تجربه گردشی جذاب در چیانگ مای

چیانگ مای به عنوان پایتخت تاریخی پادشاهی لانا از لحاظ فرهنگی بسیار غنی‌ست و از بهترین کارهایی که می‌توان در انجام داد بازدید از معابد منحصر به فرد و مکان‌های زیبا در مرکز شهر است. شهر قدیمی چیانگ مای به خودی خود با داشتن بهترین معابد، موزه‌ها و مکان‌های جالب دیگر یک پا جاذبه برای کسانی است که با تور چیانگ‌مای سفر میکنند. وقتی برای بار اول که به چیانگ مای می‌روید بعد از مدتی خودتان متوجه خواهید که چه کارهایی می‌توانید در این مقصد شگفت‌انگیز انجام دهید. با این همه ما شما را برای گردشی به یادماندنی همراهی خواهیم کرد.

 

دوی سوتپ

دوی سوتپ کوهستانی در غرب چیانگ مای و یکی از آن مکان‌های برجسته‌ایست که از لحاظ معنوی و تاریخی برای تایلند بسیار اهمیت داشته و تجسم چشمگیری از فرهنگ لانا را به نمایش می‌گذارد. فرهنگی که قدمت آن تا 700 سال قبل ریشه دارد. به همین دلیل هم هست که بسیاری از مردم تایلندی و توریست‌های خارجی به جادوی این مکان اعتقاد دارند. معبد وات فرا تات دوی سوتپ از منحصر به فردترین معابد تایلند است که باید از آن دیدن کرد. برای افرادی که مایل هستند شب را در این مکان بگذرانند نیز رستوران‌های و فروشگاه‌های مختلفی در اطراف وجود دارد.

آدرس: 9 Mueang Chiang Mai District, Chiang Mai 50200, Thailand

تلفن: +66 53 295 003

 

 

معابد شهر قدیمی

شهر قدیمی چیانگ مای عملاً یک موزه زنده است. خیابان‌های باریک آن که با معابد زیبا، خانه‌های قدیمی و بناهای تاریخی پوشیده شده‌اند، همه در محاصره دیوارهای باستانی فروپاشیده و خندق قرار گرفته‌اند. این مکان بسیار کوچک و جمع و جور است و به شما اجازه می‌دهد تا بدون این که خسته شوید با پیاده‌روی از فضای آرام و مناظر روح‌نوازش لذت ببرید. به طو طبیعی معابد اصلی‌ترین جاذبه‌های شهر قدیمی هستند. شما باید حتما از وات چدی لوآنگ، وات فرا سینگ، و وات فان تائو و چند نام دیگر که در دسترس هستند دیدن کنید.

 

بخوانید: خوش‌گذرانی در پارک آبی فیل صورتی در سامویی

 

 

سافاری شبانه چیانگ مای

سافاری شبانه چیانگ مای که از جاذبه گردشی در سافاری شبانه در سنگاپور شبیه‌سازی شده دارای سه منطقه حیوانی ساوانا سافاری، منطقه حیوانات درنده، و ردپای جگوار است که هر کدام از آن‌ها را می‌توان با ترموای سر باز و یا با پای پیاده کاوش کرد. شما در این گردش می‌توانید از برنامه‌ها و سرگرمی‌های مختلفی که برایتان تدارک دیده شده از غذا دادن به حیوانات درنده، نمایش آب‌نمای رقصان تا نمایش توله ببرها لذت ببرید.

آدرس: 33 Moo 12 Nong Kwai, Hang Dong District, Chiang Mai 50230, Thailand

تلفن: +66 53 999 000

 

بخوانید: جاذبه‌های اصلی شهر کرابی را بشناسید

 

 

شهر باستانی زیر زمینی ویانگ کوم کام

ویانگ کوم کام جاذبه‌ای در حومه شهر و در حدود 5 کیلومتری جنوب چیانگ مای در امتداد رودخانه پینگ قرار گرفته شهری باستانی‌ست که قدمت آن به پادشاهی هریپونچای در قرن هشتم باز می‌گردد. شما در اینجا بسیاری از اشیا و ساختارهای جالب توجه مانند لوح‌های سنگی با کتیبه‌های ماه، مجسمه‌ها و معماری بودایی و همچنین سفال و سفالگری را پیدا خواهید کرد. استفاده از درشکه‌ها برای گردش در این منطقه یکی از محبوب‌ترین روش‌هاست.

آدرس: Mueang Chiang Mai District, Chiang Mai 50300, Thailand

تلفن: +66 53 140 322

 

بخوانید: جاذبه‌های دیدنی کوه سامویی که باید آنها را ببینید


 

 

پناهگاه جنگلی فیل

پناهگاه جنگلی فیل در چیانگ مای از اولین پناهگاه‌های فیل‌ها در تایلند بود که به جای بهره‌کشی به فکر آرامش و رفاه فیل‌ها بود. این مکان بیشتر به عنوان جایی برای بازنشستگی فیل‌هایی که در صنایع مختلف مثل گردشگری فعالیت می‌کردند عمل می‌کند. در این پناهگاه محیطی برای آرامش و فعالیت‌های روزانه آن‌ها به وجود آمده که معمولا با مشارک افراده علاقه‌مند و توریست‌ها انجام می‌شوند. مخصوصا حمام کردن که از تفریحات مورد علاقه فیل‌هاست.

آدرس: 119 10 Thapae Rd, Chang Khlan Sub-district, Mueang Chiang Mai District, Chiang Mai 50100, Thailand

تلفن: +66 53 273 415

 

 

پارک ملی دوی اینتانون

Doi Inthanon، بلندترین قله تایلند است که از سطح دریا 2،565 متر ارتفاع دارد و یکی از زییاترین پارک‌های تایلند است. پارک ملی دوی ایتانون به عنوان پناهگاهی برای طیف گسترده‌ای از گونه‌های جانوری و شاید بهترین مکان در تایلند برای تماشای پرندگان شناخته شده و تقریباً 362 گونه مختلف را در خود جای داده است که بسیاری از آن‌ها در هیچ جای دیگر در تایلند یافت نمی‌شوند. اینجا نه فقط برای زیبایی‌های طبیعی و اهمیت زیستی شناخته شده است بلکه به لحاظ تاریخی نیز جایی محبوب محسوب می‌شود.

 

 

موزه فولک‌لایف لانا

موزه فولک‌لایف لانا جایی جالب برای نمایش زندگی، تاریخ و فرهنگ مردم لانا در شمال تایلند است. این موزه در ساختمانی بازسازی شده در شهر قدیمی و رو به روی سه ساختمان تاریخی واقع شده است. این موزه اطلاعات زیادی در مورد تاریخ این شهر به زبان‌های انگلیسی، تایلندی و چینی ارائه می‌دهد که به درک بهتر شما از منطقه کمک می‌کند.

آدرس: Prapokkloa Rd, Tambon Si Phum, Mueang Chiang Mai District, Chiang Mai 50200, Thailand

تلفن: +66 53 217 793

 

بخوانید: معرفی جاذبه‌های ناشناخته و عجیب در تایلند

 

مطالب مرتبط