جاذبه‌های گردشگری اوشگولی، گرجستان

روستای اوشگولی در سوانتی گرجستان، در 70 کیلومتری مستیا و در پای قله Shkhara که ارتفاعی معادل 5193 دارد، واقع شده است. این روستا، شامل برج‌ها و ساختمان‌های قدیمی است که بخشی از آنها در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. حدود 70 خانوار، معادل 200 نفر در این منطقه زندگی می‌کنند.

این منطقه به مدت 6 ماه از سال پوشیده از برف است و در این مدت غالباً رسیدن از این جا به مستیا غیرقابل عبور است. اوشگولی به 3 بخش تقسیم شده است. آخرین و دیدنی‌ترین بخش آن روستای Zhibiani است که پر از جاذبه‌های بی‌نظیر برای بازدید است.

فضا در اوشگولی، قرون وسطایی است. هنوز برخی از ساکنین، برای رفت و آمد با اسب می‌تازند. زمین‌ها خاکی و گلی است و اثری از مدرنیته به چشم نمی‌خورد. بخش‌هایی از اوشگولی، کاملا متروکه است و چشم‌اندازهایی از تپه‌های سرسبز و جنگل‌های وحشی و بکر در بیشتر قسمت‌های این ناحیه به چشم می‌خورند. اگر با تور گرجستان سفر می‌کنید و قصد دارید از این منطقه نیز دیدن کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در این مقاله با ما همراه شده و با جاذبه‌های گردشگری اوشگولی آشنا شوید.

 

بازدید از موزه برج‌های Chazhashi

شما می‌توانید از انواع برج‌ها، در این منطقه بازدید کنید. این برج‌ها ‌از آثار به جا مانده قرون وسطایی هستند و شما را با سبک زندگی مردم این ناحیه در طی قرن‌ها آشنا خواهند کرد. می‌توانید از این برج‌ها بازدید کنید و عکس‌های بی‌نظیری از آنها بگیرید. همچنین حالا که به برجسته‌ترین نقاط گردشگری گرجستان قدم گذاشته‌اید، درانتهای این بازدید نیز امکاناتی برای خوردن پای گوشت سنتی سوانتیایی - کوباری برایتان فراهم خواهد بود.

 

 

کلیسای لاماریا

این کلیسای کوچک قرن دوازدهم که به نام مریم باکره نامگذاری شده است، سرشار از نقاشی‌های دیواری قدیمی و شمایل‌ها، نسخ خطی، نمادها، صلیب و وسایل مختلف است. کلیسا، در بالای تپه‌ای در انتهای اوشگولی قرار دارد. این محوطه، توسط یک دیوار سنگی کم ارتفاع احاطه شده و در جلوی یک برج که در انتهای غربی آن است واقع شده است. این کلیسا، کاربردی است و در حال حاضر به عنوان صندلی اسقف ارتدکس گرجستان در مستیا فعالیت می‌کند.

 

بخوانید: ۵ تفریح جذاب در برجومی گرجستان

 

 

یخچال Shkhara

از جایی که رودخانه انجوری شروع می‌شود، می‌توانید به سمت این یخچال بروید. اگر با یک تور سفر می‌کنید و یا یک جیپ از مستیا کرایه کرده‌اید، حتما بازدید از این یخچال‌های طبیعی را نیز در برنامه سفر خود بگنجانید. پیاده‌روی در این مسیر نیز آسان است. در این مسیر از جنگل، صخره‌ها و نهرهای کوچک عبور خواهید کرد. این سفر در ارتفاع 2390 متری و بالای رودخانه Inguri به پایان می‌رسد. مراقب حرکت و پرش سنگ‌های کوچک و بزرگ در این یخچال باشید. 

 

 

تماشای قله Ailama

در حدود 7-8 کیلومتری از گذرگاه زاگاری که 2600 متر بالاتر از سطح دریا است، قدم بزنید و به تماشای قله Ailama بنشینید که ارتفاعی معادل 4547 دارد. هر چند که می‌توانید خودرو نیز برای رسیدن و طی کردن این مسیر کرایه کنید. طی کردن این راه یک شبانه روز طول خواهد کشید، اما ارزشش را دارد زیرا شما هیچ منظره ای از اوشگولی را مشاهده نخواهید کرد که چنین چشم انداز بی‌نظیر و هوای مطبوعی داشته باشد. اگر جیپ کرایه کنید، می توانید در یک روز، هم از این مسیر بازدید کنید و هم سری به یخچال Shkhara بزنید.

 

بخوانید: ۹ دلیل برای سفر به کوتایسی گرجستان

 

 

موزه قوم نگاری

این موزه زیبا که در اواخر قرن نوزدهم در یک ساختمان قرن دوازدهمی افتتاح شد، وسایل و دستگاه‌های مبتکرانه‌ای را که مردم محلی در طی قرن‌ها مورد استفاده قرار داده‌اند، در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهد. همچنین این موزه جز مهم‌ترین موزهای گرجستان است که تاریخ و فرهنگ مردم این کشور را به نمایش می‌گذارد.

 

 

مهمان‌خانه‌ها

اوشگولی پر از مهمان‌خانه‌های مناسب و راحت است. اما بعد از پیاده‌روی‌های طولانی، هیچ چیز به اندازه استراحت در مهمان‌خانه Fafo  که در روستای Zhibiani واقع شده است دلچسب نیست. در این جا، غذاهای گرم و لذیذ، نان تازه و منظره‌ای زیبا از باغ سیب و دره انتظار شما را می‌کشند. همه اتاق‌ها خصوصی هستند و حمام مشترک است. قیمت اقامت در این مهمان‌خانه به ازای هر نفر همراه با صبحانه وشام، معادل 50 لاری است. برای نهار باید هزینه اضافی پرداخت کنید.

مهمان‌خانه Lali، گزینه دیگری است که یکی از محبوب‌ترین نقاط Zhibiani به شمار می‌آید و به سرعت پر از مهمان می‌شود. در واقع مهمانان، عاشق مهمان‌نوازی فوق‌العاده خود لالی، غذاهای افسانه‌ای و مکان زیبای مهمان‌خانه هستند.

 

بخوانید: نکاتی برای نقل مکان به گرجستان

 

 

در این مقاله، به معرفی جاذبه‌های گردشگری اوشگولی پرداختیم. برای رسیدن به این روستای دورافتاده در گرجستان، می‌توانید با پرداخت 150 تا 200 لاری، یک ماشین شخصی کرایه کنید. همچنین تعدادی راننده محلی وجود دارند که گردشگران را جمع می‌کنند و با دریافت 35 لاری به ازای هر نفر، برای گشت و گذار در این ناحیه تور راه می‌اندازند.

بعلاوه می‌توانید از طریق گذرگاه‌های مولاخی و هادیشی پیاده‌روی کنید، از کوه‌های دیدنی عبور کنید و به تماشای گذرگاه‌های تاریخی در دامنه قله‌های سوانتی بپردازید. لطفاً توجه داشته باشید که اوشگولی، ممکن است در زمستان در دسترس نباشد و برای بازدید از آن نیز حتما یک روز آفتابی را انتخاب کنید.

در ضمن اگر با تور گرجستان سفر می‌کنید و علاقمند به روستا گردی هستید، حتما مقاله بهترین روستاهای کوهستانی گرجستان مقصدی زیبا برای سفر‌های دلچسب را مطالعه کنید.

 

مطالب مرتبط