ماجراجویی جذاب در ۸ غار ترکیه

ترکیه کشوری سرشار از جاذبه‌های گردشگری است اما در کنار همه آنها، آنچه به آن جذابیت و شهرت بیشتری بخشیده است، غارهای طبیعی است که در دلش خودنمایی می‌کنند. حتی جالب است بدانید که هتل‌ غارهایی برای سکونت مسافران، به زیباترین شکل در این کشور طراحی شده است. شاید خواندن مقاله بهترین هتل غارها در کاپادوکیه ترکیه، دید بهتری برای شناخت این پدیده‌های طبیعی در اختیارتان بگذارد.

اما به جز اینها، غارهایی هم وجود دارند که صرفا مناسب گردشگران ماجراجو و تشنه هیجان هستند. اگر شما هم جزو این مسافران هستید، بهتر است که در هنگام سفر با تور ترکیه برای دیدن این غارهای معروف و باستانی برنامه‌ریزی کنید. پس بیایید با هم به بررسی این غارهای تاریخی در ترکیه بپردازیم

 

 Altinbesik

این غار که در غرب تپه Manavgat در آنتالیا واقع شده است، و یکی از جاذبه‌های توریستی آنتالیا است. این مکان، نام خود را از تپه Altinbesik گرفته است که در قسمت فوقانی غار قرار دارد. این غار از سنگ‌های آهک قدیمی، زیبایی سورئال و معماری چشمگیر محلی سرشار است. بلندترین نقطه این غار، 101 متر ارتفاع دارد. این مکان همچنین به دلیل داشتن یکی از غیرمعمول ترین دریاچه‌های زیر زمینی جهان شهرت دارد. زمان بازدید از این غار، همه روزه از 9 صبح تا 6 بعد از ظهر است.

 

بخوانید: آشنایی با تونل مارماری در استانبول

 

 

Ayvani

این مکان که در بورسا قرار دارد، یکی از غارهای کمتر شناخته شده و باستانی در ترکیه به شمار می‌آید که 5 کیلومتر طول دارد. این غار، در فاصله 2 کیلومتری جنوب دریاچه Uluabat واقع شده است و با شهر مصطفی کمال پاشا فاصله چندانی ندارد. این پدیده طبیعی، در حدود سال 1970 مورد کاوش قرار گرفت و در همان سال نیز برای بازدید عموم افتتاح شد.

 

بخوانید:‌ مهم‌ترین دلایل سفر به استانبول

 

 

Kizilelma

این غار طبیعی، در دهکده ای‌ایچی شهر زونگولداک ترکیه واقع شده است. بازدید کنندگانی که عاشق کشف اعماق طبیعت هستند، به راحتی می‌توانند با گرفتن یک ماشین به یکی از شگفت انگیزترین غارهای جهان برسند. ورودی غار از یک بخش فسیلی که در قسمت بالایی آن قرار دارد، تشکیل شده است و غار به صورت افقی در امتداد آب ادامه دارد. طول کلی غار زیرزمینی، 10 کیلومتر است و باید گفت که زمانی، طولانی‌ترین غار به شمار می‌آمده است.

 

 

Yanasu

این مکان نیز، یکی دیگر از غارها در فهرست بهترین غارهای ترکیه است. این مکان، از دو غار تشکیل شده است که در سده‌های مختلف زمین‌شناسی شکل گرفته‌اند. یکی از آنها، یک غار فرو ریخته است که در قسمت ورودی قرار دارد و دیگری، غار اصلی است و فعال می‌باشد. دریاچه‌ها و حوضچه‌های متنوعی در داخل وجود دارند و توسط سنگ‌های قهوه‌ای، استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌ها احاطه شده‌اند. این غار در سال 2015، توسط معاون فرهنگ و گردشگری در قرقلارلی در شمال غربی ترکیه افتتاح شد.

 

 

Oylat

این غار که در فاصله 1 کیلومتری روستای Hamiliye در بورسا واقع شده است، جزو تفریحگاه‌های بهاری در ترکیه به شمار می‌آید. کل طول غار، 665 متر است و از دو بخش اصلی تشکیل شده است. بازدیدکنندگان به محض ورود، با گالری‌هایی باریک و استخرهایی در گوشه و کنار غار مواجه می‌شوند. دما در قسمت جلوی غار، 29 درجه سانتیگراد است و به تدریج با پیشروی درون این مکان، تا 19 درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

 

بخوانید: نکات مهم برای تاکسی گرفتن در استانبول

 

 

Ballıca

این غار، در 26 کیلومتری جنوب غربی توکات ترکیه واقع شده است. این دخمه تشکیل شده از سنگ آهک، 3.4 میلیون سال قدمت دارد و طول آن 8 کیلومتر است. البته باید گفت که 680 متر آن، برای بازدید عموم آزاد است. با وجود نورپردازی‌های حرفه‌ای، این مکان مانند یک پارک و تفرجگاه زیرزمینی به نظر می‌رسد. گفتنی است که قبلا قاچاقچیان، در اینجا زندگی می‌کردند.

 

 

Damlataş

این غار در سال 1948 به طور تصادفی در طول عملیات مین‌گذاری در معادن برای احداث بندر آلانیا کشف شد و چندی بعد، برای بازدید عموم افتتاح شد. باید گفت که این مکان در ساحل غربی قلعه تاریخی آلانیا و در فاصله 3 کیلومتری از شهر واقع شده است. این منطقه باستانی، پر از استالاکتیت و استالاگمیت است که در طی پانزده هزار سال شکل می‌گیرند. این غار به دلیل اعتقاد گسترده به توانایی آن در درمان شکایات تنفسی و آسم به عنوان "غار درمان آسم" شناخته شده است.

 

بخوانید: ارزان‌ترین غذاخوری‌های استانبول

 

 

Dim

این غار که در آلانیا، بالای یک کوه و در کنار رودخانه قرار دارد، قدمتی یک میلیون ساله دارد. این مکان به دلیل وجود سازندهای استالاکتیت و استالاگمیت دیدنی و جذاب و استخر شفاف در اعماق آن شهرت دارد. مسیرهای داخل غار، صاف و روشن است و یکی از آن‌ها به دریاچه کوچکی در داخل غار منتهی می شود.

برای بازدید از آن لازم است که یک پیاده‌روی 360 متری در طول غار داشته باشید. بهتر است که لباس گرمی به تن داشته باشید، زیرا هوای داخل غار خنک است. همچنین به دلیل پستی و بلندی‌هایی که دارد، اغلب حرکت در آن برای کسانی که مشکل تحرک دارند دشوار است.

 

 

تعداد غارهایی که عمدتا توسط اداره تحقیقات و اکتشاف مواد معدنی ترکیه کشف شده و مورد مطالعه قرار گرفته‌اند، تقریباً بیش از 3000 مورد است. این رقم، اهمیت و ابعاد گردشگری غارها را در این کشور نشان می‌دهد. با این وجود، نمونه‌های بسیار کمی از این غارها برای بازدید عموم افتتاح شده‌اند.

بسیار خب! آیا حس هیجان‌خواهی و ماجراجویی شما برای کشف و تجربه این غارهای تاریخی در ترکیه به اندازه کافی تحریک شد؟ اگر جواب مثبت است، منتظر چه هستید! این غارها انتظار شما را می‌کشند.

 

مطالب مرتبط