آشنایی با یائووارات، محله‌ی چینی‌های بانکوک

محله‌ی چینی‌ها در بانکوک ابتدا یک محله‌ی کوچک برای مهاجرین چینی بود اما حالا به یکی از بزرگ‌ترین محله‌ی چینی‌ها در تمام دنیا تبدیل گشته است. این محل را محلی‌ها با نام یائووارات می‌شناسند چون در خیابانی به همین نام قرار گرفته و بخشی مهم از تاریخ و زمان حال بانکوک محسوب می‌شود.

برای کسانی که با تور تایلند سفر می‌کنند این محل مملو از غذاهای خیابانی، فروشگاه‌های مختلف و چند جایی برای دیدن است، اما چیزی که شما را به سمتش جلب می‌کند، کلیت شلوغ، رنگارنگ، زیبایی و سرزندگی این خیابان است که از مهم‌ترین دیدنی‌های بانکوک محسوب می‌شود.

 

 

غذاهای خیابانی، یکی از بهترین بخش‌های محله‌ی چینی‌ها

حتما قرار نیست سراغ حشرات سرخ شده یا هشت پای کباب شده بروید، یکی از تجربه ها و کارهای ارزان در بانکوک امتحان کردن غذاهای خیابانی خوشمزه و متفاوتی هست که وجود دارد. یکی از جذاب‌ترین آن‌ها مانگوی تایلندی است که با قیمتی ارزان و به صورت یک دسر خوشمزه به فروش می‌رسد. همچنین چندین نوع نودل مختلف در این محله به فروش می‌رسد که هر مدل با یک گوشت خاص سرو می‌شوند و البته انتخاب‌هایی برای نودل‌های کاملا گیاهی نیز دارید.

 

 

یکی دیگر از انتخاب‌های شما نوشیدن قهوه‌های خاص تایلندی است که به شکل سنتی آماده می‌شوند. این قهوه‌ها به واسطه نحوه برشته شدن دانه‌ها که در آن‌ از برنج قهوه‌ای و شکر استفاده می‌شود، طعم و بافتی متفاوت و بسیار خوشمزه دارد. در کنار قهوه همیشه انتخاب‌های متنوعی از انواع شیرینی‌های مختلف از جمله شیرینی‌های محلی دارید که می‌توانید آن‌ها را نیز انتخاب کنید.

فراموش نکنید که محله‌ی چینی‌ها در بانکوک، مملو از دکه‌های فروش غذاهای دریایی است و شما می‌توانید انواع گوشت‌ها را به شکل‌های مختلف سفارش داده و با قیمتی ارزان، غذایی عالی بخورید.

 

بخوانید: کافه‌های زیبای بانکوک با مناظر شگفت‌انگیز

 

 

خرید در محله‌ی چینی‌های بانکوک

احتمالا بزرگی و شلوغی بازار چینی‌ها در بانکوک آنقدر شما را مشغول کند که در میان مغازه‌های پرتعداد آن گم شوید. اول اینکه به سراغ جواهرات یا طلا فروشی‌ها نروید. اگر چه به طور کلی ارزان‌تر از جاهای دیگر در بانکوک به حساب می‌آید، اما پیچیدگی‌ها و البته تقلب‌ها در چنین خریدهایی ریسک آن را بالا می‌برد. در عوض به خیابان Thanon Ratchawong بروید تا بتوانید مغازه‌هایی عالی از عروسک فروشی تا لوازم برقی یا حتی چندین مغازه‌ی لوازم آرایش را پیدا کنید. میدان Sampeng نیز برای کسانی که می‌خواهند پوشاک بخرند جایی مناسب است. از بازارهای هفتگی بانکوک  برای تجربه خریدهای عجیب و جذاب را هم امتحان کنید. برای خرید بدلیجات و انواع زیورآلات می‌توانید ThaiDee Plaza را انتخاب کنید که یک پاساژ بسیار خوب است. در آخر نیز پیشنهاد می‌کنیم حتما از Mega Plaza دیدن کنید که کمی از محله اصلی دور است اما فروشگاه‌های بسیار جالبی دارد که برای خرید عالی هستند.

 

 

در یک سینمای تاریخی فیلم ببینید

Chinatown Rama یک سینمای 70 ساله‌است که یک عمر را در گوشه‌ای از محله‌ی چینی‌ها برای مردم فیلم پخش کرده است. این سینما به صورت شخصی اجاره شده و در آن فیلم‌های قدیمی چینی تنها با قیمت 60 بات پخش می‌شود. جالب است بدانید که سالن آن و همچنین بخش‌هایی از تجهیزات پخش هنوز به سبک قدیمی هستند و مسلما فیلم دیدن در آن تجربه‌ای جالب برای چشم‌های قرن بیست و یکمی است که به کیفیت بالای تصاویر عادت کرده.

 

بخوانید: تجربه تماشای فیلم در بهترین‌ سینماهای بانکوک

 

 

گل‌های رنگارنگ بخرید

Pak Klong Talad در این محله را با نام بازار گل بانکوک می‌شناسند. این بازار تشکیل شده از گل‌های زیادی که از بخش‌های مختلف تایلند جمع آوری و در این بازار که به صورت 24 ساعته باز است به فروش می‌رسند. اگر حوصله کنید و در ساعات اولیه صبح به این بازار بروید، جنب و جوش بی‌نظیر و گل‌های تازه را می‌بینید که با عطر فوق‌العاده‌شان مکانی دیدنی و جالب را پدید می‌آورند.

 

 

حرف آخر

برای کاری خاص به محله‌ی چینی‌ها نروید، بگذارید تجربه بودن در این مکان برایتان عاری از هر گونه قفل و بندی باشد. در میان مغازه‌ها قدم بزنید، تبلیغات تو در توی روی مغازه‌ها را ببینید و از زندگی متفاوت مردم بانکوک در این محله دیدن کنید. در این محل می‌توانید خرید کنید، از نمایش‌های خیابانی لذت ببرید و حتی در رستوران‌هایی که بر روی پشت بام قرار گرفته غذا بخورید. هر چیزی که فکرش را بکنید در محله‌ی چینی‌ها پیدا خواهید کرد، پس زمانی مناسب را برای بازدید از این محل در نظر گرفته و تا جای ممکن صبح زود به آن جا عازم شوید.

 

بخوانید: دلایلی جالب برای سفر به تایلند

 

مطالب مرتبط