گشتی در مناطق کوهستانی گرجستان

گرجستان، دارای جاذبه‌های بسیاری برای گردشگران سراسر جهان است. این کشور پر از ساحل، کوه، جنگل و مناطق سرسبز است. گرجی‌ها انسانهایی مغرور، هنرمند، شکمو هستند و فرهنگ مهمان نوازی گرجستانی‌ها بسیار زیبا است. پایتخت این کشور، سرشار از رستوران‌ها، کافه‌ها، گالری‌های هنری و بوتیک‌های مد است. روستاهای زیبای گرجستان از طبیعت بی‌نظیر و غذاهای محلی فوق‌العاده لذیذ برخوردارند و در کل سفر به این کشور برای مسافران اغلب مقرون به صرفه است.

اما گشت و گذار در مناطق کوهستانی گرجستان، فرصت‌های متفاوتی را در اختیار گردشگران خواهد گذاشت. مشابه کوه‌های باشکوه و مناظر پانوراما و قلعه‌های جذاب این بخش از کشور را، در هیچ‌جای دیگری نخواهید یافت. امکاناتی منحصر به فرد در سفر به این مناطق به شما هدیه داده خواهد شد که در این مقاله می‌خواهیم به اختصار به آنها بپردازیم.

 

اقامت در هتل Rooms Hotel Kazbegi  

یکی از دلایلی که همیشه مشوق بسیاری از گردشگران در سفر به نواحی کوهستانی گرجستان بوده، امکانات بی‌بدیل هتل Rooms Hotel Kazbegi داست. این اقامت‌گاه که در سال 2012 افتتاح شد، سرانجام توانست قابلیت‌ها و امکانات رفاهی ارزشمندی را از شهر به ارتفاعات شمالی گرجستان بیاورد. اینجا، از یک تراس طولانی به عرض هتل برخوردار است، که چشم‌اندازی شگفت‌انگیز از کوه‌ها را به مهمانان هدیه می‌دهد. دکوراسیون آن بسیار زیبا بوده و صندلی‌های چرمی راحتی، روشنایی آویز زیبا و فرش‌های رنگارنگ گرجی در اینجا خودنمایی می‌کنند.

 

بخوانید: ۵ مسیر صعود و کوهنوردی، گرجستان

 

 

شما در روز روشن، از اینجا می‌توانید به کلیسای ترینیتی گرگتی که از قرن چهاردهم به جا مانده  و یکی از معروف‌ترین کلیساهای گرجستان است را نگاه کنید. از این هتل تا جاذبه‌های گردشگری اطراف راهی نیست. پس از گردشی یک روزه در کوهستان، می‌توانید به مرکز سلامتی هتل بروید و نیز در استخر عالی آن تنی به آب بزنید. اگر علاقمند به زندگی و تفریحات شبانه هستید نیز، این هتل شما را ناامید نمی‌کند.

 

 

طعم بی‌نظیر غذاهای محلی

همه گردشگرانی که طعم غذاهای گرجستانی را چشیده‌اند، بر این باورند که این منطقه از خوراکی‌هایی لذیذ سرشار است. استفاده سخاوتمندانه از پنیر در این غذاها، شما را عاشق آنها می‌کند. اما واقعیت این است که نمونه‌های موجود از غذاهای گرجی در نواحی کوهستانی و روستاهای اطراف مانند: مستیا، کازبگی و غیره، از گیاهان کوهی منحصر به فردی بهره برده‌اند. پیاز، فلفل، لوبیا و ذرت و سایر مواد به کار رفته کاملا ارگانیک و سالم هستند و این امر روی طعم غذاها تاثیری شگرف دارد.

 

بخوانید: راهنمای سفر به گرجستان در بهار 99

 

 

خاچاپوری در نواحی کوهستانی، عمدتا از یک نان نازک و مقدار زیادی پنیر و تخم مرغ تهیه می‌شود. گیاهخواران نیز می‌توانند از میان وعده پکالی لذت ببرند که در شمار غذای سنتی است و پر از سبزیجات و سیفی‌جات خرد شده مانند: بادمجان، اسفناج و چغندر همراه با گردوهای تازه و سیر است. به طور کلی سفر به مناطق کوهستانی، امکان برخورداری از طعم‌های قوی‌تر و لذیذتر غذاهای گرجستان را برایتان رقم می‌زند.

 

 

امکانات ارزان هلی اسکی

هلی اسکی، یک تفریح گران در بسیاری از کشورهاست. برای رسیدن به برخی از مناطق جهت هلی اسکی، لازم است با پرداخت هزینه گزافی سوار هلی‌کوپتر شوید. اما کوه‌های قفقاز شامل پهنه عظیمی از زمین‌های برفی دست نخورده هستند وهیلکوپترهای کازبگی با ارائه تورهایی، امکانات هلی اسکی را برای علاقمندان فراهم می‌کند. این امر، به گردشگران کمک می‌کند تا به مناطق برفی دست پیدا کنند که در حالت معمول غیرقابل دسترسی هستند.

 

بخوانید: نقاطی برای عاشقان عکاسی در تفلیس

 

 

بنابراین در سفر به دامنه‌های گوداری، می‌توانید از هلی اسکی لذت بخشی برخوردار شوید و تنها 12 دلار بابت آن بپردازید. شما با 40 دقیقه رانندگی از هتل Rooms Kazbegi، می‌توانید خود را به اینجا برسانید. از بابت وسایل اسکی نیز نگران نباشید. در پیست‌های اسکی گرجستان، فروشگاه‌هایی برای ارائه انواع وسایل و لباس‌های اسکی وجود دارد.

 

 

بازدید موزه‌ای زنده از فرهنگ و تاریخ

شما با سفر به مناطق کوهستانی گرجستان، در محدوده‌ای قدم می‌گذارید که به لحاظ فرهنگی و تاریخی در سطحی جهانی شناخته شده هستند. ارتفاعات سوانتی که جزو بلندترین مناطق قفقاز هستند و در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند، مانند یک موزه زنده سرشار از قلعه‌ها، کلیساها، روستاهای قرون وسطایی و برج‌های تاریخی خودنمایی می‌کنند. قوم گرجی در این منطقه، قومی هستند که گویش‌ها و سنت‌های فرهنگی و باستانی خود را حفظ کرده‌اند. شما در مدت زمان کمی با هواپیما یا ماشین می‌توانید خود را از تفلیس به این منطقه برسانید. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به جاذبه‌های گردشگری این خطه در سفر با تور گرجستان، شما را به خواندن مقاله معرفی ۱۱ فعالیت جذاب در سوانتیِ گرجستان دعوت می‌کنیم.

 

 

 به طور کلی مردمان محلی در نواحی کوهستانی، اغلب بسیار مهمان نواز هستند و بازدیدکنندگان را به خانه‌های خود دعوت می‌کنند و غذاهای خوشمزه‌شان را بی‌دریغ می‌بخشند. هر چند تعداد معدودی از هتل‌های قابل توجه در این منطقه یافت می‌شوند، اما بسیاری از مهمانخانه‌های ساده در اینجا وجود دارند، که آرامش و راحتی زیادی را به مسافران هدیه می‌دهند.

 

بخوانید: گرجستان، پیاده‌روی از مستیا به اوشگولی

 

 

گشت و گذار در میان ابرها

شما می‌توانید گردش در میان ابرها را تجربه کنید. واقعیت این است که مناطق کوهستانی گرجستان، امکانات بی‌نظیری را برای کوهنوردی و همچنین رفتینگ و دوچرخه‌سواری در اختیار علاقمندان قرار می‌دهند. ماجراجویانی که به دنبال افزایش سطح آدرنالین هستند، می‌توانند پاراگلایدر را نیز در این نواحی کوهستانی تجربه کنند. به دلیل ارتفاعات بسیار بلند، در حین تفریحات عمدتا از میان ابرها عبور خواهید کرد.

 

 

در این مقاله با هم گشت و گذار در مناطق کوهستانی گرجستان پرداختیم. واقعیت این است که ارتفاعات گرجستان، جذاب‌ترین و حیرت‌انگیزترین مناظر طبیعی دنیا را به علاقمندان هدیه می‌دهند. این نواحی، اغلب امکاناتی عالی برای پیاده‌روی و یا سوارکاری را پیش روی گردشگران قرار می‌دهند.

 

مطالب مرتبط