3 تفریحگاه جذاب در کاختی؛ گرجستان

در سال‌های اخیر، تفریحگاه‌های گرجستان پیشرفت زیادی داشته‌اند و به محلی عالی برای استراحت بازدیدکنندگان محلی و گردشگران تور گرجستان تبدیل شده‌اند. این تفرجگاه‌ها که در سراسر کشور پراکنده‌اند، دارای تعدد و تنوع بالایی هستند و حق انتخاب گسترده‌ای را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهند. در این مقاله سری به گرجستان خواهیم زد و از 3 تفریحگاه دیدنی در کاختی دیدن خواهیم کرد. 

 

تفریحگاه و اسپای دریاچه Lopota

این تفرجگاه، در حوالی دریاچه لوپوتا و در دره‌ای واقع شده که توسط رشته کوه‌های قفقاز احاطه شده است. هنگامی که در اینجا هستید، احساس می‌کنید به مکان و زمانی متفاوت قدم گذاشته‌اید.این مکان در قرن نوزدهم، تفریحگاه الکساندر چاوچاوادزه بود و مزارع پهناوری سرشار از گل رز داشت. بعدها، دره لوپوتا به دارایی رومانوف تبدیل شد.

 در نیمه اول قرن نوزدهم، اولین کارخانه رز در اینجا افتتاح شد و عطر Lopota، بالاترین امتیاز را در نمایشگاه عطرهای پاریس دریافت کرد. امروزه قرار است مزارع جدید گل رز در این محدوده شکل بگیرند که این امر، فعالیت‌ها و سنت‌های قدیم را دوباره احیا خواهد کرد.

 

بخوانید: تفریح و سفر با کودکان در تور تفلیس

 

 

تفریحگاه دریاچه لوپوتا، تنها 115 کیلومتر با تفلیس فاصله دارد. در اینجا با طیف گسترده‌ای از امکانات عالی برای خوشگذرانی و استراحت مواجه خواهید شد. می‌توانید در صندلی‌های راحت و مدرن در کنار استخر دراز بکشید و یا در یکی از اتاق‌های اقامت‌گاههای این حوالی، از چشم‌اندازهای بی‌نظیر طبیعی لذت ببرید.  

برای گشت و گذار می‌توانید در اطراف دریاچه، دوچرخه کرایه کنید و یا سوار اسب شوید. امکانات تنیس و زمین گلف آن بی‌نظیر است. همچنین این امکان را دارید تا اوقات فراغتتان را در اسپا یا جکوزی ریلکس کنید. بهترین زمان برای بازدید از این تفریحگاه و لذت بردن از طبیعت زیبای گرجستان، فصل بهار است. شما می‌توانید از گرمای ملایم آفتاب و لم دادن در یک کاناپه مشرف به دریاچه نهایت لذت را ببرید و ریه‌هایتان را از هوای پاک سرشار کنید. امکانات خورد و خوراک و کافه رستوران‌ها نیز که دیگر حرف ندارند. در نهایت بابد گفت که قیمت اجاره یک اتاق دونفره استاندارد در اقامت‌گاههای این تفرجگاه، از 310 GEL شروع می‌شود که این هزینه، شامل صبحانه نیز می‌شود.

 

 

Royal Batoni

این هتل کاخ مانند، مشرف به یکی از زیباترین دریاچه‌های گرجستان یعنی Ilia است و در میان کوه‌های Kvareli  و رودخانه Duruji واقع شده است و از همه طرف منظره پانوراما دارد.

این مکان، در فاصله 146 کیلومتری تفلیس قرار گرفته و ترکیب کاملی از معماری سنتی و طراحی مدرن را ارائه می‌دهد. فرش‌های قدیمی گرجستان در هر طبقه هتل به چشم می‌خورند، در حالی که راه پله‌های دایره‌ای امروزی، لابی را تزئین می‌کنند. محیط دنج ایجاد شده با مبلمان اشرافی عاملی است که باعث می‌شود رویال باتونی، از زندگی روزمره و شلوغی شهر فاصله بگیرد و امکانی عالی برای استراحتی لذت‌بخش را فراهم کند.

 

بخوانید: ۴ دلیل خاص برای سفر به گرجستان

 

 

یک از ویژگی‌هایی که این هتل را از سایرین متمایز می‌کند، استخر بسیار بزرگ و عالی آن است که می‌توانید ضمن شنای صبحگاهی، از آفتاب لذت‌بخش، نوشیدنی‌های خوش طعم و چشم اندا‌های زیبای دریاچه لذت ببرید. علاوه بر این، هتل دارای یک اتاق کوچک با تنیس روی میز، فوربال و بیلیارد همراه با تجهیزات بدنسازی است. رستوران نیز غذاهای سنتی گرجستان و نوشیدن‌ های بی‌نظیر را ارائه می‌دهد که می‌توانید آنها را در تراسی با نمای عالی از اطراف میل کنید. گفتنی است که قیمت اجاره یک اتاق دونفره استاندارد در این هتل، از 220 GEL شروع می‌شود که این هزینه، صبحانه را نیز دربرمی‌گیرد.

 

 

Kvareli Eden

این مجتمع تفریحی در کاختی گرجستان با تاکستان‌ها، درختان بلوط و باغ‌های مختلف احاطه شده است. این در حالی است که یک مجسمه بزرگ انگور نیز، حیاط مرکزی را تزئین می‌کند. این مکان، در فاصله 153 کیلومتری پایتخت قرار دارد و چیزی که بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند، استخر بیرون آن و اسپای منحصر به فردش است.

 

 

 در اینجا می‌توانید از وجود زمین تنیس، بولینگ و بیلیارد لذت ببرید. بعلاوه این مکان، بسیار مناسب خانواده‌هایی است که با کودک خود سفر می‌کنند، زیرا اتاق بچه‌های این مجتمع، پر از امکانات تفریحی است که برای هر کودکی جذابیت دارد. تنوع غذاهای ارائه شده در اینجا بالاست و از طعم بی‌نظیری نیز برخوردارند. همچنین دکوراسیون هتل، فضایی دلپذیر را برای گردشگران رقم می‌زند و آرامش و شادی را به آنها هدیه می‌دهد. در اینجا نیز قیمت اجاره یک اتاق دونفره استاندارد، از 295 GEL شروع می‌شود که این هزینه، صبحانه را نیز شامل می‌شود.

 

بخوانید: سفر‌های ارزان؛ راهنمای کوله‌گردی در گرجستان

 

 

در این مقاله، 3 تفریح گاه دیدنی در کاختی را از نظر گذراندیم. اگر با تور تفلیس به این منطقه سفر کردید، از سایر دیدنی‌های کاختی نیز غافل نشوید. واقعیت این است که کاختی از نظر تاریخی، طبیعی و فرهنگی بسیار غنی است و جاذبه‌های گردشگری بسیاری را می‌توان در آن یافت. بخشی از اطلاعات موردنیازتان را در این رابطه در مقاله تجربه‌ای دل‌انگیز از سفر به کاختی؛ گرجستان پیدا خواهید کرد.

 

مطالب مرتبط