گردش ۴۸ ساعته در استانبول

آیا قصد دارید برای سفر با تور استانبول برنامه‌ریزی کنید؟ چقدر هیجان‌انگیز! استانبول، یک مقصد رویایی است که در حاشیه اروپا واقع شده است. این شهر با اتصال به دو قاره اروپا و آسیا، لایه‌هایی از تاریخ، فرهنگ، رنگ‌ها و معماری هر دو سمت را ارائه می‌دهد. این شهر شلوغ است، اما هنگامی که شما نیاز به استراحت و گذراندن تعطیلات دارید، همیشه باغی زیبا یا مکانی آرامش بخش و دنج وجود خواهد داشت تا به آسودگی در آن بیاسایید و از لحظاتتان لذت ببرید.

در این مقاله، به ارائه یک راهنمای گردش 48 ساعته در استانبول پرداختیم. اگر مدت زمان اندکی برای گردش در شهر دارید و نمی‌توانید از تمام جاذبه‌های گردشگری استانبول برخوردار شوید، بهتر است که روی پیشنهادات ما در این مقاله فکر کنید.

 

راهنمای روز اول

روز اول سفرتان با تور استانبول را، با یک صبحانه سنتی ترکی در استانبول در کافه Privato که در خیابانی سنگفرش شده در محله گالاتا واقع شده است شروع کنید. اول صبح شکم خود را با پنیرهای منطقه‌ای، زیتون‌ها، مرباهای خانگی، بال کایماک، گزلمه، منمن، سالادها و برش‌های سوسیس و مقدار زیادی چای پر کنید. سپس به گشت و گذار در این محله بپردازید. برج سنگی گالاتا در استانبول، از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری این محدوده است و پیشینه بسیار غنی دارد. بنابراین، بهتر است بازدید از این بنای تاریخی را در اولویت قرار دهید.

 

 

عصر نیز می‌توانید با گرفتن یک تاکسی، به محله بالات بروید. این محله، پر از ساختمان‌های رنگارنگ و بوتیک‌های بی‌نظیر است. در ضمن می‌توانید به گالری هنری نگاهی بیندازید، یک فنجان قهوه را در کافه مشهور Cumbalı بنوشید و پس از آن به دیدن کلیسای جامع سنت جورج بروید که در شمار معروف‌ترین کلیساهای استانبول است.

 

بخوانید: اطلاعات تور‌های کروز سواری در تنگه بسفور

 

 

حوالی شب نیز سری به مرکز شهر بزنید و زندگی شبانه را کشف کنید. برای اینکار، کافی است با تاکسی یا اتوبوس به میدان تکسیم بروید و به قدم زدن در خیابان استقلال بپردازید. این خیابان با بوتیک‌های لباس، کتابفروشی‌ها، گالری‌های هنری، سینماها، رستوران‌ها و انواع دیگر جاذبه‌ها پر شده است. پیشنهاد می‌کنیم که شام را در رستوران مدرن Yeni Lokanta صرف کنید که بهترین غذاهای ترکی در استانبول را ارائه می‌دهد.

 

 

راهنمای روز دوم

روز دوم را می‌توانید به دیدن بناهای تاریخی و مذهبی استانبول اختصاص دهید. بنابراین بهتر است که صبح، به مسجد ایاصوفیه بروید. این مسجد که از دیدنی‌های اصلی استانبول و یکی از منحصربه فردترین جاذبه‌های گردشگری است، ساعت 9 صبح پذیرای بازدیدکنندگان است. هر چند که این مکان سابقا کلیسا بوده است، اما بعدها کاربری مسجد را پیدا کرده و امروزه نیز بعنوان یکی از بهترین موزه‌های در ترکیه شناخته می‌شود.

در ضمن می‌توانید بعد از بازدید از ایاصوفیه، به دیدن مسجد سلطان احمد یا همان مسجد آبی در استانبول بروید که تنها چند قدم با ایاصوفیه فاصله دارد. مسجد آبی، هم برای گردشگران و هم برای نمازگزاران از محبوبیت بالایی برخوردار است. گفتنی است که بیش از20،000 کاشی سرامیکی به رنگ آبی فضای داخلی آنرا پوشانده‌اند.

 

 

بعد از گشت و گذاری طولانی، حالا موقع صرف نهار است. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم که یک وعده ناهار را در رستوران  Sultanahmet Köftecisi Selim Usta صرف کنید که کباب بره آن شهرت بسیاری دارد و همراه با برنج، سالاد لوبیا و سوپ عدس سرو می‌شود. این رستوران، با کاخ توپکاپی تنها 15 دقیقه پیاده‌روی فاصله دارد. بنابراین بعد از کمی استراحت و صرف نهار، می‌توانید از این جاذبه گردشگری محبوب در استانبول نیز دیدن کنید. این کاخ، محل اقامت سابق سلاطین عثمانی بوده است.

 

بخوانید: جاذبه‌های محله اورتاکوی در استانبول

 

 

عصرهنگام نیز بهترین فرصت برای کروز سواری در تنگه بسفر است. بنابرای از منطقه سلطان احمد، به خط T1 تراموا بروید و در ایستگاه امینونو پیاده شده و با یک کشتی به کادیکوی در ساحل آسیایی استانبول بروید. این سفر نیم ساعته با کشتی بین دو قاره اروپا و آسیا و مناظر بی‌بدیل از تنگه بسفر در غروبی شگفت‌انگیز، خاطرات به یادماندنی را از سفرتان با تور استانبول ثبت خواهد کرد.  

 

 

بعلاوه، در کادیکوی می‌توانید از خیابان‌های پررفت و آمد و جذاب دیدن کنید و در نهایت برای صرف شام به Çiya Sofrası بروید. این رستوران، غذاهای مختلفی از هر منطقه ترکیه را ارائه می‌دهد و بسیار بی‌تکلف و دارای قیمت‌هایی مناسب است. همچنین در کادیکوی، کافه‌های بسیاری وجود دارد که منویی پربار و موسیقی زنده را به مخاطبان هدیه می‌دهند. برای آشنایی بیشتر با این بخش از استانبول، می‌توانید مقاله داستان محله کادیکوی قلب بخش آسیایی استانبول را مطالعه کنید.

 

بخوانید: جاذبه‌های ساحل دریای سیاه ترکیه

 

 

راهنمای گردش 48 ساعته در استانبول، بسیار مناسب گردشگرانی است که با محدودیت زمانی و دانش اندکی برای بهره بردن از جاذبه‌های توریستی استانبول مواجه هستند. اگر بار اولتان است به این شهر تاریخی سفر می‌کنید و یا برای امور بیزینسی یا آموزشی به اینجا قدم گذاشته‌اید، تلاش کرده‌ایم به شما کمک ‌کنیم تا در مدت زمانی اندک، با مهم‌ترین بخش‌ها، تفریحات و امکانات گردشگری استانبول آشنا شوید. 

 

مطالب مرتبط