شگفت‌انگیزترین جنگل‌های دنیا

با سفر به جنگل‌ها و پیاده‌روی‌های طولانی همراه با امکان دیدن گونه‌های منحصر به فرد جانوری و گیاهی، سرشار از لذت و حیرت خواهید شد. واقعیت این است که مادر طبیعت در خلق این لحظه‌ها، سخاوت فراوان داشته و جنگل‌های بیشماری را شکل داده تا از این رهگذر، انسان مغرور را با عظمتی فراتر از خودش مواجه کند. ما نیز در این مقاله، شما را با شگفت انگیزترین جنگل‌های دنیا آشنا خواهیم کرد.

 

Jungles of Borneo

جزیره بورنئو، سومین جزیره بزرگ و انبوه جهان بعد از گرینلند و گینه نو است. این جنگل که در ساحل مالزی واقع شده، مقصد مناسبی برای علاقمندان به حیات وحش است و یکی از مکان‌های دنیا برای دیدن میمون پوزه دراز به شمار می‌آید و مسافران تور مالزی شانس حضور در این جنگل شگفت‌انگیز را خواهند داشت.

 

بخوانید: معرفی جنگل‌های باستانی خاورمیانه

 

 

Amazon

 می‌توان گفت که جنگل بارانی آمازون، یکی از معروف‌ترین جنگل‌های جهان است. این جنگل بیش از 10،000 گونه جانوری و گیاهی را در خود جای داده‌ و البته به طور مرتب، گونه‌های جدیدی نیز کشف می‌شوند. عمده وسعت این جنگل، در برزیل واقع شده و آن‌را به یک مقصد محبوب برای دیدن طبیعت و رودخانه‌های زیبا بدل کرده است. اگر به اینجا سفر کردید، خودتان را برای مسیرهای طولانی و عالی برای پیاده‌روی در فضایی مرطوب آماده کنید.

 

 

Jungles of Kipling

این جنگل که در هند واقع شده، الهام بخش خالق اثر معروف "کتاب جنگل" است. پارک ملی Kanha در این محدوده، مکانی عالی برای شروع آشنایی با این طبیعت بی‌نظیر و عجیب بوده و طرفداران بسیاری در بین جنگل دوستان دارد. جالب است بدانید که اینجا، بیشترین تعداد ببرهای دنیا را در خود جای داده است و یکی از بهترین مقاصد دنیا برای دیدن ببر است.

 

بخوانید: سفر به زیباترین جنگل‌های بارانی در زیباترین پارک‌های ملی

 

 

Khao Yai

واقعیت این است که بیش از 60 پارک جنگلی در تایلند وجود دارد که مملو از گیاهان رنگارنگ، جانوران متنوع و آبشارهای غول پیکر هستند. Khao Yai، اولین پارک ملی تایلند و دومین پارک بزرگ کشور بوده و در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. بیش از 80٪ این محدوده، با گیاهان جنگلی پرشده و بازدید کنندگان در سفر با تور تایلند، این فرصت را دارند که در اینجا، انواع متنوعی از زندگی پستانداران و همچنین بی مهرگان و پرندگان را شاهد باشند. این محدوده جنگلی همچنین، تعدادی از آبشارهای قابل توجه و عظیم را در خود جای داده است. برای آشنایی با سایر پدیده‌های مشابه در این کشور، مقاله زیبا‌ترین پارک‌های ملی تایلند را مطالعه کنید.

 

 

Sinharaja

از دیگر مقاصد الهام‌بخش جنگلی، می‌توان به جنگل‌های سریلانکا اشاره کرد. در اینجا، می‌توان ساختارهایی اصیل و باستانی را در مورد جانوران و گیاهان گرمسیری شاهد بود. شما در این فضای وهم‌انگیز، با تارزان احساس هم‌ذات پنداری خواهید کرد و دوست دارید که در میان درختان و گیاهان به چرخش و پرواز درآیید و به گشت و گذار بپردازید.

 

 

Jungles of Papua New Guinea

بیش از 75٪ از کشور فقیر و روستایی پاپوا گینه نو، از جنگل پوشیده شده و صدها گونه منحصر به فرد جانوری و گیاهی در آن زندگی می‌کنند. به دلیل نزدیکی این کشور به استرالیا، در اینجا جانوران بومی نظیر کانگوروها را خواهید یافت و نیز با طیف گسترده‌ای از فرهنگ‌های بومی باستانی مواجه خواهید شد، که بسیار مناسب دوستداران تاریخ و علاقمندان به طبیعت و فضای باز هستند.

 

بخوانید: معرفی بهترین پارک‌های ملی آسیا

 

 

Christmas Island's

اگر شما مشکل ارکنوفوبیک یا همان عنکبوت هراسی دارید، ممکن است از سفر به این خطه خودداری کنید. جزیره کریسمس که در جنوب اندونزی واقع شده، انواع مختلفی از جانوران عجیب و کمیاب از جمله 40 میلیون خرچنگ سرخ و خرچنگ نارگیل (یکی از بزرگ‌ترین گونه‌های خرچنگ) را در خود جای داده است. فضای اینجا کمی غریب است، به نحوی که با حضور در این مکان احساس خواهید کرد که قدم به سیاره دیگری گذاشته‌اید. اما به هر حال فضای جنگلی این محدوده، یکی از مقاصد محبوب برای علاقمندان به حیات وحش و گیاهان به شمار می‌آید.

 

 

Waipoua

Waipoua واقع در جزیره شمالی نیوزیلند، یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های روی زمین است. برای دیدن درختان باستانی با شکوه و بزرگ Kauri، با تنه‌های عظیم به اینجا سفر کنید. بعلاوه در این حوالی، جالب‌ترین غارهای جهان وجود دارند که مناظر خیره‌کننده ای را به نمایش می‌گذارند.

 

 

Tarzan’s Africa

به نظر می‌رسد که جنگل‌های ساحلی غرب آفریقا، در اوایل دهه 1900 الهام بخش ادگار رایس باروز بود تا اولین اثر معروف خود را از داستان‌های تارزان به نمایش بگذارد. با این حال این جنگل، امروزه در شمار قابل دسترس‌ترین جنگل‌ها در قاره آفریقا است. در بدو امر، خانواده‌ای انبوه از گوریل‌ها در اینجا به استقبالتان خواهند آمد.

 

بخوانید: جذاب‌ترین پارک‌ها برای کودکان در آسیا

 

 

Cloud Forest

سفر به جنگل ابری پرو، برای کسانی که فضاهای مرموز و وهم انگیز و زیبا را دوست دارند بسیار ایده‌آل است. وقتی از ارتفاعات این خطه بالا می‌روید و از بالای ابرها به مناظر اطراف نگاه می‌کنید، لذتی شگرف را تجربه خواهید کرد. در مسیر خود هزاران گونه گیاهی نادر و غیرمعمول را خواهید یافت که در اکوسیستم منحصر به فرد این جا شکل گرفته‌اند و توسط ابرهای کم ارتفاع و ثابتی احاطه شده‌اند که فقط اجازه کمی تابش نور خورشید به کف جنگل را می‌دهند.

 

 

 Monteverde

جنگل‌های کاستاریکا در تمام طول سال، علاقه‌مندان به سفرهای ماجراجویی را جذب می‌کنند و در شمار جنگل‌های ابری محسوب می‌شوند. شما می‌توانید از این جنگل با زیپ لاین، پل طنابی و یا تراموای هوایی دیدن کنید. هر یک از این فعالیت‌های هیجان‌انگیز، به شما امکان می‌دهد از ظرفیت‌ها و تنوع زیستی این جنگل که به دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش از تابش منظم خورشید برخوردار نیست لذت ببرید.

شگفت‌انگیزترین جنگل‌های دنیا، می‌توانند مکان‌هایی جادویی باشند که خاطرات فراموش نشدنی را در ذهن شما ثبت می‌کنند. در واقع این جنگل‌ها، همزمان وحشت و هیجان را به شما ارزانی می‌کنند و بازدید از آنها عمدتا به صورت گروهی همراه با یک راهنما، به شما قوت قلب و اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد.

 

مطالب مرتبط