تجربه به یاد ماندنی از اولین سفر به چیانگ مای

چیزی تا جشنواره‌ی فانوس‌های تایلند نمانده و خیلی از مسافران به این کشور، چیانگ مای را برای بودن در این فستیوال شگفت انگیز انتخاب می‌کنند. جایی که با خیلی از نقاطی که قبلا در با تور تایلند به آن سفر کرده‌اید متفاوت است و جاذبه‌های خاص به خود را دارد. چیانگ مای با توجه به این که بر روی تپه‌های شمالی کشور واقع شده است، از نظر ارتفاع بالاتر از بانکوک یا پاتایا است و در بیشتر مواقع آب و هوایی کمی خنک‌تر دارد. اگر برای بار اول است که به این بخش از تایلند سفر می‌کنید، راهنمایی برای شما تهیه کرده‌ایم که در این مقاله‌ی آویسا می‌توانید آن را مطالعه نمایید.

 

چیانگ مای، پایتخت پادشاهی لانا

چیانگ مای در سال 1262 میلادی و به عنوان بخشی از پادشاهی لانا پایه گذاری شد. این مکان بسیار زیبا و در بیشتر مواقع سال خوش آب و هوا، یکی از بکرترین مناطق گردشگری در تایلند است. جایی مملو از زیبایی‌های طبیعی، نقاط دیدنی، معابد متعدد و خاص و البته هتل‌هایی عالی برای اقامت.

 

بخوانید: ۹ فعالیت هیجان‌انگیز در سفر به تایلند

 

 

رفتن به چیانگ می

تورهایی که به چیانگ مای می‌روند، از فرودگاه بین‌المللی این محل استفاده می‌کنند. با این حال سفرهای زیادی به تایلند برگزار می‌شود که اول به بانکوک می‌رود و سپس بعد از چند روز گشت و گذار طی یک پرواز داخلی به چیانگ مای می‌روند. در مجموع با توجه به این که این منطقه دارای یک فرودگاه اختصاصی بسیار مجهز است، رفتن به چیانگ می بسیار سهل خواهد بود.

 

 

بازدید از معابد چیانگ می

معبد چوبی وات پرا کائو، یکی از خاص‌ترین معابد تایلند است. معبدی چوبی با اتمسفری بی‌نظیر که توسط جنگلی دیدنی احاطه شده است. این مکان جدا از محبوبیت بالایی که دارد، به واسطه میزبانی از تندیس اصل زمردین بودا نیز بسیار معروف بود و به آن معبد زمرد بودا نیز می‌گفتند. البته در حال حاضر بدل آن در این مکان بوده و اصل تندیس به قصر بزرگ در بانکوک برده شده است.

معابد زیادی هستند که شما می‌توانید در سفر به چیانگ می از آن‌ها بازدید کنید که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به معبد وات رونگ سئور تن یا همان معبدی آبی اشاره کرد که ارزش مذهبی بسیاری نزد بودایی‌ها داشته و تازه از سال 2016 درهایش به روی عموم بازگشایی شده است. وات رونگخون نیز از دیگر معباد جالب چیانگ می است که در سفر به این بخش از تایلند باید حتما از آن بازدید به عمل آورید.

 

بخوانید: ارزان‌ترین کارها در بانکوک، تور تایلند

 

 

گشتن در میان بازارها و مراکز خرید

مثل هر جای دیگر تایلند، چیانگ مای نیز دارای بازارهای متعدد و مراکز خرید  مدرن است. با این حال برای تجربه‌ای جذاب در چیانگ مای، بهتر است به بازارهای این منطقه بروید. "بازار شبانه" که هر روز از ساعت 6 بعد از ظهر تا 11 شب در کنار برج ساعت برگزار می‌شود، مهم‌ترین بازار چیانگ می است. بازار واکینگ استریت نیز از دیگر بازارهای محبوب این مکان است که هر دو دارای فروشگاه‌های بسیار و البته پر از غذاهای خیابانی هستند.

برای دیدن مراکز خرید  و همچنین تفریح و خوردن غذاهای مختلف نیز بهتر است از میان Central Plaza Chiang Mai Airport، Maya Lifestyle Shopping Center، Central Festival Chiang Mai، Kad Suan Kaew Department Store و Promenada Resort Mall Chiang Mai یکی را برای رفتن انتخاب کنید. این‌ها 5 مرکز خرید برتر چیانگ می هستند.

 

 

کرایه موتور

یکی از بهترین فعالیت‌ها در چیانگ مای کرایه موتورهای کوچک و رفتن به دل طبیعت یا بازدید از معابدی است که در مرکز شهر نیستند. مثل معبد سفید که برای رفتن به آن بهترین راه کرایه موتور است تا با خیال راحت بتوانید از آن بازدید کرده و سفری عالی تا آن‌جا را تجربه کنید.

 

بخوانید: آخر هفته رنگارنگ در پوکت با بازدید از بازار محلی ناکا

 

 

سفرهای یک روزه به اطراف شهر

حتما زمان بگذارید و حداقل یکی از دیدنی‌های اطراف چیانگ مای را تجربه کنید، چون بخش زیادی از زیبایی‌های این منطقه خارج از فضای شهری واقع شده است. مرکز فرهنگی هنری  Mae Fah Luang یکی از این مکان است که بزرگ‌ترین مجموعه از آثار به دست آمده از دوره‌ی لانا را در خود دارد. مراکز طبیعی مهمی نیز در اطراف چیانگ می هستند که بازدید از آن‌ها به شدت توصیه می‌شود.

 

مطالب مرتبط