بهترین مراکز خرید سوغاتی در استانبول

 اگر با تور استانبول سفر می‌کنید، در این شهر با گزینه‌های زیادی برای خرید سوغات روبرو خواهید شد. در واقع استانبول به عنوان پایتخت فرهنگی و مد ترکیه شهرت دارد و دارای مراکز خرید سوغاتی بسیاری، از فروشگاه‌های مدرن تا مغازه‌ها و بازارهای سنتی است. البته لازم است که حتما، نکات کاربردی در هنگام خرید در استانبول را نیز درنظر داشته باشید. در ادامه، بهترین مکان‌ها برای خرید سوغاتی در استانبول را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

Grand bazaar

هنگامی که  پای خرید سوغاتی در استانبول به میان می‌آید، اولین مکانی که به ذهن می‌رسد بدون شک بهترین مغازه‌های بازار بزرگ است. این بازار با 4000 فروشگاه و مغازه، به عنوان یک مقصد بسیار محبوب برای گردشگران است که امکان خرید متناسب با هر بودجه‌ای را فراهم می‌کند.

بشقاب‌هایی با طرح‌های سنتی ترکی، فرش‌های دستی، ست‌های شطرنج، تخته نرد، پارچه‌های خاص ترکی، عتیقه،  سرامیک‌های نقاشی شده با دست، اشیایی از مس و برنج، چرم و منسوجات، انواع لباس و لوازم آرایشی و الکترونیکی از جمله محصولات موجود در این بازار به شمار می‌آیند و همگی مناسب سوغات هستند.

آدرس: Beyazıt, Kalpakçılar Cd. No:22, 34126 Fatih/İstanbul, Turkey

تلفن: +90 212 519 12 48

 

بخوانید: ۸ مکان برای لذت بردن از قهوه‌ی ترک در استانبول

 

 

محصولات طبیعی Abdulla

اگر فرصتی برای تجربه حمام ترکی در استانبول داشتید، احتمالاً دوست خواهید داشت که یادگاری از این تجربه را با خود به کشورتان ببرید. در فروشگاه Abdulla که در بازار بزرگ واقع شده است، انواع صابون‌های معطر، حوله‌های نازک ترکی، لیف‌ها و تورهای شستشو و مواردی از این دست را خواهید یافت.

آدرس: 15 Ali Baba Türbe Sokak, İstanbul, 34120, Turkey

تلفن: +902125263070

 

 

Lunapark Shop

این فروشگاه زیبا که در قلب محله گالاتا در استانبول واقع شده است، دارای کالاهای مد روز و باکیفیت از جواهرات دستباف گرفته تا لوازم خانگی و مجموعه ای از دکوراسیون منزل و لوازم جانبی، کتاب، مواد آرایشی و مواد غذایی را ارائه می‌دهد. این فروشگاه، منحصراً محصولاتی را از طراحان جوان ترکیه‌ای یا برندهای سنتی ترک به فروش می‌رساند. باید گفت که این جا، بهترین مکان برای خرید سوغاتی در استانبول است.

آدرس: 17/B Serdar-ı Ekrem Caddesi, İstanbul, 34421, Turkey

تلفن: +902122459434

 

بخوانید: سفر به استانبول فرصتی برای خریدهای فصلی

 

 

فروشگاه Kılıç Alı Paşa Hamamı

این فروشگاه، مربوط به یکی از بهترین حمام‌های ترکی استانبول، یعنی حمام کیلیک علی پاشا است. اینجا، مکانی عالی برای خرید کالاهای سنتی حمام به شمار می‌آید. در این فروشگاه می‌توانید انواع کالاهای دست‌ساز زیبا، دمپایی‌های چوبی سنتی برای حمام، کاسه‌های شستشوی مسی و صابون‌های معطر را بیابید.

آدرس: 1 Hamam Sokak, İstanbul, 34425, Turkey

تلفن: +902123938010

 

 

Iznik Art

در سفر خود به استانبول، مطمئناً با نقوش سنتی کاشی‌های ایزنیک روبرو شده‌اید که با رنگ‌های فیروزه‌ای غنی و نقوشی از لاله‌های قرمز خودنمایی می‌کنند. این نقوش که در تزئین دیوارهای مساجد کاربرد دارند، روی آثار سرامیکی نظیر بشقاب، کاسه، گلدان و نظایر اینها نیز به کار می‌روند و بسیار پرطرفدار هستند. می‌توانید آنها را بعنوان یادگاری از سفرتان با تور استانبول به کشور خود ببرید و یا به عزیزانتان سوغات دهید.

آدرس: 64 Orta Kazaslar Cad., Istanbul - Europe, 34755, Turkey

تلفن: +902125123473

 

بخوانید: بهترین نقاط استانبول برای خرید محصولات ارگانیک

 

 

Armaggan

در این فروشگاه لوکس، برخی از شیک‌ترین اشیاء و لوازم جانبی وجود دارد که نه تنها شما را به یاد استانبول، بلکه به یاد گذشته این کشور و امپراتوری عثمانی می‌اندازد. جواهرات دستباف تزئینی، منسوجات طبیعی رنگی، لوازم جانبی منزل در این فروشگاه، الهام گرفته از نقوش آناتولی یا عثمانی هستند و در این بین کالاهای چرمی زیبا نیز طرفداران بسیاری دارند.

آدرس: 65 Ç. Nuruosmaniye Caddesi, İstanbul, 34120, Turkey

تلفن:+902125224433

 

 

Jennifer’s Hamam

این فروشگاه منحصر به فرد در بازار آراستا در استانبول، منسوجاتش را از بافندگان سنتی ترکی تهیه می‌کند. دراین مکان، انواع حوله‌های زیبا که از پارچه‌های سنتی کتانی، پنبه ارگانیک یا ابریشم بافته شده‌اند را در رنگ‌های متنوع پیدا خواهید کرد. بعلاوه سایر کالاهای حمام نظیر برگ‌های روغنی، زیتون و اسطوخودوس و کاسه‌هایی برای نگهداری از آنها را در این فروشگاه خواهید یافت.

آدرس: 135 Küçükayasofya Caddesi, İstanbul, 34122, Turkey

تلفن: +902125163022

 

 

Haremlique

این فروشگاه محصولات باکیفیت کالای خواب، حمام، لباس خواب و سایر لوازم جانبی را در طراحی‌های مدرن و زیبا ارائه می‌دهد. دیگر محصول قابل فروش در این مکان، قهوه ترک است. می‌توانید قهوه ترک را با عطر و طعم سنتی و یا با عطرهای مختلفی نظیر شکلات، هل، دارچین یا ماستیک پیدا کنید. بعلاوه اگر به دنبال وسایل خانگی نظیر سرویس قهوه‌خوری نقره‌ای زیبا هستید، می‌توانید آنها را از این فروشگاه خریداری کنید.

آدرس: Zorlu Center, Koru Sokak No:2/194, Beşiktaş – Istanbul

تلفن: +90 212 236 38 43

 

بخوانید: معرفی مرکز خرید بزرگ Capitol استانبول

 

 

Cem Lokmanhekim

این جواهر فروشی از اواسط دهه 90 میلادی در زمینه طراحی، ساخت و فروش جواهرات خاص خود فعالیت دارد. نقوش منحصر به فرد، دست‌ساز و طراحی‌های سفارشی از ویژگی‌های بارز کالاهای این مکان هستند. اگر می‌خواهید که برای عزیزانتان جواهراتی را برای سوغات خریداری کنید، این جواهرفروشی بسیار معتبر است.

آدرس: Ihlamur Yolu 2/2, Nişantaşı – Istanbul

تلفن: +90 212 231 50 65

 

 

در حقیقت در زمان خرید سوغاتی، مساله فقط این نیست که چه چیزی بخرید، بلکه سوال اصلی این است که سوغات مورد نظر را از کجا خریداری کنید که اصل و با کیفیت باشند. در این راستا و در این مقاله، به بهترین مکان‌ها برای خرید سوغاتی در استانبول اشاره شد تا به ابهامات شما در خرید سوغاتی برای عزیزانتان خاتمه دهد. حالا دیگر انتخاب با شماست!

مطالب مرتبط