بهترین مقاصد دنیا برای دیدن ببر

همه ساله گردشگران بسیاری به هندوستان، نپال، روسیه و بنگلادش و سایر مناطقی سفر می‌کنند که ببرهای زیبا را در خود جای داده‌اند. با سفر به این نقاط این فرصت را پیدا می‌کنند که یکی از این موجودات باشکوه را در زیستگاه طبیعی‌شان مشاهده کنند. در حال حاضر، حدود 3890 ببر در دنیا وجود دارد. هیجان مشاهده یکی از این شکارچیان نادر و گریزان از نزدیک، قابل وصف نیست. اگر شما نیز از طرفداران این موجودات شگفت انگیز هستید، بیایید با هم سفری به بهترین مقاصد دنیا برای دیدن ببرداشته باشیم.

 

Madhya Pradesh

هندوستان 70 درصد از ببرهای وحشی جهان را در خود جای داده است، بنابراین این کشور بهترین فرصت برای دیدن ببر را در دنیا ارائه می‌دهد. از بین مکان‌های مختلف در این خطه، می‌توان به مادیا پرادش اشاره کرد. بهترین زمان‌ها برای دیدن ببر در این جا ماه‌های آوریل، مه، ژوئیه و سپتامبر هستند. در سافاری مادیا پرادش که از بهترین سافاری‌های حیات وحش در آسیا است، علاوه بر دیدن ببر می‌توانید از دیدن سایر حیوانات وحشی نظیر گوزن، جغد، عقاب، گورخر، خرس، گربه جنگلی و جانورانی دیگر لذت ببرید. 

در ضمن باید گفت که در سفر با تور هند، پارک ملی رانتانبور و پناهگاه Corbett Tiger در اوتاراکند نیز، موقعیت‌های دیدنی خاصی در رابطه با ببرها دارند.

 

بخوانید: ۷ پارک دیدنی دنیا برای ماجراجویی در کنار حیوانات وحشی

 

 

پارک ملی Bardia

به لطف تلاش‌هایی که در طول دهه گذشته برای حفاظت از محیط زیست به عمل آمده است، تعداد ببرهای بنگال در نپال در این بازه زمانی تقریبا دو برابر شده است و بیش از 235 ببر در پنج پارک ملی در حال گردش هستند. پارک ملی چیتوان شاید مشهورترین آنها باشد، اما در شمال غربی کشور، پارک ملی بردیا بهترین مکان برای یافتن گونه‌های نادر ببر است. شما در سافاری این پارک ملی، می‌توانید تمام روز به تماشای حیات وحش بپردازید. بعلاوه گونه‌های دیگر جانوری از جمله کرگدن، تمساح، فیل، گوزن را در تمام فصول سال در اینجا خواهید یافت هرچند که فصل گرم، بهترین زمان برای دیدن ببرهای این پارک است.

جالب است بدانید که از بین ده‌ها خانه اقامتی، سافاری Bardia Ecolodge که در نزدیکی روستای تاکوردورا واقع شده است، به خاطر غذاهای عالی و راهنمای محلی فوق العاده‌اش شهرت دارد. البته اقامت‌گاه لوکس Karnali Lodge نیز که پیشگام در زمینه گردشگری برای دیدن ببر است، از جمله اقامتگاه‌های عجیب در دنیا و در این محدوده به شمار می‌آید.

 

 

معبد ببر

یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری در سفر با تور تایلند، "معبد ببر" است که افراد می‌توانند برای تعامل با ببرها و عکس گرفتن با آنها به آنجا مراجعه کنند.

مشهورترین جاذبه توریستی در این رابطه، معبد Wat Pha Luang Ta Bua است که در فاصله چند ساعت رانندگی خارج از بانکوک در استان کانچانابوری تایلند واقع شده است. با این حال‌، مکان‌های محبوب دیگری نیز از جمله Tiger Kingdom پوکت، Tiger Kingdom چیانگ مای و باغ وحش Sriracha Tiger نیز برای دیدن این جانوران زیبا وجود دارد.

 گفتنی است که ببرهای این مکان، از شر شکارچیان نجات یافته‌اند و راهبان این معبد به طور جدی به حفاظت از آنها مشغولند. اگرچه ببرهای جوان در طول روز مجاز به خروج از قفس خود هستند، اما فضای زیادی برای گردش در آنجا وجود ندارد و مربیان همیشه در دسترس هستند و با چوب‌های بامبو، رفتار ببرها را کنترل می‌کنند.

 

بخوانید: مکان‌های باور نکردنی دنیا برای شنا در حیات وحش

 

 

توچال Durminskoye

ببر سیبری یا آمور، بزرگ‌ترین گونه ببر است و در شمار خطرناک‌ترین‌ها قرار دارد. این ببر، عمدتا در شرق روسیه و شمال چین یافت می‌شود. این گونه در دهه 1940 در آستانه انقراض قرار گرفت، اما روسیه اولین کشوری بود که در سال 1965 از آنها حمایت کرد و ببرها را از این خطر نجات داد.

در حال حاضر بیشترین تورهای سافاری در روسیه، در توچال Durminskoye یافت می‌شوند. این پناهگاه 50،000 هکتاری، در جنوب شرقی روسیه واقع شده و زیستگاه اصلی آخرین ببرهای سیبری است. البته در این منطقه می‌توانید شاهد گرگ‌ها، سیاه گوش‌ها، روباه‌ها و سایر موجودات وحشی نیز باشید. در طی ماه‌های تابستان، خرس سیاه آسیا نیز گاهی اوقات در اینجا ظاهر می‌شود. اما بطور کلی ماه‌های زمستان، خصوصا بین نوامبر و فوریه، بهترین شرایط را برای دیدن ببرها فراهم می‌کنند.

 

 

پارک ملی Kerinci Seblat

این پارک ملی عظیم که مساحتی دو برابر بالی را در بر می‌گیرد، جلگه‌های ساحلی غرب سوماترا در اندونزی را شامل می‌شود و جز بهترین پارک‌های ملی آسیا به شمار می‌رود. جمعیت ببر در اینجا، حدود 200 مورد است. سایر گونه‌های جانوری در این منطقه شامل  فیل‌ها، خرس‌ها، تاپیرها، پلنگ‌ها و گیبون‌ها هستند.

با این حال این پارک، سافاری نیست. بنابراین جیپ‌های سافاری را در اینجا پیدا نمی‌کنید. از آنجا که ببرها جزو حیوانات خجالتی به شمار می‌آیند، اکثرا شبانه بیرون می‌زنند و اگر خوش شانس باشید در حین گشت و گذار در این پارک می‌توانید یکی از آنها را مشاهده کنید.

 

 

در پایان، باید به این واقعیت اشاره کنیم که متاسفانه دنیای مدرن با ببرها مهربان نبوده است. گونه‌های متعددی از این جانوران زیبا در یک قرن گذشته منقرض شدند و موارد دیگر نیز به دلیل از بین رفتن زیستگاه و یا شکار غیر قانونی در معرض خطر قرار دارند. اما خبرهای خوبی نیز وجود دارد؛ تعداد ببرهای بنگال و سیبری در سال‌های اخیر رو به افزایش گذاشته است و زیرساخت‌های گردشگری در این رابطه به طور مداوم بهبود می‌یابند. ما در این مقاله، به معرفی بهترین مقاصد دنیا برای دیدن ببر پرداختیم. امیدواریم که از این سفر مجازی لذت برده باشید.

 

بخوانید: مشهورترین پارک‌های شهری جهان

 

مطالب مرتبط