معرفی نگین‌های پنهان در استانبول

استانبول از شهرهای بسیار جذاب و دیدنی است که گوشه و کنارش با جاذبه‌های دیدنی پر شده است. ساختمان‌های زیبا، نقاط تاریخی پنهانی و مسیرهای اسرارآمیز در سراسر استانبول پخش شده‌ است. جاهای جذابی وجود دارد که حتی خود محلی‌ها هم در بسیاری موارد به آن‌ها آگاه نیستند. در سفر نوروزی با تور استانبول فرصت این را خواهید داشت تا به جای سر درآوردن در صف‌های طولانی جاذبه‌های اصلی، در نقاط ناشناخته‌تر کاوش کنید. برای گردشی فرهنگی ادامه مطلب را دنبال کنید.

 

محله وفا، قنات بزدوگان (والنس)

قنات بزدوگان که یک کیلومتر طول دارد، در سال 375 توسط امپراتور روم والن ساخته شد. از این قنات برای انتقال آب به شهر استفاده می‌شد. حالا این قنات تاریخی و چشمگیر منظره‌ای دیدنی در محله خود ایجاد کرده است. منطقه وفا و انتداد زایرک منطقه‌ای مسکونی هستند که برخی از مکان‌های تاریخی استانبول مانند مسجد کلیسای وفا و کلیسای آین بیری (Ayin Bir) در آن‌ها واقع شده است. به علاوه وفا به خاطر فروشگاه Vefa Bozacisi که از سال 1876 نوشیدنی‌های سنتی به اسم بوزا عرضه می‌کند خیلی شهرت پیدا کرده است. بوزا از نوشیدنی‌های زمستانی محبوب بین محلی‌هاست.

 

 

بازار زنان

بازار زنان که همچنین به Siirt Bazaar نیز شناخته می‌شود در اونکاپانی در منطقه فاتح واقع شده است. در این رابطه پیشنهاد می‌کنیم مقاله ۷ نکته کاربردی در هنگام خرید در استانبول را مطالعه فرمایید. این بازار مکانی خارق العاده است که می‌توانید غذاهای محلی بسیار با کیفیت و خوبی را از شهرهای جنوب شرقی ترکیه مانند سیرت، آدیامان، ماردین، دیارباکر، بیتلیس و موس را پیدا کرده و از خوردن‌ آن‌ها لذت ببرید. به علاوه می‌توانید گیاهان خوراکی زیادی پیدا کنید که هرگز هیچ جای دیگر ندیده‌اید. در این بازار می‌توانید انواع عسل‌های خوشمزه و طبیعی و پنیرهای محلی فوق‌العاده‌ای را هم پیدا کنید.

 

بخوانید: جنگل بلگراد؛ بهشت سبز استانبول برای گردشگران

 

 

Otagtepe (جنگل فاتح)

در نزدیکی پل فاتح سلطان احمد، در امتداد Kavacik، و در منطقه بیکوز در سمت آسیایی استانبول، مرکز فرهنگی Fatih Grove Tema Vehbi Koc Nature که سابقا به پارک Otagtepe شناخته می‌شد منظره‌ای دیدنی از استانبول ارائه می‌دهد که همچون تمثیلی از بهشت تلقی می‌شود. شما در اینجا می‌توانید از منظره سرسبز، پل فاتح و بسفور آبی و درخشان لذت ببرید و آرامش را به جان بکشید. البته کافه و رستورانی در اینجا وجود ندارد اما در عوض خلوت بی‌نظیری به دور از شلوغی به شما هدیه می‌دهد.

 

 

بیشه مهرآباد

مهرآباد بیشه‌ای سرسبز و زیبا با نمای رو به بسفور است که مساحتی به طول 25 هکتار را به سلطه خود درآورده است و یکی از زیباترین پارک‌ها و نقاط سرسبز استانبول است. این بیشه از کانلیکا ساحل سمت آسیایی بسفور شروع شده و تا نزدیکی دریای سیاه ادامه یافته است. در اینجا انواع درختان مثل سروهای بلند، کاج و درختان دیگر زندگی می‌کنند که چهره‌ای سرسبز به منطقه داده‌اند. اینجا برای افرادی که دوست دارند تا آخر هفته را بیرون صبحانه و یا شام بخورند انتخابی عالی است.

 

 

قلعه یوروس

قلعه یوروس که به ژنوس هم شناخته می‌شود در انتهای ساحل آسیایی بسفور و در سمت دریای سیاه واقع شده است. این یک قلعه دوره بیزانس با 500 متر طول و 60-130 عرض است که برای کنترل ورودی بسفور ساخته شده بود. برای افراد محلی یوروس، یکی از محبوب‌ترین نقاط آخرهفته برای خوردن صبحانه و وعده‌های غذایی در کافه قلعه است. با رفتن به اینجا می‌توانید هم دریای سیاه و هم بسفر را با چشم اندازهای دیدنی تماشا کنید.

 

بخوانید: راهنمای استفاده از استانبول کارت

 

 

شهرستان شیله

از سمت آسیایی استانبول و در سواحل دریای سیاه، حدود 80 کیلومتری مرکز شهر شهرستان شیله واقع شده است. شما می‌توانید تنها با 1:30 دقیقه رانندگی به طبیعتی زیبا با سواحل و رستوران‌ها جذاب بروید و روز فوق‌العاده‌ای را در آنجا تجربه کنید. با گرم شدن هوا و رفتن به سمت تابستان، شیله تبدیل به مقصد محبوب استانبولی‌ها برای فرار از شلوغی و تفریح در آخرهفته‌ها می‌شود. در اینجا هتل‌های درجه یکی برای اقامت رویایی و باکیفیت وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید در یکی از آن‌ها اقامت کنید. شیله به خاطر فانوس دریایی به جا مانده از دوره عثمانی نیز شهرت دارد. در شیله شما می‌توانید تعداد زیادی خانه‌های ویلایی تابستانی، روستاهای مناسب تعطیلات، کافه‌های درجه یک و رستوران‌ها با منظره دریا، بندرگاه بسیار زیبا با قایق‌های ماهیگیری، طبیعت عالی با جنگل‌های بزرگ و غیره را پیدا کنید.

 

بخوانید: اقامت در استانبول برای بار اولی‌ها

 

 

پلونزکوی

با 45 دقیقه رانندگی از مرکز شهر می‌توانید به این پارک طبیعی و منطقه حفاظت شده برسید. پلونزکوی که قبلا با نام Adampol شناخته می‌شد یک روستای زیبای لهستانی است، که در مدت اقامت‌تان در استانبول حتما باید از آن دیدن کنید. این روستا پس از حمله لهستان توسط همسایگانش روسیه، اتریش و پروس در سال 1775 تأسیس شد. در واقع مهاجران لهستانی به کمک حکومت عثمانی در اینجا مستقر شدند.

 

بخوانید: معرفی آکواریوم‌های جذاب استانبول

 

مطالب مرتبط