گردش و تفریح در لامپانگ، چیانگ‌ مای

صنعت گردشگری با تور تایلند به شکلی نهایی گسترش پیدا کرده و با حداکثر توان خود در حال رشد در این کشور مخصوصا برجسته‌ترین نقاط آن است. آیا از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید از محیط‌های جمعیت‌زده توریستی دور باشید و جایی جدید را کاوش کنید؟ چیانگ مای یکی از مقاصد محبوب این روزهای تایلند دارای ویژگی‌های متنوع زیادی در قلب و حاشیه خود است. با 1.5 کیلومتر رانندگی از چیانگ مای به کاوش در لامپانگ بپردازید.

 

لُم پو کِاو - استخر زمرد لامپانگ

این دریاچه کوچک زمردین یکی از نقاط زیبای نزدیک به چیانگ مای است که رنگ زمردین چشمگیرش زبانزد خاص و عام است و تجربه گردشی جذاب در چیانگ مای را برایتان رقم میزند. احتمالا وقتی از نزدیک آن را ببینید برای شیرجه زدن در آن وسوسه شوید اما از آن جایی که این دریاچه بین مردم محلی بسیار مقدس است در آن شنا نمی‌کنند. یکی از بهترین زمان‌ها برای پرسه زدن در اطراف این دریاچه هنگام غروب آفتاب است که انواع ماهیان از مخفیگاه‌هایشان بیرون می‌آیند.

آدرس: Ban On, Ngao District, Lampang 52110, Thailand

تلفن: +66 54 380 593

 

 

موزه سرامیک دهانابادی

احتمالا دیدن این کارگاه سرامیک‌سازی در لامپانگ باعث تعجب شما شود. این مجموعه در اصل توسط یک خانواده مهاجر چینی تاسیس شد و نسل به نسل در دست نوادگان چرخید. در موزه قدم بزنید و از کار هنرمندان داخلی دیدن کنید. شما در اینجا نحوه درست کردن و نقاشی روی ظروف سرامیکی را خواهید آموخت و با فرایند کار آشنا خواهید شد. اگر از محصولات دست‌ساز خوشتان می‌آید می‌توانید بین ردیف‌ها قدم بزنید و قطعاتی که چشم‌تان را گرفته انتخاب کنید و بخرید. قیمت‌ها واقعا مناسبند به علاوه این قطعات به دلیل دست‌ساز بودن ارزش معنوی هم دارند.

آدرس: Amphoe Mueang Lampang, Chang Wat Lampang 52000, Thailand

تلفن: +66 54 821 558

 

بخوانید: گردشی ارزان با بهترین کارهای رایگان در چیانگ مای


 

 

مرکز نگهداری فیل‌های تایلندی

پرسنل این مجموعه با فیل‌ها رابطه واقعا خوبی دارند و با جان و دل از آن‌ها مراقبت می‌کنند. منتها با وجود فشارهای انجمن‌های حمایت از حیوانات در اینجا از فیل‌ها سواری می‌گیرند. فیل‌ها البته خوشحال و شاد هستند و با انسان‌ها رابطه خوبی دارند. توصیه می‌کنیم از همان ابتدا رفتارهای محتاطانه داشته باشید زیرا هرچقدر هم که مربیان خود مهربان باشند اما شما برایشان حکم غریبه را دارید.

آدرس: Wiang Tan, Hang Chat District, Lampang 52190, Thailand

تلفن: +66 88 484 3038

 

 

موزه نساجی کُمُل

موزه نساجی که در یک خانه دایر شده پارچه‌های قدیمی را در قالب لباس‌ به نمایش گذاشته است. خجالتی نباشید و با پرسنل و مردم حاضر در آنجا صحبت کنید. آن‌ها اطلاعات خوبی درباره تاریخ هر کدام از پارچه‌ها به شما می‌دهند. به علاوه یکی از جالب‌ترین بخش‌های این موزه نمایشگاه لباس‌های سنتی جمع‌آوری شده از سراسر دنیاست. این لباس‌ها بر تن عروسک‌های باربی شده و در چینشی زیبا در قفسه‌های شیشه‌ای به نمایش گذاشته شده‌اند.

آدرس: Huai O, Long District, Phrae 54150, Thailand

تلفن: +66 81 807 9960

 

بخوانید: تفریحات جذاب همراه بچه‌ها در چیانگ مای

 

 

پارک ملی Chae Son

آب‌های مه‌آلود واقع در پارک ممکن است صبح‌ها جادویی به نظر برسند، اما مراقب باشید! در واقع این آب‌ها برای پختن یک تخم مرغ به اندازه کافی گرم هستند. در واقع شما می‌توانید به مدت 15 دقیقه یک تخم مرغ را در آب‌های اینجا بپزید. این پارک که روی زیبایی‌های طبیعی تاسیس شده برای افرادی که مایل به اقامت و کشف زیبایی‌های منطقه همچون آبشار هستند خدماتی همچون اقامتگاه و نقاط کمپینگ ارائه می‌دهد.

آدرس: Chae Son, Mueang Pan District, Lampang 52240, Thailand

تلفن: +66 89 851 3355

 

 

کارگاه و اسپای سرامیک

شما می‌توانید شب هنگام خودتان را مهمان مهمان‌نوازی آنان کنید و صبح روز بعد به دیدن حوضچه مقدس بروید. اگر دوست دارید در طول روز اینجا کاری انجام دهید می‌توانید سرامیک‌های خام را بردارید و روی آن‌ها نقاشی کنید، چیزی که لامپانگ در آن شهرت دارد. قبل از شروع نقاشی، به شما یک کاسه سرامیکی با آب گرم پیشنهاد می‌شود تا بتوانید پاهای خسته خود را درون آن قرار دهید و از نوشیدن چای لذت ببرید.

آدرس: Amphoe Ko Kha, Chang Wat Lampang 52130, Thailand

تلفن: 09-5451-3991

 

بخوانید: خوش‌گذرانی‌های ساحل جومتین در پاتایا

 

 

سد کیو لُم

اگر دوست دارید از شلوغی شهری و سر و صداها دور شوید چه چیزی بهتر از این که وقت‌تان را در سد کیو لم سپری کنید که در آن هیچ چیزی جز زندگی آرام و رفتینگ چیز دیگری در جریان نیست. شما می‌توانید قایقی برای رفتینگ کرایه کنید و تجربه متفاوتی در لامپانگ به دست بیاورید. اگر با تور چیانگ مای از اینجا دیدن می‌کنید مطمئن شوید حداقل نصف روز را در منطقه توقف خواهید کرد.

آدرس: Mueang Lampang District, Lampang, Thailand

 

مطالب مرتبط