم تابستان، همه به دنبال مکانی خنک و زیبا برای گذراندن تعطیلات یا تازه کردن حال و هوای خود هستند. باید گفت که تفریحات کوهستانی و ساحلی قابل توجه بسیاری در سفر با تور گرجستان، برای علاقه‌مندان به طبیعت وحشی وجود دارد. لوازم ضروری طبیعت‌گردی در گرجستان را در چمدان خود قرار دهید، زیرا در این مقاله قصد داریم لیستی از شگفت‌انگیزترین آبشارهای گرجستان را ارائه دهیم که قطعاً با زیبایی بی‌قید و شرط خود شما را میخکوب خواهند کرد.

 

Legvtakhevi

بهترین و راحت‌ترین راه برای خنک شدن و نیز بهره‌ردن از زیبایی های‌ طبیعت‌، بازدید از تنگه Legvtakhevi  با آبشار بی‌نظیرش است که در مرکز تفلیس قدیمی قرار دارد. Legvtakhevi یکی از قدیمی‌ترین مناطق تفلیس است. نام این ناحیه از درختان انجیر گرفته شده است، زیرا درختان انجیر زیادی در این مکان وجود دارد.

نکته قابل توجه این است که تعدادی حمام‌های گوگردی در تفلیس، در مجاورت آبشار وجود دارد، بنابراین پس از گشت و گذار در این ناحیه می‌توان از حمام‌های آرامش‌بخش آن نیز لذت برد. رودخانه، از باغ گیاه‌شناسی که در اینجا وجود دارد سرریز می‌شود و آبشاری ایجاد می‌کند. ترکیب آبشار و صخره‌های بلند در کنار هم، این مکان را به یکی از بهترین مکان‌ها برای گذراندن یک روز گرم تابستان تبدیل کرده است.

 

 

Oniore

یکی دیگر از مکان‌های جالب توجه، تنگه Toba و آبشار Oniore در بخش مارتویلی منطقه سامگرلو-زمو سوانتی گرجستان است. این دره، در ارتفاع 680 متری از سطح دریا واقع شده است. یک رودخانه زیرزمینی، در فاصله 70 متری از ورودی غار وجود دارد. رودخانه زیرزمینی که از غار خارج می‌شود، آبشار Oniore  به ارتفاع 67 متر را ایجاد می‌کند.

 

بخوانید: معرفی قلعه‌های با شکوه گرجستان

 

 

Abasha

این آبشار، یکی از آبشارهای برجسته در گرجستان است که به دلیل ویژگی‌های زیبایی‌شناختی و پتانسیل‌های اکولوژیکی قابل توجه است. این آبشار در ارتفاع 895 متری از سطح دریا، در روستای Second Balda، در بخش مارتویلی واقع شده است. شاخه چپ رودخانه Abasha، از غار بیرون می‌آید و از ارتفاع حدود 40 متری به پایین سرازیر می‌شود. چشمه‌های آبشار، اغلب رنگین‌کمان نسبتاً زیبایی را ایجاد می‌کنند. آب و هوا در این حوالی، نیمه گرمسیری است. در واقع این آبشار، در مجاورت خود آب و هوای منحصر به فردی ایجاد می‌کند که در نتیجه به گسترش گیاهان و جانوران خاص کمک می‌نماید.

 

 

Mahuntseti

این آبشار نیز یکی دیگر از آبشارهای شگفت‌انگیز در بخش کدا، در منطقه ساحلی آدجارای گرجستان است. این آبشار، درارتفاع 335 متری از سطح دریا، در سمت راست رودخانه Adjaristskali واقع شده است و یکی از زیباترین نقاط طبیعی گرجستان است. آبشار Mahuntseti که 50 متر ارتفاع دارد، در اطراف خود گردابی عالی ایجاد می‌کند که بسیار چشمگیر است و بازدید کننده‌های زیادی را به خود جلب می‌کند. علاوه بر این، نقاط بسیاری برای پیک نیک در مجاورت آن وجود دارد که امکان لذت بردن در دامان طبیعت را برای علاقمندان فراهم می‌کند.

 

بخوانید: ۴ استراحتگاه زیبای کوهستانی در گرجستان

 

 

Kinchkha

این آبشار یکی از بلندترین و زیباترین آبشارهای گرجستان است. تنگه Okatse در ارتفاع 843 متری از سطح دریا، در بخش Khoni واقع شده است. این ساختار طبیعی، ترکیبی از سه آبشار است. ارتفاع آبشار اول تقریبا 25 متر، ارتفاع آبشار دوم تا 70 متر و ارتفاع آبشار سوم به حدود 35 متر می‌رسد.

 

 

Intsira

این آبشار در تنگه عمیق و باریک Intsira، در بخش Tsalenjikha، منطقه سامرگلو-زمو سوانتی گرجستان واقع شده است. در کل این تنگه، 40 آبشار کوچک و 2 آبشار بزرگ را در خود جای داده است. گفتنی است که آبشار اصلی، از ارتفاع 35 متری به پایین سرازیر می‌شود و منظره حیرت‌انگیزی را ایجاد می‌کند.

 

 

Gveleti

این آبشار در تنگه داریالی، در 7 کیلومتری استپان تسمیندا، در یک شهر کوچک در بخش کازبگی و در منطقه متسختا-متیانتی واقع شده است. مسیر باریکی برای رفتن به سمت آبشار وجود دارد. بنابراین لازم است که در فاصله 700 متری از آبشار، خودرو را رها کنید و پیاده به مسیر ادامه دهید.

این آبشار در واقع از دو آبشار کوچک و بزرگ تشکیل شده است. هنگام صعود از آبشار، گل‌های وحشی بسیاری را در طول مسیر خواهید یافت. به خاطر داشته باشید که در طی پیاده‌روی، با یک مسیر صخره‌ای مواجه خواهید شد، اما مطمئناً ارزش امتحان کردن را دارد.

 

بخوانید: پارک‌های طبیعی ملی در گرجستان

 

 

Samtsvera

این آبشار در دره رودخانه Dzusa، در ارتفاع 170 متری بالاتر از سطح دریا، در دهکده Kveda Sazano منطقه زستاپونی واقع شده است. این مکان، یکی از مکان‌های امیدوارکننده در این منطقه است که گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند.

 

 

The drops of Guro

این آبشار یک اثر طبیعی به شمار می‌آید که در کوه‌های گرجستان و به طور دقیق در منطقه تاریخی خسوریتی واقع شده است. این آبشار، در تنگه Arghuni قرار دارد که قبلاً روستایی به نام گورو در آن وجود داشت. در میان صخره‌ها، مقدار زیادی آب وجود دارد که شکلی از آبشار به خود می‌گیرند. آبشار نزدیک جاده است و بهترین امکان در هوای گرم است و می توان خود را با آب سرد آن خنک کرد.

 

 

امیدواریم که در پایان این مقاله، به اطلاعات ارزشمندی راجع به شگفت‌انگیزترین آبشارهای گرجستان دست یافته باشید. قطعا این بخش‌های طبیعی از گرجستان، مقصد اصلی بسیاری از گردشگران در سفر به این کشور بی‌نظیر و تاریخی به شمار می‌آیند و خدمات ارزنده‌ای به صنعت توریسم می‌نماید. هر چند که باید گفت بی‌نهایت منظره بی‌بدیل طبیعی، در دل گرجستان وجود دارند که سفری شاد و فرحبخش را برای مسافران رقم می‌زنند.

مطالب مرتبط