نکاتی مهم در سفر به کازبگی گرجستان

کازبگی، یک منطقه کوچک در شمال شرقی گرجستان است. این محدوده به دلیل فضای کوهستانی‌اش شهرت دارد. در این جا تا چشم کار می‌کند، کوه‌ها و زمین‌های سرسبز و دره‌های باشکوه خودنمایی می‌کنند. بنابراین بهترین مکان برای پیاده‌وری و کوه‌نوردی و ماجراجویی به شمار می‌آید.

در مقاله آشنایی با مهم‌ترین مناطق دیدنی کازبگی گرجستان، با این خطه بی‌نظیر آشنا شدیم. در ادامه قصد داریم شما را با نکاتی که در سفر به کازبگی گرجستان باید به خاطر بسپارید، آشنا کنیم. بی‌شک این موارد، در سفر با تور گرجستان به شما کمک می‌کنند تا سفری شادتر و امن‌تر را تجربه کنید. پس با ما باشید.

 

بهترین زمان بازدید

کازبگی دارای زمستان‌های نسبتا خشک و سرد و تابستان‌های طولانی و خنک است. ژانویه، سردترین ماه و جولای گرم‌ترین زمان در طول سال در این منطقه هستند. به نظر می‌رسد که کازبیگی در هر فصلی، دنیایی متفاوت را ارائه می‌دهد و پر از تضادهای رنگی است. بنابراین هر چهار فصل، می‌توانند زمان خوبی برای بازدید از این ناحیه باشند. البته در زمستان اکثر دره‌ها غیرقابل دسترس خواهند بود، اما همیشه چشم‌اندازی عالی را ارائه می‌دهند و همچنان می‌توان از دیدن کلیسای ترینیتی گرگتی  که جز مهم‌ترین کلیساهای گرجستان است لذت برد. اگر از عاشقان پیاده‌روی هستید، سفر در تابستان را به شما پیشنهاد می‌کنیم که هم جاده‌ها امن هستند و هم طبیعت در این فصل به زیباترین شکلش در کازبگی خودنمایی می‌کند. همچنین آسمان در ماه‌های گرم‌تر، تمیزتر می‌شود و همه چیز وضوح بیشتری فارغ از مه و ابرهای فراوان می‌یابد.

 

 

چگونه از تفلیس به کازبگی برویم؟

ماشروتکاها در تمام طول روز و از ساعت 7-8 صبح از ایستگاه متروی Didube تفلیس حرکت می‌کنند. سفر با این وسایل نقلیه به مقصد کازبگی، 10GEL هزینه دارد و یک مسیر 3 -4 ساعته را در پی خواهد داشت. بعلاوه در اینجا، تاکسی‌هایی هم هستند که شما را به مقصدتان می‌رسانند. جاده کازبگی که در واقع "بزرگراه نظامی گرجستان" نامیده می‌شود، جاده‌ای تاریخی است که توسط امپراتوری روسیه در قرن هفدهم ساخته شد و تمام این مسیر به سمت روسیه جریان دارد. این مسیر، یک جاده کاملا حماسی است و جاذبه‌های بسیاری را برای بازدید در دل خود جای داده است.

 

بخوانید: ۵ مسیر صعود و کوهنوردی، گرجستان

 

 

کجا اقامت کنیم؟

در کازبگی، مهمانخانه‌ها و هتل‌های متعددی با شرایط مناسب وجود دارند، ولیدر این میان مهمانخانه Blue Guest House را به کوله پشتی‌های بودجه‌ای پیشنهاد می‌کنیم. این اقامتگاه از پرسنلی دوست داشتنی، چشم‌اندازی عالی و وای فای پرسرعت و محیطی تمیز برخوردار است.اگر با خانواده یا همسرتان سفر می‌کنید و به دنبال یک اقامت‌گاه مناسب در سطحی متوسط هستید، بهتر است به Kazbegi View بروید، همانطور که از نام آن پیداست، نمایی عالی به کازبگی و جاذبه‌های طبیعی‌اش دارد و یکی از استراحتگاه کوهستانی در گرجستان است. در نهایت اگر هتلی عالی را در کازبگی جستجو می‌کنید، توصیه ما به شما هتل Rooms است. حتی اگر در اینجا اقامت نکردید، اما حتما رستوران و چشم انداز تراس آنرا در هنگام غروب زیبای خورشید امتحان کنید.

 

 

خورد و خوراک

باید گفت که تعداد زیادی کافه و رستوران در کازبگی وجود دارند، اما نسبت به بیشتر ‌های سراسر کشور بسیار گران هستند. در عوض، کیفیت خدمات و غذاهای آنها بالاست. در حین گردش، بهتر است سری به کافه Cafe 5047m بزنید. این مکان، زیباترین کافه گرجستان است و چشم‌انداز بی‌نظیری به طبیعت و کوه‌های پربرف دارد. پیشنهاد بعدی ما، کافه رستوران Shorena’s است. اگر طرفدار صبحانه تازه محلی هستید، آنرا در اینجا با ترکیباتی باکیفیت و تازه خواهید یافت. و در نهایت از رستوران Khive غافل نشوید. اینجا، بهترین کباب‌ها و خارچوها (سوپ بره) را دارد.

 

بخوانید: معرفی قلعه‌های با شکوه گرجستان

 

 

برخورداری از بیمه مسافرتی

به یاد داشته باشید که کازبیگی و به طور کلی کشور گرجستان، یک مقصد پرماجرا به شمار می‌آیند. بنابراین با بیمه مسافرتی مناسب سفر کنید تا هزینه‌ها و ریسک‌های احتمالی سفرتان را به حداقل برسانید.

 

 

برنامه‌ریزی چند روزه برای سفر

سفر یک روزه از تفلیس به کازبگی امکان‌پذیر است. با این حال، طوری برنامه‌ریزی کنید که بیشتر از یک روز را در کازبگی بگذرانید. هوای نامساعد می‌تواند مناظر دیدنی را خراب کند و بسیاری از زیباترین مکان‌ها در یک روز قابل دسترسی نیستند.

 

بخوانید: منطقه کوهستانی راچا، بهشت پنهان گرجستان

 

 

کازبیگی جایی است که بی‌حالی و سکون را از شما می‌گیرد و شما را به سمت پویایی سوق می‌دهد. آنچه کازبیگی به شما ارزانی می‌کند غذاهای لذیذ، چشم‌اندازها، اماکن باستانی، مسیرهای پیاده‌روی و فرصت‌های شگفت‌انگیز برای آزمایش صبر و قدرت بدنی شماست.

به هر حال در این مقاله، برخی نکاتی که در سفر به کازبگی گرجستان باید به خاطر بسپارید را با شما به اشتراک گذاشتیم. و در نهایت پیشنهاد می‌کنیم که برای پیدا کردن مسیرهای پیاده‌روی در این محدوده، حتما  برنامه‌های Komoot یا Maps.me را دانلود کنید.

 

مطالب مرتبط