آنچه باید درباره جزایر تایلند بدانید/ قسمت اول

آیا می خواهید به جزیره تایلند بروید و نمی دانید دقیقا کدام تور را انتخاب کنید و به کجا بروید؟ بدون شک هنگامی که از تور تایلند سخن بگوییم، گزینه‌های زیادی پیشِ روی ما قرار می‌گیرند که هر کدام صدها جاذبه گردشگری دارند.

برای اینکه با اطمینان خاطر بیشتری مقصد خود را برای این سفر انتخاب کنید، در ادامه این مطلب، راهنمای کاملی از بهترین جزایر تایلند را به  شما ارایه می‌دهیم تا بتوانید بر اساس سلیقه خود، بهترین و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

 

چرا تور تایلند؟

تایلند مقصدی سرشار از ماجراجویی است که مکان‌های بسیار زیبایی برای دیدن دارد، از زیبایی‌های شهر شلوغ بانکوک گرفته تا جاذبه‌های بودایی چیانگ می (Chiang Mai) و جزایری که مخصوص تفریح‌های آبی در کرابی و کسب آرامش هستند.

 

 

مدت زمان پیشنهادی برای سفر به تایلند

سفر دو هفته‌ای به تایلند بهترین انتخاب برای ثبت و سپری کردن لحظات خوب در این کشور آسیای جنوب شرقی است. در این بازه زمانی شما می‌توانید با آسودگی خاطر در این کشور بهشتی، گشت و گذار کنید.

 

بخوانید: پنج دلیل برای تنها سفر کردن به تایلند

 

 

بهترین بخش سفر به تایلند

نخستین تصمیمی که شما باید برای سفر خود بگیرید، این است که تمایل دارید به جزایر دریای آندامان که در غرب تایلند واقع شده است، بروید یا دوست دارید راهی جزایری شود که در خلیج تایلند یعنی قسمت شرقی این کشور قرار دارند؟

  • دریای آندامان یا خلیج تایلند

به طور کلی اگر زمان کافی دارید، جزایر دریای آندامان انتخاب بهتری هستند، چرا که هم تنوع کارهایی که می‌توانیم در آن‌جا انجام بدهید بیشتر است و هم مناظر تماشایی بیشتری در انتظار شما هستند. از طرف دیگر، اگر چند روز بیشتر فرصت ندارید و محدودیت زمانی برای‌تان یک عامل جدی است، خلیج تایلند هم می‌تواند گزینه جذابی باشد.

نکته جالب دیگری که باید در نظر بگیریم این است که در چه فصل و چه ماهی از سال، می‌خواهیم تور تایلند را انتخاب کنیم؟ در ادامه، اطلاعات مختصر و مفیدی درباره این جزیره‌ها ارایه شده است.

 

بخوانید: معرفی بهترین هتل‌های ارزان بانکوک

 

 

فصل‌ها و شرایط آب و هوایی در تایلند

درباره آب و هوای کشور تایلند، هیچ تضمینی وجود ندارد و این دقیقا همان چیزی است که سفر شما به این کشور را به یک سفر هیجان انگیز و ماجراجویانه تبدیل خواهد کرد. هر اتفاقی می‌تواند در هر فصلی از سال شما را غافلگیر کند؛ از باران‌های استوایی تا رطوبت گرمسیری.

با این حال می‌توان گفت که به طور کلی تایلند سه نوع آب و هوا دارد: آب و هوای سرد، آب و هوای بسیار گرم و آب و هوای کاملا بارانی. در جزایر تایلند، آب و هوا قوانین متفاوتی دارند. توجه داشته باشید که این قوانین در هر جزیره‌ای منحصر به فرد هستند پس پیش از سفر باید برنامه‌ریزی کنید و برنامه پیش‌بینی آب و هوا را هم بررسی کنید.

 

 

جزایر خلیج تایلند

جزایر اصلی: کو سامویی، کو تائو

ماه‌های گرم و خشک: ماه فوریه تا سپتامبر

ماه‌های بارانی و مرطوب: ماه اکتبر تا ژانویه

اوج شلوغی گردشگران: کریسمس و آغاز سال نوی میلادی. ماه جولای. ماه آگوست

نامناسب‌ترین زمان آب و هوایی: ماه نوامبر

 

بهترین زمان برای مسافرت به مقصد خلیج تایلند

از نظر آب و هوایی مجمع الجزایر ساموئی قوانین تقریبا متفاوتی از بقیه جزیره‌های تایلند دارند. این منطقه  تحت تاثیر بادهای جنوب غربی که باعث بارش باران‌های سنگین در ماه‌های نوامبر و اوایل دسامبر می‌شود، قرار دارند. دریاها در این زمان بسیار خشن و مواج هستند.

فصل خشک از ماه ژانویه تا ماه اپریل اتفاق می‌افتد، چرا که باران کمی می‌بارد و آب و هوای مطبوعی در انتظار شماست. البته در این زمان، شدت وزش باد هم بیشتر است که البته می‌تواند خبری خوب برای گردشگرانی باشد که عاشق ورزش‌های آبی هستند.

از ماه مارس تا ماه نوامبر دمای هوا دوباره شروع به افزایش یافتن می‌کند و کم کم بیشتر و بیشتر می‌شود. گرمای هوا در ماه‌های آپریل و می به اوج خودش می‌رسد. در این زمان بارندگی هم زیاد می‌شود، اما تنها در ساعت‌های کمی از روز. به طور حدودی می‌توان گفت که در این زمان، هر روز در بعدازظهرها یک ساعت باران شدید می‌بارد و بقیه روز هوای صافی دارد.

 

بخوانید: معرفی بهترین رستوران‌های سامویی

 

 

خلیج تایلند

خلیج تایلند به بخش جنوب شرقی تایلند مربوط می‌شود که به خاطر مجمع الجزایر سامویی معروف است. رودخانه‌های اصلی تایلند که در همان نزدیکی، به دریا می‌ریزد باعث می‌شوند که آب این دریا سبزتر و تیره‌تر از بخش‌های دیگر دریای آندامان باشد.

 

 

کوه سامویی (Koh Samui)

سامویی با وجود سن زیادی که دارد ولی متاسفانه خیلی دیر کشف شده است. آن هم توسط گروهی از کوهنوردان که به دنبال ماجراجویی بودند. ماجرا از این قرار است که در اوایل دهه ۱۹۷۰ میلادی و بر اساس گفته‌های مردم محلی، نخستین ساکنان این جزیره، از پانزده قرن پیش، ماهیگیرهایی بودند که از شبه جزیره مالای و جنوب سرزمین چین به این جزیره آمدند و در آن ساکن شدند.

امروزه سامویی در ماه حدود دو میلیون نارگیل به شهر بانکوک، پایتخت تایلند صادر می‌کند، با این حال، جاذبه‌های دیدنی سامویی آنقدر زیبا هستند که اکنون صنعت گردشگری در این جزیره اصلی‌ترین منبع درآمد مردم این منطقه است. سامویی در هفتصد کیلومتری جنوب بانکوک و در استان سوراتانی در خلیج تایلند واقع شده و سومین جزیره بزرگ تایلند است.

 

بخوانید: بهترین هتل‌های کوه سامویی را ببینید

 

 

کوه تائو (Koh Tao)

اگر به جهان زیر آب علاقه‌مند هستید، این جزیره مناسب‌ترین و مهیج ترین انتخاب برای سفر شما با تور تایلند است. کوه تائو نه تنها محل‌های مناسبی برای غواصی دارد، بلکه ارزان‌ترین محل برای مبتدیانی که می خواهند مدرک غواصی بگیرند.

 

 

کوه چانگ (Koh Chang)

اگرچه جزیره کوه چانگ یکی از جزایر بزرگ تایلند است، اما طبیعت بسیار متفاوتی از جزایر دیگر خلیج تایلند دارد. این جزیره خلوت‌تر و دنج‌تر از جزایر دیگر این منطقه است. البته برای رسیدن به کوه چانگ فرودگاهی وجود ندارد اما می‌توانید از قایق‌های مسافربری استفاده کنید.

 

 

مطالب مرتبط