راهنمای استفاده از کارت موزه استانبول

در استانبول، دو نوع کارت Museum Pass وجود دارد که می‌توانید برای بازدیدهای خود از معروف‌ترین موزه‌های ترکیه خریداری کنید. یکی از آن‌ها متعلق به جمهوری ترکیه و وزارت فرهنگ و گردشگری است و دیگری توسط نمایندگان مسافرتی مجاز ارائه شده است. با توجه به این که استانبول به عنوان پایتخت گردشگری ترکیه شناخته می‌شود بازدید از چندین موزه آن از فعالیت‌های اصلی محسوب می‌شود. بنابراین اگر عاشق تاریخ و فرهنگ هستید و می‌خواهید موزه‌گردی کنید بی‌شک کارت موزه استانبول در تور نوروزی 99 به کار شما خواهد آمد.

 

Ministry’s Museum Pass Istanbul Mobile

کارت موزه استانبول اجازه دسترسی به 14 موزه که فقط متعلق به وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری ترکیه هستند را می‌دهد که شامل موزه‌های ایالتی هم می‌شود.

موزه‌هایی که شامل این فهرست می‌شوند به شرح زیر هستند:

 

 

قیمت و اعتبار کارت موزه

در سفر با تور استانبول لازم است بدانید که این کارت‌ها تا 5 روز از شروع اولین بازدیدتان اعتبار دارند و قیمت آن 295 لیر (حدود 45 یورو) است. درست است که با استفاده از این کارت می‌توانید موزه‌های اصلی و برجسته شهر را بازدید کنید اما اگر واقعا عاشق موزه هستید این کارت را بخرید.

 

 

نحوه خرید کارت موزه استانبول

شما می‌توانید این کارت عبور را به روش‌های مختلفی به دست بیاورید. با استفاده از اینترنت کارت موزه را می‌توان از وبسایت رسمی Museum Pass Istanbul به صورت آنلاین خریداری نمود. برای خرید حضوری نیز می‌توانید با استفاده از کارت شناسایی‌تان، از 9 منطقه شهر کارت موزه بخرید. برای تهیه این کارت‌ها می‌توانید از باجه فروش بلیط موزه‌های ایاصوفیه، توپکاپی پالاس، حرم توپکاپی پالاس، موزه‌های باستان شناسی استانبول، هاگیا ایرنه، موزه موزاییک، موزه چورا، موزه هنرهای ترکی و اسلامی و موزه قلعه روملی خریداری نمایید و به موزه‌ گردی‌تان برسید.

نکته: توجه داشته باشید که ممکن است کارت موزه دیگری به اسم Müzekart+ را هم ببینید. این کارت موزه به بازدیدهای نامحدود بیش از 300 موزه و نقطه باستان شناسی در ترکیه دسترسی می‌دهد، به مدت 1 سال اعتبار داشته و قیمت آن 70 لیر است. می‌گویید چرا موزه‌کارت پلاس نخرید؟ زیرا این موزه فقط برای اتباع ترکی و شهروندان ترکیه در دسترس قرار دارد.

 

بخوانید: مواردی که شما را عاشق سفر به استانبول می‌کند

 

 

موارد جایگزین Istanbul Museum Passes

کارت‌های موزه دیگری هم وجود دارند که به صورت قانونی به فروش می‌رسند. این کارت‌ها که شبیه به Museum Pass Mobile هستند، توسط جمهوری ترکیه وزارت فرهنگ و گردشگری ارائه شده‌اند. این کارت‌ها با توجه به تعداد موزه‌های مجازشان قیمت‌های متفاوتی دارند.

Istanbul Museum Pass توسط Istanbul Welcome Card ارائه داده شده است. استانبول ولکام کارت اجازه دسترسی به 11 موزه را به شما می‌دهد، در حالی که با Istanbul Museum Pass می‌توانید به 14 موزه سر بزنید. با این تفاوت که ولکام کارت 10 یورو ارزان‌تر از کارت موزه است. با این همه چون محبوب‌ترین و ارزشمندترین موزه‌ها با موزه کارت در دسترس قرار دارند، اگر از لحاظ بودجه محدودیت ندارید توصیه می‌کنیم موزه کارت را بخرید.

نکته: موزه فتحیه، موزه آدام میکیویچ، و موزه توربس (مقبره) شامل ولکام کارت نمی‌شوند.

نحوه استفاده از این کارت‌ها

پس از سفارش کارت، تأییدیه‌ای با تصویر ایاصوفیه دریافت خواهید کرد. شما می‌توانید کارت خود را بدون انتظار در صف روزانه، از ساعت 09:00 - 15:00 در ایاصوفیه خرج کنید. تنها کاری که باید بکنید این است که تصویر تاییدیه ایاصوفیه را به مامور جلوی در نشان دهید.

 

بخوانید: بهترین سفرهای یک روزه از استانبول

 

 

Istanbul Museum Pass PLUS

این کارت هم توسط ولکام کارت استانبول ارائه داده می‌شود. امکانات این کارت شامل بازدید از 11 موزه، نرم‌افزار صوتی راهنما برای ایاصوفیه، کاچ توپکاپی و حرم توپکاپی و 30 دقیقه هایلایت تور می‌شود. این درحالی است که کارت موزه‌ای که Ministry’s Museum Pass ارائه می‌دهد شامل بازدید از 14 موزه می‌شود اما بدون راهنمای تور و راهنمای صوتی. Istanbul Museum Pass PLUS نیز تقریبا هم قیمت Ministry’s Museum Pass است. با توجه به امکانتای که این کارت در اختیار شما می‌گذارد، خرید آن انتخابی به جا و هوشمندانه است.

نکته: موزه فتحیه، موزه آدام میکیویچ، و موزه توربس (مقبره) شامل Istanbul Museum Pass PLUS  نمی‌شوند.

ویژگی‌ها:

دسترسی سریع به موزه ها، بدون انتظار در خطوط

برنامه های راهنمای صوتی برای: ایاصوفیه، کاخ توپکاپی و حرمسرا

30 دقیقه. هایلایت در داخل ایاصوفیه، کاخ توپکاپی و موزه باستان شناسی

نحوه استفاده این کارت نیز مانند مورد قبل است.

 

بخوانید: بهترین نرم‌افزارهای موبایل برای سفر به استانبول

 

 

Istanbul Welcome Card Deluxe

این کارت تخفیف مسافرتی است که پس از خرید آنلاین به صورت رایگان به هتل شما تحویل داده می‌شود و در زمان ورود شما آماده استفاده خواهد بود که از جایگاه فروشش در دو فرودگاه هم قابل دریافت است. این کارت شامل بدون صف انتظار برای 12 موزه، راهنمای 3 تور تاریخی، 20 بار سواری با استانبول کارت (کارت حمل و نقل عمومی در استانبول)، کروز بسفور و کتاب راهنمای دیجیتال و نقشه ارائه داده می‌شود.

راهنما شامل موارد زیر است:

شما با یکی از معدود راهنمای تاریخی در استانبول تورهای ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، حرمسرا و مخزن باسیلکا راهنمایی خواهید شد.

روزهای در دسترس هر روز (به جز دوشنبه و سه شنبه)

* هاگیا سوفیا ساعت 10:00 - مدت زمان تور: 60 دقیقه

* مخزن باسیلکا در استانبول از ساعت 11:30 - مدت زمان تور: 20 دقیقه

* کاخ توپکاپی و حرم در ساعت 12:30 - مدت زمان تور: 90 دقیقه

مدت اعتبار این کارت از اولین استفاده 7 روز و قیمت آن نیز 79 یورو است.

 

مطالب مرتبط