معرفی دنج‌ترین کمپ‌های گرجستان

دنیای مدرن ترافیک، سر و صدا، تبلیغات زیاد و ماجرای همیشه در دسترس بودن به واسطه اینترنت و تلفن همراه، سبب شده است که گاهی، حتی در سفر و تعطیلات هم نتوانیم از استرس کار و زندگی روزمره به دور باشیم. خبر خوب آویسا برای شما این است که برای رهایی از این میزان استرس، می‌توانید تور گرجستان را انتخاب کنید. توری که به شما فرصت می‌دهد تا تعطیلات خود را در فضایی آرام و دور از دسترس سپری کنید.

کشور گرجستان، با داشتن کوهستان‌های وسیع، پوشش گیاهی متنوع، کمپ‌های جذاب در مناطق جنگلی حفاظت شده، دشت‌ها و تپه‌زارهای دور از دسترس و مهم‌تر از آن، هتل‌ها، کمپ‌ها و اقامتگاه‌های دنج فراوان در این مکان‌ها، یک مقصد گردشگری ایده‌آل برای کسب آرامش و دوری از استرس است. در ادامه این مطلب با دنج‌ترین مکان‌های گردشگری و اقامتگاه‌های گرجستان آشنا خواهیم شد.

 

Glamping Georgia

Glamping نام یک منطقه افسانه‌ای است که درست در دل کوهستان راچا در گرجستان (mountainous Racha) پنهان شده است. شاید برای‌تان جالب باشد اما برای رسیدن به این مکان دنج، از فرودگاه Ambrolauri تنها به اندازه هشت دقیقه رانندگی فاصله دارید.

به جز نمای فراموش نشدنی، یک تراس طبیعی گسترده و فضایی آرام  و دور از دسترس، در این منطقه اقامتگاه‌های کوچک گنبدی شکل شخصی ساخته شده‌اند، که می‌توانید برای استراحت و گذران تعطیلات در آن‌جا برنامه‌ریزی کنید. این سوییت‌های مخصوص، همه امکانات مورد نیاز شما را در یک فضای کوچک فراهم کرده‌اند، از آشپزخانه شخصی تا سرویس‌های بهداشتی و امکانات بیشتر مورد نیاز برای اقامت در قلب کوهستان. قیمت تقریبی اقامت در هر یک از این سوییت‌ها برای یک شب، معادل 25 دلار برای هر نفر است.

 

بخوانید: مهم‌ترین دیدنی‌های کازبگی گرجستان

 

 

Heshkili Huts

Heshkili یک دهکده باستانی کوچک در Svaneti گرجستان است که حدود هزار و نهصد کیلومتر از سطح دریا ارتفاع دارد. این منطقه در گذشته، بیشتر از آنکه به عنوان یک منطقه گردشگری دنج شناخته شود، یک دهکده باستانی بود که عده اندکی از مردم بومی گرجستان برای تفریح و استراحت به آن‌جا سفر می‌کردند. در حال حاضر، با ساخته شدن مهمان‌سراهای کوچک چوبی در روستا، درها به روی گردشگران خارجی هم باز شده است.

این مهمان‌سراها، شامل کلبه‌های کوچک روستایی هستند که به صورت جداگانه و مستقل در اختیار گردشگران قرار می‌گیرند. اکنون، 12 کلبه در این منطقه میزبان گردشگران هستند. ظرفیت کل این کلبه‌ها در نهایت به 41 نفر می‌رسد. قیمت اجاره این کلبه‌ها برای هر نفر، به طور تقریبی معادل ده دلار است. علاوه بر فضای آرام و دنج، با سکونت در این منطقه، شانس این را خواهید داشت که از غذاهای خوشمزه محلی گرجستان نوش جان کنید.

 

 

 Lagodekhi

در منطقه حفاظت شده لاگودخی گرجستان، خانه‌های درختی لوکس و کلبه‌های کوچک لاکچری آماده هستند تا یک تعطیلات رویایی و آرام را برای گردشگران به ارمغان بیاورند. در مجموع، شش کلبه درختی دنج خواهید دید که در پارک ملی لاگودخی گرجستان برای میزبانی از شما آماده هستند. این کلبه‌ها، بهشت واقعی برای زوج‌هایی هستند که می‌خواهند یک تعطیلات آرام و عاشقانه را در یک فضای دنج تجربه کنند.

البته برای خوش‌گذرانی در این کلبه‌ درختی‌های لاکچری باید مبلغ نسبتا چشم‌گیری بپردازید؛ اما می‌توانید خاطر جمع باشید که این کلبه‌ها، چیزی کم از هتل‌های چند ستاره ندارند. هر کلبه دارای یک فضای اختصاصی، آب لوله‌کشی و امکانات مورد نیاز گردشگران است. البته از آن‌جایی که این کلبه‌های درختی، در یک پارک ملی حفاظت شده ساخته شده‌اند، نباید نگران استانداردهای زیست محیطی باشید. تمام تجهیزات و سیستم‌های استفاده شده در این مجموعه گردشگری، دوستدار محیط زیست هستند و از استانداردهای سخت‌گیرانه زیست محیطی پیروی می‌کنند.

 

بخوانید: گردشگری در تفلیس برای هنردوستان

 

 

Zeta Camping

در محدوده کازبگی در گرجستان و در ارتفاع دو هزار و سیصد متری سطح دریا، یک گنج ارزشمند و جذاب برای کوهنوردان مشتاق، پنهان شده است. کمپینگ زتا شامل یک منطقه کمپینگ گردشگری است که در آن‌جا می‌توانید برای خودتان چادر کمپ و یا یک کلبه کوچک اجاره کنید و از فضای دنج کوهستانی لذت ببرید. علاوه بر این می‌توانید در اتاق‌های سه یا چهار نفر خوابگاه کوهستانی کمپ، مستقر شوید. در این مجموعه، همه امکانات لازم برای اسکان شما در نظر گرفته شده است.

علاوه بر امکانات رفاهی، امکانات تفریحی خوبی هم در این محدوده وجود دارد. مثلا علاوه بر اسکی، کوهنوردی و پیاده‌روی می‌توانید دوچرخه سواری کنید، اسب سواری کنید و یا با تورهای مستقل گردشگری دیگری که در آن‌جا برگزار می‌شود، همراه شوید و برای خودتان ماجراهای تازه بسازید. قیمت تقریبی اسکان هر نفر در این چادرها، معادل 25 دلار است.

 

 

Sadme at Sioni Lake

اگر به دنبال یک اقامتگاه دنج و اقتصادی هستید، می‌توانید خودتان را به دریاچه Sioni گرجستان برسانید و در کلبه‌های کوچک Sadme که در نزدیکی این دریاچه بنا شده‌اند، مستقر شوید. ظرفیت هر یک از این کلبه‌ها حداکثر چهار نفر است. در این خانه‌های کوچک و دنج، شما به همه امکانات مورد نیازتان دسترسی خواهید داشت. البته خبری از اینترنت و آنتن تلفن همراه نیست، چون قرار است یک تعطیلات واقعا دور از دسترس و آرامش بخش را تجربه کنید.

یک کلبه چهار نفره در این منطقه را می‌توانید با بودجه‌ تقریبی معادل 35 دلار برای یک شب اجاره کنید. این مبلغ برای اجاره یک کلبه کامل است که چهار نفر می‌توانند در آن‌جا اقامت کنند.

 

بخوانید: معرفی مهمترین صومعه‌های گرجستان

 

 

مطالب مرتبط