ماجراجویی در ۳ پارک ملی زیبا در ترکیه

 ترکیه نمادهای شهری و تاریخی ارزشمندی مانند مسجد آبی در استانبول، میدان تقسیم و پل بسفر را در خود جای داده است. علاوه بر این بسیاری از گردشگرانی که با تور استانبول به ترکیه سفر می‌کنند، برای خرید از برترین مراکز خرید استانبول که بهترین و متنوع‌ترین اجناس را با قیمت‌های مقرون به صرفه ارایه می‌دهند، برنامه ریزی می‌کنند. اما این همه چیز درباره استانبول و ترکیه نیست. در کنار همه این زیبایی‌ها باید پارک های ملی دیدنی این بهشت زیبا را هم به برنامه گردشگری خود اضافه کنیم.

پارک های ملی ترکیه دارای تنوع زیستی بالا و حیات وحش ارزشمندی هستند که بسیاری از طبیعت‌گردان را از گوشه گوشه جهان به سمت خود جذب کرده‌اند. پارک‌ های ملی که نه تنها نمایشی از تنوع زیستی این بهشت آسیایی – اروپایی هستند، بلکه فرصتی برای ماجراجویی در دامان بکر طبیعت را برای گردشگران تور ترکیه فراهم کرده‌اند.

در ادامه این مطلب با سه پارک ملی ترکیه آشنا خواهیم شد که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. نخست پارک ملی هفت دریاچه، که به خاطر طبیعت حیرت انگیزش به شما معرفی خواهد شد. سپس پارک ملی کوهستانی کاچکار، که یک مقصد گردشگری بی نظیر برای علاقمندان به کوهنوردی است و در پایان پارک ملی کوه نمرود که یک گنجینه تاریخی متعلق به دوره پیش از میلاد را در خود جای داده است.

 

پارک ملی هفت دریاچه در نزدیکی استانبول (Yedigoller National Park)

پارک ملی هفت دریاچه، یکی از زیباترین پارک های ملی ترکیه است که در شرق استانبول واقع شده است. این پارک ملی، حدود 16 هزار متر مربع مساحت دارد و هفت دریاچه سحر آمیز را در خود جای داده است که آغوش خود را برای در برگرفتن انوع ماهی و گونه‌های آبزی دیگر گشوده‌اند.

یک طبیعت بکر و دور از هیاهو: اگرچه این پارک ملی جذاب، هر سال از حدود صد هزار گردشگر میزبانی می‌کند اما هم‌چنان می‌توانید روی یک طبیعت گردی بکر و به دور از هیاهو روی آن حساب باز کنید. وسعت این پارک، آنقدر چشمگیر است که همیشه می‌توانید یک گوشه آرام برای لذت بردن از طبیعت و کسب آرامش در آن پیدا کنید.

 

بخوانید:‌ تجربه هیجان در پارک‌های ماجراجویانه استانبول

 

 

آب و هوای مطلوب: یکی دیگر از ویژگی‌های این منطقه، آب و هوای رویایی این پارک ملی است که در بیشتر ماه‌های سال با آب و هوایی معتدل میزبان گردشگران و طبیعت گردان سراسر جهان است. پارک جنگلی هفت دریاچه پوشیده از درختان بلوط، فندق و توسکا است که در آخرین ماه تابستان تا میانه فصل پاییز، منطقه را به یک تابلوی رنگارنگ نقاشی حیرت انگیز تبدیل می‌کنند و به یکی از زیباترین پارک‌های استانبول تبدیل می‌شود.

مسیرهای پیاده روی: این پارک بکر و جذاب که در نزدیکی شهر زیبای استانبول واقع شده است، یک بهشت واقعی برای کسانی است که از پیاده روی کردن در طبیعت لذت می‌برند. مسیرهای پیاده‌روی جذاب که با ردیف‌های زیبایی از درختان شما را همراهی خواهند کرد شما را به چشمه‌های جوشان آب گرم و یا چشمه‌های جاری دیگری خواهد رساند که در سراسر این پارک در جریان هستند.

پیست اسکی: اگر تور استانبول را برای تعطیلات زمستانی خود انتخاب کرده‌اید و اسکی بر روی برف علاقمند هستید، خاطر جمع باشید که در این پارک ملی یکی از بهترین پیست های اسکی ترکیه در انتظار شماست تا بتوانید یک تجربه به یاد ماندنی برای خود بسازید. این پیست اسکی ترکیه، از امکانات رفاهی و ایمنی استانداردی برخوردار است.

 

 

پارک ملی کوهستانی کاچکار (Kackar Mountain National Park)

پارک ملی کوهستانی کاچکار یکی از محبوب‌ترین پارک‌ های ملی ترکیه برای کوهنوردان و طبیعت گردانی است که تور ترکیه را برای یک ماجراجویی در لبه آسیا و اروپا انتخاب می‌کنند. رشته کوه‌های کاچکار در کشور، بلندترین و طولانی‌ترین رشته کوه‌های شرق دریای سیاه هستند که وسعتی حدود 52 هزار هکتار را دربر گرفته است.

یخچال‌های طبیعی ترکیه: پارک ملی کوهستانی کاچکار پنج یخچال طبیعی را در خود جای داده است. کوهستان‌های این پارک ملی، معمولا پوشیده از یخ و برف هستند، پس اگر قصد کوهنوردی در این رشته کوه‌ها را دارید یا می‌خواهید در این پارک ملی، پیک نیک کنید، حتما تجهیزات گرمایشی و لباس مناسب به همراه داشته باشید.

 

بخوانید: معرفی پارک گلخانه استانبول

 

 

رفتینگ در پیچ و تاب کوهستان: هرجا که کوه و یخچال‌های طبیعی باشد، رودخانه هم بخشی از طبیعت است. در قسمت شرقی پارک ملی کوهستانی کاچکار هم رود خروشانی به نام کروه خواهید دید که از پیچ و تاب دره‌ها عبور می‌کند که یک مسیر بی نظیر برای رفتینگ را فراهم کرده است. شما هم در صورتیکه در ماه ژوئن و نیمه نخست ماه می به این پراک ملی سفر کنید، می‌توانید یک رفتینگ به یاد ماندنی را در اینجا تجربه کنید.

یک مقصد دنج برای کسب آرامش: کوهستان کاچکار مجموعه بکری از ۱۱ روستا و ۴۴ محل ییلاقی را در خود جای داده است. یکی از این ییلاق‌ها به نام ییلایق آیدر، همیشه میزبان افرادی است که می‌خواهند یک سفر کوهنوردی چند روزه به این پارک ملی داشته باشند. شما هم اگر می‌خواهید در این کوهستان اقامت کرده و کمی آرامش کسب کنید می‌توانید در خانه‌های قدیمی ساخته شده از سنگ و چوب که ویژه عشایر این منطقه است، اقامت کنید.

هوای پاک برای استراحت ریه‌ها: قله‌های این کوهستان سر به ابرها رسانده‌اند. به همین دلیل هم پارک ملی کوهستانی کاچکار ترکیه، یک منبع واقعی اکسیژن و هوای پاک است که می‌تواند ریه‌های شما را به وجد بیاورد. پس اگر به دنبال نفس کشیدن در یک هوای بی نظیر هستید، در سفر خود به ترکیه حتما سری هم به این پارک کوهستانی بزنید.

 

 

پارک ملی کوه نمرود

پارک ملی کوه نمرود، بر خلاف سایر پارک های ملی، یک فضای سورئال و عجیب و غریب دارد که شبیه به فیلم‌های هالیوودی ترسناک و تاریخی است. این پارک ملی پوشیده از ماسه و سنگ ماسه و البته مجسمه‌های خیره کننده بی شماری است که در کوهپایه‌های آن خواهید دید. قدمت این مجسمه‌ها به قرن نخست پیش از میلاد می‌رسد.

پارک ملی تاریخی ثبت شده در میراث جهانی یونسکو: پارک ملی کوه نمرود یک شاهکار تاریخی و طبیعی است که در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

 

 

مجسمه‌های پارک ملی کوه نمرود: بر اساس آنچه در تاریخ به ثبت رسیده است، سلسله کوماژن در میانه سال‌های هفتاد تا هشتاد پیش از میلاد مسیح در این منطقه از ترکیه امروزی پادشاهی می‌کردند. این سلساه پادشاهی پس از آنکه توسط ارتش روم در هم کوبیده شد و استقلالش را از دست داد به بخشی از قلمرو روم در سوریه تبدیل شد. این اتفاق در دوره پادشاهی پدر آنتیوخوس رخ داد. در واقع ویرانه‌هایی که امروز در این منطقه به جای مانده‌اند، بخشی از مقبره‌ها و میراث این پادشاهی هستند.

بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی کوه نمرود ترکیه: بهترین زمان برای بازدید از این پارک ملی تاریخی، فصل تابستان است. در این فصل از سال به خوبی می‌توانید غروب و طلوع رویایی خورشید را در میان مقبره‌ها و مجسمه‌ها تماشا کنید.

 

بخوانید: مویی پارک تم پارک شگفت‌انگیز در مرکز خرید استانبول

 

 

مطالب مرتبط