بهترین کارهای رایگان در چیانگ مای

به طور کلی هزینه زندگی در چیانگ مای پایین است و کارهای زیادی با قیمت‌های واقعا کم و یا رایگان برای انجام دادن وجود دارد. با این همه اگر با بودجه‌ای بسیار کم با تور تایلند سفر می‌کنید شناختن کارهای رایگان و یا فعالیت‌هایی که نیاز به بودجه‌ای کم دارند می‌توانند بسیار مفید باشد. به همین دلیل سعی کردیم بهترین کارهای ارزان و رایگان در چیانگ مای و اطرافش را اینجا گردآوری کنیم. چیانگ مای زمانی پایتخت بودیسم بوده و حالا بیش از 300 مورد مذهبی فعال دارد. به جز گزینه‌های مشهور مابقی اغلب رایگانند.

 

اطراف شهر قدیمی چیانگ مای قدم بزنید

شهر قدیمی چیانگ مای هیچ فرقی با موزه روباز ندارد. شما در اینجا می‌توانید معابد زیبای تایلند، خانه‌های قدیمی و بناهای تاریخی را در کوچه‌های باریک و جذاب پیدا کنید که همه آن‌ها در حصاری از دیوارهای کهن و خندق‌ها قرار گرفته‌اند. شهر قدیمی چیانگ مای جایی کوچک و نقلی‌ست و گردش در آن نه پرزحمت است و نه طاقت‌فرسا. به راحتی در شهر و اطراف آن قدم بزنید و زیبایی‌هایش را کاوش کنید. مهم‌ترین معابد اینجا وات چدی لوانگ، وات فرا سینگ و وات فان تائو هستند که در بازدید از آن‌ها می‌توانید مسیر بین‌شان را هم قدم بزنید.

 

بخوانید: آنچه باید درباره جزایر تایلند بدانید

 

 

بازارهای شبانه

چیانگ مای به بازار واکینگ استریت روزهای یکشنبه شهرت دارد که طی آن جاده اصلی شهر قدیمی بسته شده و با غرفه‌های خیابانی فروش هدایای دستباف، وسایل خانه، لباس و بسیاری از هدایای منحصر به فرد دیگر پر می‌شود. بازار یکشنبه شب بزرگ‌ترین بازار شبانه در آسیاست که در بیش از 3 کیلومتر برگزار می‌شود و از بهترین بازارهای شبانه تایلند نیز هست که هزاران نفر از مسافران تایلندی و غیرتایلندی در مسیرهای آن خریدهایشان را انجام می‌دهند. بازار شبانه یکشنبه جایی عالی برای پیدا کردن یک سری کالاهای دست‌ساز تایلندی‌ست اما به جز آن حتی اگر برنامه خرید هم نداشته باشید می‌توانید با قدم زدن و تماشا حسابی سرگرم شوید.

 

 

بازار غذای خیابان دروازه شمالی

مزه غذاهای خیابانی در تایلند شگفت‌انگیز و به یادماندنی هستند و چیانگ مای به عنوان بهترین مقصد برای امتحان کردن آن‌ها با قیمت‌هایی بسیار پایین شهرت فراوانی دارد. شما می‌توانید غرفه‌های خیابانی را در سراسر شهر پیدا کنید اما دروازه‌های شمالی و جنوبی شهر دارای دو بازار شبانه غذا هستند که در آن‌ها غذاهای خیابانی‌، میوه‌های تازه و میان وعده‌ها عرضه می‌شود. بیشتر غرفه‌های غذا فقط چند مدل از غذاها را سرو می‌کنند اما در پخت همان تعداد محدود خبره هستند. حتی اگر منوی انگلیسی هم وجود نداشت نگران نشوید و با شیوه قدیمی، به غذایی که دیگران خریده‌اند اشاره کنید.

 

بخوانید: معرفی برترین هتل‌های جزیره شگفت انگیز فی فی

 

 

پرش از صخره در تنگه گرند چیانگ مای

تنگه گرند که در فاصله 40 دقیقه‌ای جنوب شهر قرار گرفته از نگین‌های پنهان چیانگ مای است که خیلی‌ها بی‌خبر از آن سفر خود را به پایان می‌رسانند. در واقع اینجا یک معدن قدیمی سنگ آهک است که در طول زمان متمادی به آب راهه تبدیل شده و به جایی محبوب برای شنا و غواصی تغییر ماهیت داده است. گرچه سابقا این منطقه ناشناخته بود اما حالا هزینه ورودی آن 50 بات بوده و مرتبا ایمن‌سازی آن را ارتقا می‌دهند. بهترین روش برای رسیدن به منطقه اجاره موتور سیکلت است. به علاوه هیچ سرویس حمل و نقل عمومی برای رفتن به آنجا وجود ندارد. به سمت جنوب در امتداد جاده کانال حرکت کنید و بعد از گذشت 20 دقیقه به دنبال علامت چرخش به راست برای رسیدن به تنگه بگردید.

 

 

پارک اندیشه (Think Park)

این پارک که در فضایی منحصر به فرد در سال 2014 ساخته شده میزبان مجموعه‌ای از مغازه‌های فروش محصولات جذابی مثل صابون‌های دست‌ساز، سوغاتی و لباس است. این پارک از بهترین‌ مکان‌ها برای خرید سوغاتی برای عزیزان است. به علاوه اگر حس کردید باید چیزی بخورید می‌توانید به کافه محل بروید و در دنیایی از دسرها غرق شوید و یا گوشه‌ای بنشینید، خستگی در کنید و با هم به صحبت مشغول شوید. عصرها نیز برخی از کافه‌ها موسیقی زنده رایگان برگزار می‌کنند که سرگرم‌کننده هستند.

 

بخوانید: پنج دلیل برای تنها سفر کردن به تایلند


 

از آبشار بوآ تنگ دیدن کنید

Bua Thong آبشاری کوچک و زیبا با چند طبقه صخره آهکی است که به آن لقب آبشار چسبنده داده‌اند. چون آب در طول سالیان دراز سطح صخره‌های آبشار را سابیده و صیغلی کرده صعود به آن به وسیله طناب مقدور است این لقب را به آن داده‌اند. اگر می‌خواهید تجربه گردشی جذاب به چیانگ مای را داشته باشید حتما از این آبشار دیدن کنید. با این که آبشار در فاصله‌ای از شمال شهر واقع شده و رفتن به آن مستلزم هزینه حمل و نقل است اما به هر حال بازدید از آن رایگان است. بنابراین اگر در فکر طبیعت‌گردی هستید اینجا را به خاطر داشته باشید.

 

مطالب مرتبط