تجربه‌ای دل‌انگیز از سفر به کاختی؛ گرجستان

کاختی منطقه‌ای در شرق گرجستان است که به مناظر خیره‌کننده شامل قله‌های پوشیده از برف گذرگاه‌های پر پیچ و خم و همچنین شهرهای جذاب و دیدنی شهرت دارد.
کاختی یکی از جذاب‌ترین و متنوع‌ترین مناطق کشور در تور گرجستان است که موقعیت‌های گردشی و دیدنی فراوانی در اختیار علاقه‌مندان و گردشگران قرار می‌دهد. بنابراین با هر سلیقه‌ای که باشید اینجا فعالیت‌های متنوعی برای انجام دادن دارید. اگر از مسافران در تور تفلیس هستید توصیه می‌کنیم بعد از گردش و بازدید در شلوغی پایتخت سری به این منطقه بزنید و چند روزی را در آرامش گردش کنید.

 

از صومعه‌ها دیدن کنید

کاختی میزبان بسیاری از صومعه‌ها و کلیساهای دیدنی و جذاب است. برخی از آن‌ها همچون دیوید گارجی، کلیسای جامع آلاوردی، صومعه نکرسی و صومعه گرمی از بقیه پربازدیدتر هستند. دیوید گارجی که در مرز با آذربایجان واقع شده یکی از جذاب‌ترین مجموعه صومعه‌های گرجستان است که در دل کوه و صخره‌های سنگی حفاری شده‌اند. نکرسی قدیمی‌ترین صومعه مسیحی گرجستان است که قدمت آن به قرن 4ام میلادی برمی‌گردد.

 

gareji01

 

این صومعه در گذشته مهم‌ترین مرکز معنوی‌، فرهنگی‌، سیاسی و آموزشی ملت بود. کلیسای جامع آلاوردی در قرن یازدهم میلادی توسط پادشاه کویریکه ساخته شد. جالب است بدانید بلندترین برج این کلیسا بیش از 50 متر ارتفاع دارد و بعد از کلیسای جامع تثلیث در تفلیس در رده دومین بنای بلند مذهبی کشور قرار گرفته است.

 

در اطراف شهر عشق بگردید

سیقناقی یکی از کوچک‌ترین شهرهای گرجستان و صد البته یکی از جذاب‌ترین‌های آن‌ها با محیطی طبیعی و آرامشی عمیق است. مناظر اطراف شهر به شدت زیبا و دیدنی هستند و خانه‌های قدیمی رنگی در کنار خیابان‌های سنگفرش شده دل هر بازدیدکننده‌ای را می‌برند. به طوری که عکاسان سعی می‌کنند از هر زاویه‌ی زیبایی برای عکاسی استفاده کنند.

 

sighnaghi

 

فعالیت‌های زیادی هست که بتوانید انجام دهید، مثلا می‌توانید از موزه سیقناقی دیدن کنید، یا به دره زیبای آلازانی و چشم‌انداز شگفت‌انگیزش بروید. روی دیوار دفاعی باستانی شهر قدم بزنید ، یا از کارخانه برخی از نوشیدنی ‌سازی‌های کشور دیدن کنید. نکته جالب در مورد شهر عشق اینست که دفترخانه‌های ثبت ازدواج به صورت 24 ساعته در آن باز هستند.

آدرس: Sighnaghi, Kakheti, Georgia

دانستنی‌های جالب درباره فرهنگ گرجستان

از مقبره سنت نینو دیدن کنید

سنت نینو از مهم‌ترین شخصیت‌های گرجستان است. او در واقع کسی‌ست که در قرن 4ام میلادی مسیحیت را به این کشور آورد. صومعه بودبه در نزدیکی سیقناقی جایی فوق‌العاده است که اصلا نباید از آن بگذرید.
شاه میریان نیز کلیسایی بر روی مقبره سنت نینو بنا کرده که البته از آن زمان تاکنون بارها این کلیسا مورد بازسازی قرار گرفته است. مقبره سنت نینو مقدس‌ترین زیارتگاه گرجستان و مورد احترام تمام مردم کشور است.

 

سنت نینو

 

آدرس: Bodbe Monastery, Sighnaghi-St. Nino Monastery, Sighnaghi, Georgia

 

از املاک شاهزاده چاوچاوادزه دیدن کنید

شاهزاده چاوچاوادزه که بین سال‌های 1846 – 1786 در گرجستان زندگی می‌کرده از مهم‌ترین چهره‌های تاریخ کشور بوده است. به همین دلیل هم دیدن کاخ و باغ او در روستای تسیناندالی یکی از مهم‌ترین بخش‌های کاختی گردی محسوب می‌شود. کاخ او که چند سال پیش بازسازی و مرمت شد آثار و یادگاری‌‌های او و خانواده‌های اشرافی قرن 19ام را در معرض دید قرار داده است.

 

چاوچاوادزه

 

باغ مجموعه نیز به سبک انگلیسی طراحی شده و در آن از درختان کهن و قدیمی استفاده شده است. در حالی که اینجا هستید فراموش نکنید که از کارخانه نوشیدنی اسکندر هم دیدن کنید.

آدرس: Estate of Prince Chavchavadze, M-42, Tsinandali, Georgia

تلفن: +995570701212

سفری یک روزه از تفلیس به کاختی؛ گرجستان

از آکادمی باستانی گرجستان دیدن کنید

آکادمی Ikalto یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی - آموزشگاهی گرجستان در زمان قدیم بود. Arsen Ikaltoeli و پادشاه دیوید این آکادمی را در صومعه ایکالتو ساختند. این آکادمی در اوایل قرن 12ام تاسیس شد. در این آموزشگاه دروسی مثل زبان، نجوم ، فلسفه، هندسه، جغرافیا و سرود و چند درس دیگر تدریس می‌شد. خدا از علوم نظری دانش‌آموزان در اینجا با فنون تجربی مثل سفالگری و آهنگری نیز آشنا می‌شدند.

 

Ikalto

 

آدرس: Ikalto Academy, Ikalto Academy Road, Georgia

 

در مرکز کاختی بگردید

تلاوی از قدیمی‌ترین شهرهای کشور و همچنین شهر مرکزی منطقه است که با داشتن تفریحات مختلف و سفر روزانه از مهمانان و گردشگران استقبال می‌کند. یکی از نمادهای سرزمینی اینجا که حتما باید از آن دیدن کنید باتونیستسیخه، حل سکونت پادشاهان کاختی در قرن‌های 17 و 18 است. این شامل یک کاخ به سبک ایرانی است که پادشاه ارکله دوم در آن به دنیا آمد و درگذشت.

telavi

 

در یکی از اقامتگاه‌های لوکس بمانید

کاختی نه تنها با تاکستان‌ها و بناهای تاریخی پر شده بلکه میزبان بعضس از لوکس‌ترین اقامتگاه‌ها برای لذت بردن از طبیعت آرام و گرفتن آرامش هم هست. رویال باتونی، اقامتگاه و اسپای دریاچه لپتا، دریاچه کوارلی وChateau Mere از جاهایی هستند که می‌توانید برای کاوش به آن‌ها بروید.

 

royal-batoni

مطالب مرتبط