منطقه ارخوتی و دریاچه Tanie در گرجستان

خالق طبیعت، در گرجستان شاهکارهای بسیاری را از خود به جای گذاشته و در این کشور بی‌نظیر می‌توان چشم اندازهای بهشتی فراوانی را یافت. این دست و دلبازی، در روستاهای گرجستان به حد کمال می‌رسد و شما با مطالعه مقاله بهترین روستاهای کوهستانی گرجستان، می‌توانید اطلاعات مفیدی در این رابطه بدست آورید.

اگر با تور گرجستان سفر می‌کنید و اگر کنجکاو هستید و می‌خواهید هر گوشه و کناری از گرجستان خصوصا مناطق کوهستانی روح نواز را کشف و تجربه کنید، حتما به  این روستاها سر بزنید. ما در این مقاله می‌خواهیم به کشف روستای ارخوتی و دریاچه زیبای Tanie در حوالی آن بپردازیم.

 

روستای ارخوتی

در این جا مادر طبیعت، به زیبایی هر چه تمام‌تر به روی شما آغوش خواهند گشود. بزها و عقاب‌های کوهستانی بسیاری را در این مکان خواهید یافت و پی خواهید برد که این منطقه از لحاظ قومی و جغرافیایی، بسیار غنی است و از زیباترین مناظر طبیعی گرجستان به حساب می‌آید.

در این روستا که در قفقاز شمالی واقع شده است، تکنولوژی حضور چندانی ندارد. در این مکان از تلفن و اینترنت خبری نیست و جاده‌ها به تازگی مورد ساخت و ساز قرار گرفته‌اند. رفت و آمد عمدتا پیاده یا با اسب انجام می‌شود. مسیر رسیدن به این روستا، بهترین مسیر برای علاقمندان به پیاده روی و کوهنوردی است. مردم محلی فوق‌العاده مهمان‌نواز و خونگرم و بسیار پایبند سنت‌ها هستند. و در نهایت اینکه رودخانه Asa در این روستا، بهترین مکان برای ماهیگیری است.

 

 

دریاچه Tanie

این دریاچه دقیقا در ارخوتی و در تنگه Taineskali ، بین دو کوه بزرگ واقع شده است و هرچند کوچک اما از زیباترین دریاچه‌های گرجستان است. شفافیت و ظاهر کریستالی این دریاچه که به شکل قلب است، بسیار شهرت دارد. آب این دریاچه، از رودخانه ای که در تنگه Taineskali جریان دارد و از یک جایی به بعد،  به دل زمین فرو می‌رود، سر برآورده است.

در تابستان، آب دریاچه Tanie در مقایسه با سایر دریاچه‌های کوهستانی به اندازه کافی گرم است و می‌توان در آن به شنا پرداخت. برای کوهنوردان این منطقه که سرمای کوهستان را تجربه می‌کنند، شنا در آب گرم این دریاچه، بسیار مطبوع است و طرفداران بسیاری دارد. همچنین یک سنگ بزرگ در کنار این دریاچه وجود دارد که می‌توانید از آن بپرید و به درون آب شیرجه بزنید.

 

بخوانید: سفرهای گروهی هیجان انگیز در تفلیس

 

 

مسیر رسیدن به دریاچه Tanie در ارخوتی

متاسفانه یا خوشبختانه، باید گفت که رسیدن به این دریاچه آسان نیست. متاسفانه به این دلیل که برای دیدن این پدیده زیبای طبیعی، باید از حوضه اصلی قفقاز عبور کنید که مسافتی 6 برابر متاسمیندا دارد. اما خوشبختانه به این دلیل که بازدیدکنندگان بسیار کمی در این ناحیه وجود دارد و طبیعت تا حد زیادی بکر مانده، از زباله‌ها و بطری‌های پراکنده در این جا خبری نیست.

اما باید گفت که برای رسیدن به دریاچه Tanie، مسیرهای مختلفی وجود دارد. بهترین کار این است که از راه جوتا که در نزدیکی کازبگی و از گذرگاه Arkhotistavi، به سمت دریاچه پیاده‌روی کنید. در این مسیر، می‌توانید از زیباترین گذرهایی که تاکنون دیده‌اید عبور کنید، بر فراز ارخوتی قدم بزنید و در دره رودخانه Chimgha Water  که به Akhieli  می‌رسد پیاده‌روی نمایید. پس از این، شما به روستای Amgha می‌رسید و با پیاده‌روی در زیباترین و در عین حال سخت‌ترین مسیر در تنگه، به سمت دریاچه Tanie می‌روید. از اینجا، شما می‌توانید مسیر خود را در یکی از  گذرگاه‌های Datijvari و یا Ukankhadu خاتمه دهید.

 

بخوانید: مختصری بر زندگی فرهنگی در تفلیس

 

 

گزینه ساده‌تر این است که اول به روشکا بروید. برای رسیدن به روشکا نیز می‌توانید از تفلیس جیپ بگیرید و یا از جوتا، پیاده به روشکا بروید. از روشکا و از طریق گذرگاه Tseltgza، با جیپ یا پیاده مسیر را طی کنید. این مسیر شامل زیباترین آبشارهای گرجستان می‌شود و در بین راه نیز می‌توانید در روستای بهشت مانند Akhieli مدتی بمانید و استراحت کنید و از آنجا به سمت دریاچه  Tanie پیاده‌روی کنید.  

اما اگر فقط می‌خواهید از دریاچه دیدن کنید و علاقه‌ای به پیاده‌روی در مسیرهای فوق ندارید، می‌توانید با جیپ به Atabe بروید و در آنجا اردو بزنید و روز بعد از کنار دریاچه Tanie عبور کنید و در آنجا اقامت کنید. فرادیش نیز می‌توانید از گذرگاه عبور کرده و با جیپ به تفلیس برگردید.

با رسیدن به دریاچه Tanie، علاوه بر دیدن مناظر زیبای این محدوده، می‌توان به گشت و گذار در روستاهای بی‌نظیر اطراف پرداخت. بطور کلی برج Akhieli، قلعه Kaviskari و یک تنگه باریک و زیبا در چند کیلومتری روستای Amgha، از مهمترین جاذبه‌های دیدنی این منطقه هستند.

 

 

امیدواریم که از گردش در منطقه ارخوتی و دریاچه Tanie در گرجستان لذت برده باشید. در انتها به شما توصیه می‌کنیم در نظر داشته باشید که عبور از تنگه هنگام پیاده‌روی از Akhieli به سمت دریاچه و یا در راه بازگشت، می‌تواند بسیار سخت باشد. گاهی این مسیر مسدود می‌شود و شما ناچارید از پستی و بلندی‌ها و تپه‌های اطراف برای طی کردن مسیر کمک بگیرید. در ضمن پل‌هایی که در طی این مسیر وجود دارند، اغلب در اوایل تابستان از بین می‌روند. بنابراین توصیه می‌کنیم که حداقل تا پایان ژوئیه، از رفتن به تنگه Tanie خودداری کنید و یا برای استفاده از طناب به جای عبور از پل، آمادگی داشته باشید.

 

بخوانید: بهترین مسیرها برای پیاده‌روی یک روزه در گرجستان

 

مطالب مرتبط