جاذبه‌های استانبول در زمستان: بخش دوم

سفر با تور استانبول در زمستان به دلایل متعددی می‌تواند تجربه‌ای عالی برایتان رقم بزند. در این فصل از شلوغی و ازدحام گردشگران در شهر خبری نیست. تخفیف‌ها، در بالاترین حد خود قرار دارند و بسیاری از جاذبه‌های توریستی، مانند سایر فصول پذیرای گردشگران هستند. در ادامه مقاله قبل، قصد داریم که بهترین جاذبه‌های گردشگری استانبول در فصل زمستان را پی بگیریم و از گشت و گذار در استانبول نهایت لذت را ببریم.

 

بازدید از سمت آسیایی استانبول

البته بازدید از استانبول، فقط به سمت اروپایی شهر محدود نمی‌شود، بلکه سمت آسیایی نیز به همان اندازه زیباست. اسکودار و کادیکوی، هر دو به خاطر مساجد و مجتمع‌های تاریخی خود مشهور هستند. در این بخش از استانبول می‌توانید شاهد کاخ مجلل بیلربی باشید که در سایه پل بسفر قرار دارد، به  محله کوزگونجوک بروید که از فضایی آرام و دلنشین و روستایی برخوردار است و از ساحل پرازدحام نیز لذت ببرید. اسکودار، در ساحل دریا واقع شده و منظره‌ای خیره‌کننده از دریا دارد.  

پس از بازدید از آن می‌توانید به کادیکوی بروید و از بازارهایی در خیابانهای باریک دیدن کنید که فروشندگانش گرم  فروش ماهی تازه هستند. همچنین بهتر است که در کادیکوی از طعم پیتزاهای عالی ترکی لذت ببرید. در اینجا نیز می‌توانید چشم اندازی عالی به ساختمان‌های بندر تاریخی کادیکوی داشته باشید. می‌توانید در مقاله کادیکوی قلب بخش آسیایی استانبول، سوابق این محله زیبا را مطالعه کنید.

 

بخوانید: دیدنی‌ترین موزه ها و گالری‌های استانبول

 

 

لذت بردن از خوراکی‌های استانبول

گفتنی است که بیشتر هتل‌ها بهترن صبحانه ترکی در استانبول را ارائه می‌دهند. در ضمن از آنجا که دیدنی‌های استانبول بسیار زیاد است، بهتر است که حداقل تا اواخر عصر به گشت و گذار بپردازید و به هتل خود بازنگردید. و اما برای خورد و خوراک در وهله اول، Simit و چای را به شما پیشنهاد می‌دهیم که در طول زمستان می‌توانید به شدت از آن لذت ببرید.

باقلوا با کالری زیاد و شیرینی‌های تر دیگری نظیر لوکوم، کادایف و کونیف، سطح انرژی شما را بالا نگه می‌دارند. سالپ، نیز یک نوع نوشیدنی است که فقط در زمستان سرو می‌شود و پادزهر مناسب برای هر نوع سرماخوردگی است. بعلاوه، بهترین غذاهای ترکی در استانبول به معنای واقعی و بسیار گرم نیز در غذاکده‌ها و رستوران‌ها انتظار شما را می‌کشند. پیشنهاد ما به شما، ساندویچ ماهی تازه که توسط ماهیگیران در پل گالاتا در محل تهیه می‌شود و نیز غذای خیابانی balik ekmek است.

 

 

لذت خرید در زمستان استانبول

در ادامه باید گفت که در زمستان نیز تعداد زیادی اجناس با مارک ترکی و کیفیت بالا و کالاهای دست ساز در دسترس است. Bağdat Caddesi در سمت آناتولی و ekpekçi Caddesi در منطقه شیک نیشان تاشی، مکان‌هایی لوکس برای خرید زمستانی هستند. بازار بزرگ، همیشه و در هر فصلی گزینه‌ای عالی برای خرید انواع کالا از جمله فرش، منسوجات، چرم، جواهرات و عتیقه‌جات و صنایع دستی به شمار می‌آید.

لذت قدم زدن در بازار ادویه مصری‌ها در استانبول را نیز به هیچ وجه از دست ندهید. چای سنتی ترکی، باقلوا، میوه خشک، ادویه‌جات شرقی، گیاهان معطر، روغن زیتون و صابون‌های طبیعی را در اینجا خواهید یافت. استانبول همچنین دارای چندین مرکز خرید شگفت‌انگیز مانند Akmerkez ، Aqua Floryia ، Kanyon ، Forum Istanbul ، Zorlu Center و Akasya Acibadem است که شما می‌توانید از خرید و تخفیفات ویژه زمستانی در آنها نهایت لذت را ببرید.

 

 

استراحت در حمام ترکی

آیین‌های سنتی حمام عمومی ترکیه، قدمتی دیرینه دارد.  فرایند حمام کردن، بیش از هر چیز دیگری یک آیین اجتماعی و فرهنگی است. این کار با ریلکس کردن در یک اتاق گرم شروع می‌شود که به بدن اجازه می‌دهد تا نرم و منبسط شود. به دنبال آن، شستشوی کامل بدن و ماساژ انجام می شود. سرانجام، غرفه‌های حمام برای استراحت به اتاق خنک‌کننده منتهی می‌شوند.

البته برخی هتل‌ها، این امکانات را در محلشان ارائه می‌دهند. اما حمام‌هایی قدیمی نیز در استانبول وجود دارند که می‌توانید از آنها لذت ببرید. حال تصور کنید که بعد از گشت و گذار در فضای سرد زمستانی، استراحت در یکی از بهترین حمام‌های ترکی استانبول چقدر می‌چسبد!

 

بخوانید: ۷ کافه باغ جذاب و خوشمزه در استانبول

 

 

شرکت در مراسم رقص محلی ترکی

رقص‌ها در همه مناسبت‌های اجتماعی ترکیه، از عروسی گرفته تا جشنواره‌های ملی و مذهبی یا جشن‌های محلی انجام می‌شوند. لباس‌های محلی، آثار بسیار پیچیده و هنری هستند که از رنگ‌هایی پرهیجان برخوردارند. هر منطقه، رقص‌ها و لباس‌های مخصوص به خود را دارد که نشانگر سنت فرهنگی و تاریخی منطقه مربوطه است. بنابراین شبی که برای شرکت در یک اجرای رقص سنتی صرف می‌شود، خاطره ای به یادماندنی از سفر شما در استانبول را رقم خواهد زد.

 

بخوانید: یک اسپرسو خوشمزه در کافه‌های استانبول

 

 

بازدید از نمایشگاه‌های هنر معاصر

استانبول، جایی است که اروپا و آسیا همدیگر را ملاقات می‌کنند و از این رهگذر، صحنه‌های هنری معاصر نیز شکل می‌گیرد. در واقع هنر معاصر، یک روند رو به رشد در استانبول دارد. از گالری‌های بی‌شمار هنری گرفته تا یک موزه عالی هنری مدرن و نمایشگاه سالانه هنر معاصر را می‌توان در این شهر یافت. از این رو استانبول، برای دوست‌داران هنر به مقصدی عالی در هر فصلی بدل شده است. از این رو میتوانید به بهترین گالری‌ها و موزه های استانبول سری بزنید.

 

 

در نهایت باید گفت که هوای استانبول، در زمستان ملایم‌تر از بقیه اروپا است! شما البته با روزهای بارانی و برفی و باد شدید روبرو خواهید شد. اما علاوه بر این، لحظات به یاد ماندنی آفتابی را نیز تجربه خواهید کرد. واقعیت این است که ترکیه در حال حاضر، یکی از مقرون به صرفه‌ترین مناطق جهان به خصوص در ماه‌های زمستان است. در ضمن، این شهر در فصل زمستان بسیار زیباست و می‌توانید عکس‌های شگفت‌انگیزی از سفر خود را ثبت کنید.

 

بخوانید: بهترین نقاط شنا در سفر به استانبول

 

مطالب مرتبط