نکاتی برای شرکت در عروسی‌های ترکیه

بسیاری از مسافران و بازدیدکنندگان از ترکیه، از طریق روابط خانوادگی و دوستی در عروسی‌های ترکیه حضور پیدا می‌کنند. حال درنظر بگیرید که شما به یک عروسی در ترکیه دعوت شده‌اید. اکنون هیچ تصوری ندارید که چه چیزی را بپوشید، چه کاری باید انجام دهید یا چه چیزی باید با خود به جشن بیاورید.

نگران نباشید، این یک مشکل رایج برای بیگانگان در ترکیه است. خوشبختانه شما تنها نیستید. اگر با تور استانبول سفر می‌کنید و به جستجوی کمک به اینجا آمده‌اید، درست آمده‌اید! پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید و نکات زیر را برای شرکت در جشن عروسی‌های مردم ترکیه درنظر داشته باشید:

 

برای شرکت در مراسم عروسی برنامه‌ریزی کنید

بگذارید این را بگوییم که عروسی‌های ترکیه، بسیار متفاوت از عروسی‌های سنتی آمریکایی یا اروپایی هستند. این عروسی‌ها، جشن‌های چند روزه‌ای هستند که به طور معمول یا از روز سه شنبه شروع می‌شوند و به پنجشنبه ختم می‌شوند و یا روز جمعه شروع می‌شوند و تا یکشنبه ادامه دارند و بسیاری از عروس و داماد‌ها به نقاط زیبای استانبول برای عکاسی عروسی می‌روند. این مراسم، معمولا شبانه برگزار می‌شوند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که در طی این مدت، برنامه‌ریزی مناسبی برای ماندن در این کشور و اقامت در هتل دارید و زمان کافی را درنظر گرفته‌اید.

 

بخوانید: امکانات لازم برای عروسی باشکوه در استانبول

 

 

با فرهنگ مردم ترکیه آشنا شوید

لازم است که قبل از شرکت در عروسی ترکی، چیزهایی را راجع به آداب و رسوم مردم این کشور بدانید تا به طور تصادفی، رفتاری از شما سر نزند که از دید آنها بی‌احترامی تلقی شود و خطاهای فرهنگی آشکاری مرتکب نشوید. برخی از مردم ترکیه، مراسم عروسی را در خانه‌شان برگزار می‌کنند. وقتی به خانه شخصی ترکی می‌روید، باید اطمینان حاصل کنید که همیشه هدیه‌ای را برای میزبان و صاحب خانه به ارمغان می‌آورید. به هیچ وجه شراب یا سایر نوشیدنی‌های الکلی را بعنوان هدیه با خود نبرید.

در فرهنگ مردم ترکیه، افراد سالخورده مورد احترام‌ترین افراد هستند، بنابراین حتما در صورت لزوم صندلی خود را به بزرگترها واگذار کنید و همیشه با افراد مسن پیرامون خود مودب باشید. در ضمن حتما هنگام سلام و احوالپرسی در مراسم، برای احترام یک تعظیم جزئی کنید.

 

 

بهترین لباس خود را بپوشید

عروسی‌های ترکی، بهانه‌ای هستند تا همه خصوصا خانم‌ها لباس‌های فاخر خود را به یکدیگر نشان می‌دهند. آنها با کفش‌های پاشنه بلند، لباس‌های فانتزی، آرایش غلیظ و جواهرات زیاد خودنمایی می‌کنند. شما هم حتما برای شرکت در جشن عروسی مردم ترکیه، باید پوشش و جواهرآلاتی را انتخاب کنید که خوش رنگ، شیک و مجلسی باشند. البته اطمینان حاصل کنید که کفشهایتان راحت باشند، زیرا ساعات طولانی ممکن است که برای خوردن و آشامیدن و معاشرت در جشن، به حالت ایستاده و یا در حال رقص باشید.

 

 

به صحبت با غریبه‌ها عادت کنید

عروسی‌های ترکی، نه تنها برای خانواده و دوستان نزدیک بلکه برای همه آشنایان مهم هستند. این بدان معناست که افراد زیادی وجود دارند که نمی‌دانید چه کسی هستند و چه نسبتی با عروس و داماد دارند، اما با شما وارد مکالمه می‌شوند. بنابراین عادت کنید که در جشن عروسی، با بسیاری از افرادی که آنها را قبلا ندیده‌اید هم تعامل داشته باشید و صحبت کنید.

 

بخوانید:‌ مهم‌ترین دلایل سفر به استانبول

 

 

با موسیقی ترکی برای رقص آشنا شوید

هیچ عروسی ترکی، بدون موسیقی و رقص کامل نیست. در عروسی‌های ترکی، همه در حال رقصیدن هستند. به زودی متوجه خواهید شد که هیچکس اهمیتی نمی‌دهد مهارت رقصندگی شما در چه حد است. پس خودتان را به آهنگ‌های ترکی بسپارید و از رقصیدن با آنها لذت ببرید.

 

 

یک نفر را همراه خود به جشن بیاورید

تنها بودن در یک عروسی ترکی بعضی اوقات می‌تواند کسل‌کننده باشد، به خصوص اگر کسی را نمی‌شناسید یا به زبان آنها آشنا نیستید. عاقلانه است که شخصی را همراه خود به جشن عروسی بیاورید که از بودن با او در این مراسم لذت ببرید. یا حداقل با زبان ترکی آشنا باشد تا بتواند شما را در موقعیت‌های مختلف راهنمایی کند. در هر صورت، هدف از شرکت در هر عروسی ترکی این است که لذت ببرید و اگر توانستید این شادی و لذت را با دیگری به اشتراک بگذارید.

 

بخوانید: خاطره‌ای دلچسب از کشتی‌های کروز در سفر به استانبول

 

 

فرصت چندانی برای صحبت با عروس و داماد ندارید

اگر می‌خواهید در عروسی ترکی با عروس و داماد معاشرت کنید، باید بگوییم که کمتر آنها را خواهید دید. زیرا عروس و داماد در اوایل مراسم حضور ندارند و در اواسط مراسم برای خوشامدگویی به مدعوین، در بین میزها قدم می‌زنند. این بدان معنی است که شما فقط چند لحظه، در حد تبریک گفتن می‌توانید با آنها صحبت کنید و یا نهایتا در هنگام رقص قادر خواهید بود که کمی با آنها معاشرت داشته باشید.

 

 

یک سکه طلا بیاورید

وقتی عروس و داماد برای خوشامدگویی به مهمانان به دور میزها حرکت می‌کنند، شخصی همراه آنها با یک جعبه کوچک به اطراف می‌رود تا مدعوین سکه‌های طلای هدیه‌شان و یا پول را در آن جعبه بیندازند. شما می‌توانید این سکه‌های طلای ویژه را از طلافروشی‌های سراسر ترکیه خریداری کنید. این یک هدیه بسیار سنتی است که خوشحالی شما را از وصلت عروس و داماد نشان می‌دهد. سعی کنید که به سکه طلا، یک روبان قرمز یا سنجاق وصل باشد. زیرا سکه‌ها به لباس عروس و داماد سنجاق خواهند شد.

 

 

واقعیت این است که انواع مختلفی از عروسی‌های سنتی ترکی وجود دارد. اما نکاتی که برای شرکت در جشن عروسی‌های مردم ترکیه در این مقاله به شما ارائه شد، در واقع در هر نوع از این مراسم‌ها مشترک هستند و به کارتان خواهند آمد. برایتان اوقات خوشی را در این جشن‌ها آرزو می‌کنیم. 

مطالب مرتبط