جاذبه‌های استانبول در زمستان: بخش اول

اگر قصد دارید در زمستان از استانبول بازدید کنید، جاذبه‌های بسیاری وجود دارد که با آنها مواجه خواهید شد! مهمتر از همه اینکه، فضای استانبول در زمستان بسیار رمانتیک و زیبا است. بنابراین، قطعا خودتان را در آپارتمان یا هتل زندانی نخواهید کرد.

اما بهترین جاذبه‌های گردشگری استانبول در فصل زمستان، کدامند؟ ما سعی کرده‌ایم در این مقاله، به تفصیل در این باره صحبت کنیم و اطلاعات کاربردی و مفیدی را در اختیارتان بگذاریم. پس اگر شما نیز از مسافران زمستانی با تور استانبول هستید، ما را در این سفر مجازی همراهی کنید.

 

گذراندن زمان در بی اغلو

منطقه بی اغلو در استانبول را در طول روز، پر از گردشگران و افراد محلی خواهید یافت که به پیاده‌روی مشغولند. برای گشت و گذار در بی اغلو، اولین گزینه، قدم زدن در میدان تکسیم است که شما را با یک فضای زبیا و مردمی پرانرژی مواجه خواهد کرد. بعلاوه بازاری پر از تجار از سراسر ترکیه را در اینجا خواهید یافت که به فروش عتیقه‌های دستباف زیبا و سایر محصولات شگفت‌انگیز مشغولند.

 

بخوانید: بهترین مراکز خرید سوغاتی در استانبول

 

 

در ضمن با گشت و گذار در خیابان استقلال که یکی از محبوب‌ترین خیابان‌های ترکیه است، لحظات خوبی را تجربه خواهید کرد. شما در هر دو طرف خیابان، مراکز خریدی را  پیدا خواهید کرد که کالاهایی از مارک های معروف دنیا را عرضه می‌کنند و نیز فروشگاه‌های محلی پر از شیرینی و تنقلات ترکی را در اینجا خواهید یافت.

پس از پایان پیاده‌روی در خیابان، برج گالاتا در استانبول شما را به خود جلب می‌کند. این برج به دلیل گذشته تاریخی و ارائه منظره‌ای شگفت‌انگیز از استانبول‌، گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند.

 

 

بازدید از محله سلطان احمد

حتی اگر طرفدار تاریخ هم نباشید، به طور خودکار خود را عاشق آثار تاریخی استانبول و مناطق قدیمی خواهید یافت. کاخ توپکاپی، یکی از مشهورترین آثار محله سلطان احمد استانبول است. این بنا که دارای 4 حیاط است، بزرگ‌ترین مکان تاریخی برای بازدید از استانبول است که از اهمیت تاریخی، معماری و فرهنگی آن شگفت‌زده خواهید شد.

اثر تاریخی بعدی که حتما باید در این محله بازدید کنید، ایاصوفیه است که بعنوان یکی از گنجینه‌های زیبای به جا مانده از امپراتوری عثمانی شهرت دارد. جالب است که در فصل زمستان نیز، گردشگران بسیاری را در حال گشت و گذار در ایاصوفیه خواهید یافت.

 

بخوانید: خریدی جذاب در اوت‌لت‌های استانبول

 

 

کروز سواری و بازدید از کاراکوی

چه فصل تابستان باشد و چه زمستان، کروز سواری در تنگه بسفر همیشه مورد استقبال گردشگران استانبول است. شما در حال گشت و گذار با کشتی کروز در سواحل بسفر، بهترین مناظر از کاخ دولماباهچه، برج دختر، دو پل معلق، قلعه روملی حصار و عمارت‌های زیبا را در سواحل دریا مشاهده خواهید کرد. در عین حال می‌توانید از بوی تازه دریا نیز لذت ببرید.

در مرحله بعد به شما پیشنهاد می‌کنیم که از اکواریوم Sealife دیدن کنید. این مکان، اولین آکواریوم عمومی ترکیه و یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های اروپا است. شما می‌توانید در تونل اقیانوس زیر آب به طول 83 متر که طولانی‌ترین تونل اقیانوس در استانبول است، به قدم زدن بپردازید. اکواریوم، در مرکز خرید Forum واقع شده است. این مرکز خرید، همچنین مکان مناسبی برای خرید شما و خانواده‌تان است.

 

 

در نهایت به شما پیشنهاد می‌کنیم به گشتی در محله کاراکوی استانبول بپردازید. از آنجایی که این منطقه پر رفت و آمد، به عنوان بندری برای کشتی‌های بین دو طرف استانبول فعالیت می‌کند، در طول روز فعال است. وقتی در کاراکوی هستید، حتما به رستوران‌های دریایی بروید و خوردن غذاهای دریایی تازه و لذیذ را در آنها امتحان کنید. 

 

 

اقامت در هتل‌هایی نزدیک به جاذبه‌های گردشگری

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، به دلیل تعداد کم گردشگران در این فصل، بیشتر هتل‌ها اتاق کافی دارند و می‌توانید در هر کدام که مایل بودید اقامت کنید. ما نیز پیشنهاداتی برای شما داریم.

هتل Istasyon، به دلیل فاصله کم با جاذبه‌های توریستی، پیاده‌روی کمتری را در هوای سرد به شما تحمیل می‌کند. این هتل با برخورداری از تراسی با چشم اندازی عالی از خلیج شاخ طلایی و برج گالاتا و امکاناتی لوکس، از بهترین اقامت‌گاه‌های استانبول در فصل زمستان به شمار می‌آید.

 

بخوانید: بهترین بوتیک هتل‌های استانبول

 

 

هتل Nova Plaza Crystal، با یک پیاده‌روی کوتاه از میدان تکسیم قابل دسترسی است و تنها 200 متر از ایستگاه مترو و 100 متر از ایستگاه شاتل فرودگاه فاصله دارد. در ضمن، مرکز خرید معروف Cevahir در فاصله 3 کیلومتری این هتل قرار دارد و از طریق مترو می‌توان به آن رسید. این هتل، به محله نیشان تاشی بسیار نزدیک است.

 

 

هتل CZN Burak، چند قدم از خیابان استقلال و میدان تکسیم فاصله دارد و بسیار مقرون به صرفه است و دسترسی عالی به جاذبه‌های گردشگری شهر دارد.  

و در نهایت سوئیت Akin که در ضلع آسیایی بسفر، درست در اسکله کادیکوی واقع شده است، بسیار مناسب کسانی که نوع اقامت آپارتمانی را ترجیح می‌دهند. فاصله این سوئیت از رستوران‌های معروف، بازارها، کافه‌ها و فروشگاه‌های منطقه اندک است و مرکز خرید Nautilus نیز بسیار به آن نزدیک است.

 

بخوانید: ۵ هتل لوکس در کوش آداسی

 

 

در این مقاله، به معرفی بهترین جاذبه‌های گردشگری استانبول در فصل زمستان پرداختیم. اما با توجه به غنای صنعت گردشگری این شهر، ترجیح می‌دهیم که اطلاعات بیشتری در این مورد به شما ارائه دهیم. بنابراین توصیه می‌کنیم که حتما در مقاله بعدی نیز همراه ما باشید. 

 

مطالب مرتبط