معرفی بهترین خیابان‌های ترکیه

بعضی اوقات لذت پیاده‌روی در برف، خرید از دستفروش‌های گوشه و کنار خیابان، و گاهی اوقات تماشای برگ ریزان پاییزی پر از حس‌های خوب و فوق‌العاده است. معمولا مردم در مورد خیابان‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردشان با هم تبادل نظر می‌کنند. شکی نیست که هر کدام از خیابان‌ها دارای رمز و راز و ویژگی منحصر به فرد خودشان هستند و صرفا طولانی بودن آن‌ها مد نظر نیست. این خیابان‌ها که معمولا مملو از جمعیت هستند پر از تجارب فرهنگی و سبک زندگی هستند. شما در بهترین خیابان‌های ترکیه می‌توانید شاهد فرهنگ و سبک زندگی مردم آن باشید.

 

بخوانید: بهترین خیابان‌های مخصوص خرید در استانبول

 

استانبول، خیابان بغداد

خیابان بغداد بین کسانی که با تور استانبول به گردش می‌روند یکی از شلوغ‌ترین و محبوب‌ترین خیابان‌های استانبول است که در طی گردش در سمت آناتولی می‌توانید از آن هم بازدید کنید. تقریبا تمامی خیابان‌های سمت آناتولی وسیع و جذاب هستند اما بغداد به جایی برای سرگرمی و گردش تبدیل شده و با انواع کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها پوشیده شده است. شما می‌توانید به راحتی از طریق مینی‌بوس به این خیابان دسترسی پیدا کنید. نام بغداد پس از بازگشت پیروزمندانه مراد چهارم از جنگ بغداد به این نام در آمد. به این خیابان بروید و در فروشگاه‌ها و کافه‌ها غرق شوید.

 

 

استانبول، استقلال

خیابان اسقلال را بیشتر گردشگران بهترین و محبوب‌ترین خیابان استانبول می‌دانند. شما می‌توانید به واسطه ویژگی‌ها و مزایای این خیابان لحظات فوق‌العاده‌ای را در کنار همراهان‌تان سپری کنید. این خیابان که به خیابان‌های Nevizade و Asmalımescit متصل شده پاتوق جوانان شهر است. شما می‌توانید آپارتمان‌های زیبای شهر را در این خیابان پیدا کرده و فرهنگ مردم را به راحتی شاهد باشید. اماکن مهم تاریخی ترکیه مانند دبیرستان گالاتا سرای، گالاتا مولوی، حمام ترکی گالاتا سرای و پاساژ چیچک همگی در این خیابان واقع شده‌اند. شما میتوانید به بهترین رستوران‌های خیابان استقلال استانبول بروید. با این توصیفات می‌توانید تصور کنید چقدر این خیابان بزرگ است. روزانه هزاران نفر برای بازدید و انجام امور خود راهی این خیابان می‌شوند.

 

 

آنکارا، خیابان فلسطین

زندگی مجلل آنکارا را می‌توان در این خیابان شاهد بود. مخصوصا که در سال‌های اخیر رونق بیشتری پیدا کرده و تبدیل به جایی برای احداث ساختمان‌های مجلل شده است. برندهای مهم ترکیه برای افتتاح شعبات جدید نگاهی ویژه به خیابان فلسطین در آنکارا دارند. برای مثال Tribeca ، Kitchenette ، Kuki ، Trilye ، Gar Lokantası و غیره به عنوان شاخه‌ای از شعبات استانبول در اینجا افتتاح شده اند و شروع به کار می‌کنند. مردم ظاهر این خیابان را به خیابان‌های نیشانتاشی و بغداد در استانبول تشبیه می‌کنند.

 

بخوانید: آشنایی با توریستی‌ترین میدان‌های استانبول

 

 

استانبول، خیابان ماچکا

این خیابان که از نیشانتاشی تا محله بشیکتاش گسترده شده از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین خیابان‌های استانبول محسوب می‌شود. این خیابان در نهایت به باغ زیبای ماچکا می‌رسد. این خیابان با نشانه‌های تاریخ معاصر و فروشگاه‌های لوکس پر شده که جو جذاب و تلفیقی را ارائه می‌دهد. به عبارتی این خیابان به راحتی تمامی سلیقه‌ها را خودش جذب می‌کند.به علاوه پارک ماچکا واقع در خیابان ماچکا جایی عالی برای پیک نیک و گردش‌های مفرح است.

 

 

بورسا، خیابان سلطان احمد فاتح

وجود شرکت‌های نساجی و اتومبیل بورسا را از دیگر نقاط ترکیه متمایز کرده است. با این همه در سال‌های اخیر اماکن جدیدی در شهرک‌سازی به بورسا اضافه شده که توسعه بسیاری از بخش‌ها را در پی داشته است. خیابان سلطان احمد فاتح بزرگ‌ترین خیابان در نیلوفر است که به خیابان FSM هم شناخته می‌شود. منتظر باشید تا ببینید چطور خیلی زود این خیابان به مرکز خرید بورسا تبدیل می‌شود. بسیاری از کافه‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و مکان‌هایی با مارک‌های معروف در این خیابان واقع شده‌اند. شما میتوانید تجربه خوبی در بهترین رستوران‌های بورسا داشته باشید. این خیابان از ساعات اولیه صبح توسط بسیاری از افراد جوان و پیر به طور یکسان مورد بازدید قرار می‌گیرد.

 

ازمیر، خیابان آتاتورک

Kordonboyu و خیابان آتاتورک را می‌توان به عنوان مهم‌ترین مکان‌های ازمیر معرفی کرد. در این نواحی مردم می‌توانند گردش‌های دلچسبی انجام دهند و بین خط ساحلی کُناک و Alsancak تفریح کنند. مهم‌ترین ویژگی خیابان آتاتورک اینست که هر ساعتی از روز بروید به یک میزان جنب و جوش در آن پیدا می‌کنید. اگر حوصله خیابان‌گردی ندارید به ساحل بروید و یا با اجازه دوچرخه شرایط را به نفع خودتان تغییر دهید.

 

بخوانید: بهترین سواحل آنتالیا برای تفریح در تابستان

 

 

آنکارا، خیابان Tunalı Hilmi

این یکی از خیابان‌های قدیمی و شناخته شده شهر است که در Kavaklıdere در منطقه چانکایا قرار گرفته و میزبان تعداد زیادی فروشگاه و بوتیک است. این خیابان اولین مقصد افرادی‌ست که قصد خرید دارند. کافه‌ها و رستوران‌های این خیابان با جو نوآورانه و مدرن‌شان پاتوق جوانان آنکارایی‌ هستند. آنان برای وقت گذرانی با دوستان و یا تنظیم قرارهای عاشقانه سر از این قسمت شهر در می‌آورند. در این خیابان زیبا، پارک Kuğulu، یکی از نشان‌های آنکارا را نیز می‌توانید پیدا کنید. خیابان Tunalı Hilmi مخصوصا در غروب تابستان جوی به شدت شاد و سرزنده دارد.

 

مطالب مرتبط