معرفی جزیره بنگ کراچائو در بانکوک

آسمان خراش‌ها، مراکز خرید و ساختمان‌های متعدد، بانکوک را به یک جنگل بتونی تبدیل کرده‌اند. اما یک جنگل واقعی نیز در اینجا پنهان است که کمتر شناخته شده است. جزیره بنگ کراچائو، در استان Phra Pradaeng، در حوالی رودخانه قدرتمند چائوپرایا واقع شده است. این بخش که به دلیل فضای سبز و شکل جغرافیایی، یک فضای آرامش بخش در یکی از شهرهای پر هرج و مرج جهان است، به ریه سبز بانکوک شهرت دارد. در سفر با تور تایلند، بیایید با هم به آشنایی و گشت و گذار در بنگ کراچائو بپردازیم و از جاذبه‌های بی بدلیش لذت ببریم.

 

درباره بانگ کراچائو

بسیاری از بازدیدکنندگان بانکوک تصور می‌کنند که فقط پارک لومفینی جز بهترین فضاهای سبزی بانکوک است که در این شهر پیدا می‌کنند، اما باید گفت که بانگ کراچائو روی دست آن بلند شده است. پس از ورود به بانگ کراچائو، شگفت‌زده می‌شوید از اینکه اینجا هیچ آسمان خراش یا بنایی بلند، کارخانه یا علائمی از صنعت وجود ندارد و از شلوغی ترافیک شهر بانکوک در آن خبری نیست. انگار که به دنیای دیگری پرتاب شده اید.

 اینجا مانند یک دهکده معمولی روستایی تایلندی، با خانه‌های چوبی که در میان نخل‌ها و جنگل قرار دارند به نظر می‌رسد. ارتفاعات در این ناحیه، احساس غوطه‌وری بهتری ایجاد کرده و چشم انداز بی‌نظیری از مناظر اطراف ارائه می‌دهند. اما مراقب پرتگاه‌ها نیز باشید.

 

بخوانید: تایلند و شگفتی‌ها؛ اَبَر غذاها در تایلند

 

 

حمل و نقل

باید گفت که افراد محلی در این جزیره از موتورسیکلت استفاده می‌کنند، اما دوچرخه‌ها برای گشت و گذار مناسب‌ترند. کافی است با پرداخت 100 بات در نزدیکی اسکله، یکی از آنها را برای یک روز اجاره کنید و به گردش در این ناحیه که از بهترین مکان‌های تایلند برای دوچرخه سواری است بپردازید. این جزیره به طرز شگفت‌آوری بزرگ است، اما دوچرخه سواران می‌توانند طی چند ساعت، بسیاری از مناظر برتر را مشاهده کنند.

 

 

جاده گل

جاده گل، زیباترین قطعه جزیره است. اما نام آن شما را فریب ندهد، هیچ خبری از گل‌های طبیعی نیست. در واقع تصاویری از نقوش و گل‌های نارنجی، سفید، قرمز، آبی و سبز روی سطح بتونی مسیر رنگ آمیزی شده‌اند. این جاده، از دو طرف به نرده مجهز شده است تا مانع از سقوط دوچرخه سواران در آب شود.

 

بخوانید: ۸ مورد از خوشمزه‌ترین غذاهای چیانگ مای

 

 

پارک Sri Nakhon Khuean Khan

بدون بازدید از پارک Sri Nakhon Khuean Khan و باغ‌های گیاه شناسی آن، دیدارتان از بنگ کراچائو کامل نخواهد شد. در اینجا، ویژگی‌های طبیعی زیادی برای لذت بردن وجود دارد، از گل‌های زیبا گرفته تا دریاچه‌ها و تالاب‌های شگفت انگیز و حیات وحش غنی. این پارک، جان می دهد برای گشت و گذارها و پیاده‌روی‌های عاشقانه و جز زیباترین پارک‌های ملی تایلند است.

بسیاری از خانواده‌ها، برای گذراندن یک پیک نیک بعد از ظهر به اینجا می‌آیند. نقشه‌ای که در نزدیکی ورودی قرار دارد، برخی از مناظر برتر پارک را نشان می‌دهد از جمله پل‌ها، برج تماشای پرندگان و موارد دیگر.

 

 

خانه درختی

می‌توانید در خانه درختی بنگ کراچائو اقامت کنید. همه چیز در منوی این اکو هتل جذاب است، خصوصا چای‌های تازه آن که شهرت فراوانی دارند. میهمانان اینجا، اغلب افراد دوستدار محیط زیست هستند. قیمت اجاره اتاق در این هتل، از 3900 بات شروع می‌شود. اینجا چشم‌اندازی شگفت انگیز به مناظر اطراف دارد. اگر شما نیز از دوستداران طبیعت هستید، مطالعه مقاله بهترین اکوهتل‌های بانکوک تایلند را برای آشنایی بیشتر با این مقوله به شما پیشنهاد می‌کنیم. 

 

 

معابد

در بانگ کراچائو، 9 معبد و نیز تعدادی خانه مقدس وجود دارد. افراد محلی علاقمندند اطلاعاتی راجع به این اماکن به گردشگران ارائه دهند و احترام زیادی برایشان قائلند. بسیاری از این معابد بودایی هستند.

 

بخوانید: بازدید از معابد تایلند در عید نوروز

 

 

بازار هفتگی

رستوران‌ها در سراسر این منطقه پراکنده‌اند و آخر هفته‌ها نیز، بانگ کراچائو میزبان یک بازار شناور تحت عنوان Bang Nam Pheung است. البته لزوما تمام قسمت‌های آن شناور نیستند. غذاهای خوشمزه تایلندی، دسرهای شیرین، کالاهای خانگی از جمله مواد شوینده را در اینجا خواهید یافت. همچنین می‌توانید میوه‌های پرطرفدار و هیجان‌انگیزی را پیدا کنید که در هیچ کجای بانکوک یافت نمی‌شوند. قیمت‌ها در این بازار مناسب بوده و غذاها و اجناس نیز باکیفیت هستند. اینجا، یکی از بهترین بازارها برای خرید سوغاتی و هدیه‌هایی است که خاطره‌ای عالی از سفر را برایتان ثبت خواهند کرد.

 

 

امیدواریم که از گشت و گذار در جزیره بنگ کراچائو و سفر مجازی به این خطه لذت برده باشید. در نهایت باید گفت که رفتن به بنگ کراچائو بسیار آسان است. کافی است در بانکوک با ترن هوایی BTS به ایستگاه Bang Wa بروید. از آنجا با پرداخت 20 بات، یک تاکسی موتورسیکلت کرایه کرده و به سرعت خود را به اسکله برسانید. شما باید از رودخانه‌ای که در نزدیکی معبد Wat Khlong Toey Nok واقع شده است با یک قایق چوبی و با پرداخت 10 بات عبور کنید و خود را به جزیره برسانید. سفر خوبی داشته باشید.

 

بخوانید: معابد منحصر به فرد تایلند برای تجربه‌ای متفاوت

 

مطالب مرتبط