تفریح در لامفون، محلی نزدیک به چیانگ مای

چیانگ مای از مقاصد زیبا و دیدنی تایلند است که این سال‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده. در واقع این شهر جذاب گرمسیری هم از زیبایی‌های تایلندی چیزی کم ندارد و هم به شلوغی بانکوک و پاتایا نیست. به همین خاطر اخیرا از طرف گردشگران صلح‌جو مورد توجه قرار گرفته است. نه تنها خود چیانگ مای زیبا و دیدنی‌ست بلکه اطراف آن هم پر از جاهای گردشی و جذاب است. شما می‌توانید در لامفون یک ساعت و نیمی چیانگ مای این فعالیت‌ها را انجام دهید.

 

آبشار کوه لوآنگ

اگر از عاشقان طبیعت هستید از گردش و تفریح در پارک مائه پینگ لذت خواهید برد و تجربه جالب از سفر به چیانگ مای کسب خواهید کرد. این پارک در اصل به خاطر آبشار کوچکی که از صخره‌ای سنگ آهکی و زرد به داخل برکه‌ای فرو می‌ریزد شناخته شده است. آب این برکه بین سبز و آبی بوده و به شدت دیدنی چشمگیر است. به علاوه تعدادی غار پر از استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌ها وجود دارد که می‌توانید بین آن‌ها کاوش کرده و گردشی به یادماندنی را تجربه کنید. آبشار کوه لوآنگ 7 طبقه بوده و محیطی جذاب‌تر از لامپانگ دارد.

آدرس: Li, Li, Lamphun 51110 Thailand

تلفن: +665354 6336

ساعت کار پارک: روزانه از 8 صبح تا 4 بعد از ظهر

 

 

بان فور لیانگ مئون

بان فور لیانگ مئون در واقع باغ گیاهان دارویی تایلندی است که در سال 1982 تأسیس شده و فضایی منحصر به فرد و عجیب دارد. وقتی درون باغ قدم می‌زنید احتمالا حس می‌کنید در دنیایی سرگردان شده‌اید که زمان در آن متوقف شده اما در حقیقت اینجا هم‌زمان کارخانه و نمایشگاهی برای بازدید است. شما در اینجا می‌توانید قدم بزنید و از محیط باغ دیدن کنید و یا در سایه لم بدهید و از نوشیدن نوشیدنی دلخواه‌تان لذت ببرید. سفال‌هایی که در فروشگاه خواهرانه‌شان Clay Studio Coffee In The Garden در چیانگ مای می‌بینید، همه از اینجا می‌آید.

آدرس: Rim Ping, Mueang Lamphun District, Lamphun 51000, Thailand

تلفن: +66 (0) 53 00 0222

 

بخوانید: کافه باغ‌های هیجان‌انگیز بانکوک

 

 

لنگان نودلز

در واقع نودل گوشت لنگان غذایی‌ست که باید حتما امتحان کنید زیرا از خوشمزه‌ترین غذاهایی چیانگ مای است. این غذا برای بسیاری از توریست‌ها در زمره گزینه‌های محبوب قرار دارد. این غذای گوشتی نه تنها مقوی و حجیم است و شما را سیر می‌کند بلکه لنگان با اضافه کردن مواد بیشتری بافت‌های پیچیده‌تری به آن می‌بخشد. دیمسوم و دسرهای خوشمزه دیگری نیز برای سفارش دادن در دسترس هستند. بعد از این که غذایتان را خوردید می‌توانید با 5 دقیقه پیاده‌روی خودتان را به بازار محلی برسانید.

آدرس: Wiang Yong, Mueang Lamphun District, Lamphun 51000, Thailand

تلفن: 053511240

 

 

روستای فرهنگی لامفون

این روستا محل زندگی قبیله کارن که خودشان را Pga Knnyau می‌نامند، است. با بازدید از این روستا می‌توانید تجربه فرهنگی جذابی به دست بیاورید و ببینید که مردم بومی برای حفظ شیوه سنتی خود چگونه تلاش می‌کنند. شاید هم عدم امکان اقامت در این روستای صلح‌آمیز و آرام بودایی همین مساله باشد. با این همه شما می‌توانید با آن‌ها تماس بگیرید و در تور گردشی روستا ثبت نام کنید.

آدرس: Na Sai, Li District, Lamphun 51110, Thailand

تلفن رزرو: +668 8008 2906

تلفن هماهنگی روستا: +666 5734 9427

 

بخوانید: تفریحات جذاب همراه بچه‌ها در چیانگ مای

 

 

موزه ملی هاریفونچای

قطعا از تماشای غرفه‌های نمایشگاهی این موزه و عتیقه‌های متعلق به دوران طلای گمشده در تور تایلند لذت خواهید برد. به جز نمایشگاه عتیقه‌ها 23 ستون کتیبه نوشت بسیار دیدنی هم در این موزه نگه‌داری می‌شود. موزه از بخش‌های دیگری مثل نمایشگاه اسکلت‌ها، ابزارهای باستانی و مجسمه‌های مختلف و مجسمه‌های مذهبی تشکیل شده است. شما در بازدید از این موزه به خوبی می‌توانید نگاهی به گذشته این منطقه داشته باشید.

آدرس: Inthon Yongyot Rd., Tambon Nai Mueang, Amphoe Mueang Lamphun, Chang Wat Lamphun 51000, Thailand

تلفن: 0-5351-1186

 

 

بان هوآی هُم

بازدید از اینجا یکی دیگر از تجارب فرهنگی منحصر به فرد و جذابی است که می‌توانید به دست بیاورید. در واقع بان هوآی جایی‌ست که می‌توانید از ابتدا درست کردن رنگ‌های طبیعی، نخ‌ریسی، رنگ‌ریزی تا طراحی و دوخت لباس‌های محلی را ببینید. تماشای این کارگاه و نمایشگاه سنتی شما را به سفر زمان می‌برد جایی که هنوز شیوه مدرن زندگی امروزی به وجود نیامده بود.

آدرس: หมู่ 12 นาทราย ลี้ Lamphun 51110, Thailand

تلفن: +66 87 173 8152

 

بخوانید: معرفی تم کافه‌های جذاب چیانگ مای

 

 

چایسیکارین هربال

این فروشگال شدیدا محبوب بوده و محصولات آن‌ها در سراسر تایلند پیدا می‌شود. از بالا تا پایین فروشگاه با سرم‌های مو و درمان‌هایی که از گیاهان مختلف تهیه شده‌اند، اسکراب‌های بدن و لوسیون‌ها، حتی مراقبت‌های پوست صورت و ضد آفتاب پر شده است. به علاوه آن‌ها نوشیدنی‌های گیاهی برای تقویت سم‌زدایی بدن هم به فروش می‌رسانند.

 

مطالب مرتبط