زیباترین مکان‌های تایلند: قسمت دوم

جهانگردی یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های اقتصادی تایلند است. هر ساله هزاران گردشگر از سراسر دنیا، به عشق جاذبه‌های توریستی تایلند روانه سفر می‌شوند. در ادامه مقاله قبلی، در این مقاله نیز به معرفی زیباترین مکان‌های تایلند خصوصا جزایر معروف آن خواهیم پرداخت. با ما همراه شوید.

 

دریای نیلوفرهای سرخ

بدون شک یکی از زیباترین مکان‌ها در تایلند، دریای نیلوفرهای سرخ است. این فضا، به طلوع آفتاب در هنگام شکوفه نیلوفر آبی از نوامبر تا فوریه مشهور است. گل‌های نیلوفر آبی با رنگ‌های خیره‌کننده در آسمان ترکیب می‌شوند و تصویری رویایی خلق می‌کنند. می‌توانید این چشم‌انداز بی‌نظیر را در استان اودون تانی در شمال شرقی تایلند پیدا کنید.

این مکان، در واقع یک دریاچه آب شیرین کم عمق است که تقریباً 7 کیلومتر طول و 3 کیلومتر عرض دارد. این فضا، یک اکوسیستم مهم است که تالاب‌هایش دارای طیف متنوعی از ماهیان، پرندگان و گیاهان محلی هستند. مردم محلی و گردشگران، از این دریاچه بعنوان یک منطقه تفریحی لذت می‌برند و قایقرانی می‌کنند و از طیف‌های رنگی خیره‌کننده لذت می‌برند. بهترین راه برای رسیدن به آنجا رانندگی است.

 

 

پارک ملی Erawan

این پارک ملی یکی از زیباترین مکان‌های تایلند است و به دلیل وجود آبشارهای شگفت انگیز در تایلند مشهور است. همچنین غارهای معروفی دارد که دارای نهرها و نگارهای سنگی هستند. گفتنی است که Erawan، آهوها و فیل‌های بسیاری را در خود جای داده است!

 

 

جزیره Chang

Koh Chang از سوی کسانی که به طور مداوم از تایلند دیدن می‌کنند، "آخرین جزیره ارزان" نامیده می‌شود. درست است، در واقع هر چه بیشتر به سمت جنوب بروید، بیشتر باید پول خرج کنید. این جزیره که در شمار زیباترین مکان‌های تایلند است، به بانکوک بسیار نزدیک است. ساحل آن که به "ساحل تنها" شهرت دارد، در واقع امروزه دیگر تنها نیست زیرا هرساله گردشگران بیشماری را به خود جذب می‌کند.

 

بخوانید: آشنایی با یائووارات، محله‌ی چینی‌های بانکوک

 

 

جزایر Surin

جزایر Surin مجموعه‌ای خیره‌کننده از جزایر صخره‌ای هستند که جنگل‌های متعدد و آب‌های تماشایی را در معرض دید تماشاگران قرار می‌دهند. به طور کلی جزایر معروف تایلند به فرم صخره‌ای و تیز سنگ‌ها شناخته شده هستند، اما جزایر Surin دارای صخره‌های مسطح‌تر و برای غواصی بهتر هستند.

 

 

Tonsai

کسانی که با تور تایلند میخواهند سفر کنند بهتر است بدانند که این مکان، سرزمین اصلی برای قایقرانی، کوهنوردی و صخره‌نوردی است. اما همچنین امکان پیاده‌روی در مسیری جنگلی بین این مکان و ریلی وجود دارد. ساحل Tonsai ، در استان کرابی واقع شده است که دهکده کوچکی در تایلند است. دسترسی به این مکان تنها با قایق امکان‌پذیر است. بدون اغراق باید گفت که Tonsai، یکی از زیباترین مکان‌های تایلند به شمار می‌آید.

 

بخوانید: معرفی بهترین نقاط بانکوک برای خوردن صبحانه‌

 

 

Koh Yao Noi

این جزیره محبوب که جزو زیباترین مکان‌های تایلند است، پر از استراحتگاه بوده و از آرامش بی‌نظیری برخوردار است.  این مکان دقیقاً در سه گانه گردشگری پوکت، کرابی و فی فی قرار دارد که این امر دسترسی به آن را بسیار آسان می‌کند. جالب است بدانید که مسلمانان، 90 درصد جمعیت این منطقه را تشکیل می‌دهند.

 

 

Koh Yao Yai

اگر به دنبال جزیره‌ای در تایلند می‌گردید که هنوز برای بسیاری ناشناخته مانده و گردشگران اندکی به آن سفر کرده‌اند، درست آمده‌اید. در واقع Koh Yao Yai بر خلاف جزایر اطرافش، به طور خاص بعنوان محلی برای گردشگری درنظر گرفته نشده است. اما بی‌شک یکی از زیباترین مکان‌های تایلند را می‌توانید در این منطقه مشاهده کنید.

 

بخوانید: راهنمای گردش در ساحل کاتا؛ پوکت

 

 

Koh Phangan

این جزیره با مساحت 167 کیلومتر مربع، پنجمین جزیره بزرگ تایلند است. Phangan در فاصله 70 کیلومتری از مرکز تایلند و 12 کیلومتری کوه ساموئی واقع شده است. برای رفت و آمد به آن باید از کشتی‌های تایلند کمک گرفت. شهرت این جزیره عمدتا به دلیل جنگل‌های گرمسیری کوهستانی و سرسبز، سنگ‌های گرانیتی، سواحل شنی بسیار و بیش از 20 سایت غواصی است.

 

 

Koh Tao

این جزیره کوچک تپه‌ای 21 کیلومتری که با سواحل بی‌نظیر ماسه‌ای سفید و آب‌های کریستالی و پاک احاطه شده، از زیباترین مکان‌های تایلند به شمار می‌آید. هر چند که این منطقه دارای یک مسیر توریستی نیست، اما مقصد بسیاری از غواصان است زیرا یکی از جذابترین کارها در جزیره تائو غواصی کردن است. Tao به معنای "جزیره لاک پشت" است.

از مشخصه‌های دیگر این جزیره، صخره‌های مرجانی بی‌نظیر و طیف گسترده‌ای از موجودات دریایی هیجان‌انگیز و رنگارنگ، از جمله لاک‌پشت‌ها است. جزیره Tao در سال 1980 در 55 کیلومتری شمال کوه سامویی کشف شد، اما در حال حاضر مهمانخانه‌ها، خانه‌های ییلاقی ساحلی و هتل‌های لوکس 5 ستاره را می‌توانید در آن بیابید.

 

بخوانید: بهترین کارهای جذاب برای گردشگران در تایلند

 

 

در نهایت باید گفت که زیباترین مکان‌های تایلند، به این موارد محدود نمی‌شود. در واقع این کشور، پتانسیل بسیار زیادی برای جذب گردشگر از سراسر دنیا دارد. هر چند که برخی از این جاذبه‌های بی‌نظیر و شگفت‌انگیز، هنوز برای گردشگران ناشناخته هستند، اما بی شک در آینده تا حد زیادی صنعت توریست را بیش از پیش در تایلند ارتقا خواهند داد. 

مطالب مرتبط