معرفی بهترین پارک‌های ملی آسیا

آسیا با پارک‌های ملی که مناظری فوق‌العاده و منحصر به فرد دارند پوشیده شده است. از این پارک‌ها می‌توان به روش‌های مختلفی بازدید کرد، از جیپ سواری و تماشای حیوانات گرفته تا صعود در مسیرهای هیمالیا راه‌های مختلفی وجود دارد. با وجود چنین زیبایی‌های متنوع و گسترده‌ای اول باید بدانید از گشتن در این پارک‌ها چه هدفی دارید بعد می‌توانید مقصد مناسب‌تان را پیدا کنید. ما در این مقاله بهترین پارک‌های ملی آسیا را معرفی می‌کنیم.

 

نپال، پارک ملی چیتوان

چیتوان به معنی قلب جنگل یکی از پناهگاه‌های بکر طبیعی و واحه حیات وحش است که به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده. در این پارک انواعی از حیوانات مثل کرگدن‌ها، میمون‌ها، ببرها و فیل‌ها زندگی می‌کنند. اگر دوست دارید در حیات وحش گردش کنید و در حین کاوش با حیوانات بومی مختلف روبرو شوید چیتوان مقصد مناسب شما خواهد بود. به علاوه با 545 نوع پرنده‌ای در این پارک زندگی می‌کنند به عنوان مقصد محبوب عاشقان پرندگان نیز شناخته می‌شود.

 

 

ژاپن، پارک ملی Fuji Hakone Izu

این پارک ملی که در نزدیکی توکیو قرار دارد با داشتن فضایی آرام و دلپذیر مقصد محبوب آخرهفته‌های مردم برشمرده می‌شود. کوه فوجی مظهر شکوه و جلال توکیو که برای قرن‌ها منبع الهام هنرمندان بوده نیز در این پارک قرار دارد. صعود به این کوه مرتفع قطعا چالش‌ برانگیز خواهد بود اما دستاورد مناظر زیبایی که هویدا می‌شود بی‌شک ارزش سختی را دارد. حتی اگر برنامه صعود ندارید منظره شگفت‌انگیزش همچنان دیدنی است. می‌توانید در دریاچه آشی قایق سواری کنید و از شبه جزیره ایزو نیز دیدن کنید. یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از این پارک فصل بهار هم‌زمان با شکوفه دادن گل‌هاست.

 

بخوانید: از بهترین تم‌پارک‌های آبی دنیا دیدن کنید

 

 

هند، پارک ملی Ranthambhore

پارک ملی Ranthambhore یکی از بهترین مکان‌های دنیا برای دیدن ببر بنگال و رفتن به یکی از بهترین سافاری‌های جهان است. بعد از این که صدای شاخ و برگ درختان به گوش‌تان رسید احتمالا با ببری زیبا و ستودنی روبرو خواهید شد. یکی از جذابیت‌های تاریخی این پارک قلعه Ranthambhore در مرکز آن است که قدمتش به قرن 10 می‌رسد. این قلعه که با معابد و مساجد تاریخی احاطه شده تبدیل به پاتوق گربه‌ها شده است. با این همه چیزی که در این پارک انتظار شما را می‌کشد فقط ببرها نیستند. حیوانات دیگری مثل پلنگ، خرس، کفتار، طاووس و گوزن هم دیده می‌شوند.

 

 

تایلند، پارک ملی Koh Sok

در حالی که تور تایلند به دلیل سواحلش مشهور شده، پارک ملی کوه سوک یکی از بهترین پارک‌های ملی تایلند است. قدمت جنگل‌های این پارک به بیش از 160 میلیون سال می‌رسد و با آبشارهای پر آب و غارهای شگفت‌انگیز پنهانی زینت داده شده است. این بهشت پر زرق و برق با سطوح ناهمواری که دارد به میعادگاه کوهنوردان تبدیل شده است. شما می‌توانید به راحتی در مسیرهای مختلف آن پیاده‌روی کرده و از تماشای زیبایی‌های آن لذت ببرید. در امتداد رودخانه سوک قایق‌ سواری کنید و از تماشای میمون‌های بازیگوش لذت ببرید. یکی از جذاب‌ترین و برجسته‌ترین بخش‌های این پارک دریاچه مصنوعی Cheow Lan است که می‌توانید از آن بازدید کرده و شب را در یکی از هتل‌های شناور اقامت کنید.

 

بخوانید: زیباترین جنگل‌های بارانی در زیباترین پارک‌های ملی

 

 

سریلانکا، پارک ملی Gal Oya

سریلانکا سرشار از پارک‌های ملی جذابی است که با حیوانات متنوع دوست داشتنی پر شده‌اند. این یعنی شما در برخی نواحی می‌توانید با جیپ به اطراف بروید و از پلنگ‌ها دیدن کنید. با این همه، گال اویا یکی از بازدیدترین پارک‌های ملی کشور است و به همین دلیل سافاری آن اساسا در دل حیات وحش و کاملا صمیمی بین اعضای شرکت کننده برگزار می‌شود. در این پارک مجموعه‌ای از گیاهان، 32 گونه پستاندار و 150 نوع پرنده زندگی می‌کنند. به علاوه گال اویا تنها پارک سریلانکا است که سافاری قایق برگزار می‌کند. یکی از بهترین زمان‌ها برای دیدن فیل‌ها بین ماه‌های مارس تا جولای است.

 

 

چین، پارک ملی Longmen

پارک ملی لنگمن در چین بزرگ‌ترین و چشم‌گیرترین مجموعه هنر چین که به آیین بودا اختصاص داده شده را در خود میزبانی می‌کند. البته در طی سال‌های دراز و گذر قرن‌ها قطعات زیادی از این مجموعه نابود شده و مجسمه‌ها از نواحی مختلف تخریب شده‌اند. با این همه 100 هزار مجسمه و نقاشی بودا در 1300 غار آن پراکنده شده که هنوز هم باعث شگفتی مردم می‌شوند. از شگفتی‌های پارک می‌توان به غار گویانگ قدیمی‌ترین غار حجاری‌ شده که قدمت آن به 478 میلادی برمی‌گردد اشاره کرد و یا از معبد Fengxian که مجسمه 17 متری Vairocana را در خود جای داده نام برد. این مجموعه بی‌نظیر نه تنها گردشی به اعماق طبیعت است بلکه برای هنردوستان تور چین تفریحی فرهنگی هم محسوب می‌شود.

 

بخوانید: جذاب‌ترین پارک‌ها برای کودکان در آسیا

 

مطالب مرتبط