معرفی زیباترین مکان‌های تایلند: قسمت اول

 زیباترین مکان‌های تایلند کدامند؟ با وجود هزاران معبد، هزاران منظره زیبا از شمال به جنوب، سواحل درخشان، چشم‌اندازهای بی‌نظیر که تایلند را در جهان معروف کرده‌اند، صادقانه بگوییم که پاسخ به این سوال برای مسافران تور تایلند دشوار است. اما در این مقاله ما به معرفی برخی از این جاذبه‌های توریستی زیبا در تایلند خواهیم پرداخت.

 

Mae Hong Son

کوه‌های استان Mae Hong Son ، غرق در مه، هم مرز با میانمار، مانند نقاشی‌های کتاب‌های داستان خودنمایی می‌کنند. در حوالی این کوهستان زیبا می‌توانید غارهای متعدد، چشمه‌های آب گرم و پارک‌های ملی طبیعت‌گردی تایلند را بیابید. حتی اگر فقط یک روز وقت داشته باشید، این محدوده بهترین مکان برای گردشگری است و یکی از زیباترین مکان‌های تایلند به شمار می‌آید.

 

 

معبد سفید در چیانگ رای

معابد منحصربه فرد تایلند بسیار زیاد هستند، اما وقتی بحث از اصالت به میان می‌آید، معبد سفید برنده می‌شود. این معبد بودایی به سبک معاصر طراحی شده است و با شکل، ساختارها و تزئینات سفید و نقره‌ای خیره‌کننده در نمای بیرون شما را غافلگیر می‌کند. البته ناگفته نماند که تزئینات دیواری در فضای داخلی نیز بی‌نظیر است.

 

 

منطقه Pai Canyon

این منطقه که از زیباترین مکان‌های تایلند است، بهشتی است که در آن می‌توانید یوگا کنید، یک مدرسه سیرک بیابید و از امکانات رفاهی و خواب و یک جفت آبشار زیبا لذت ببرید. اما منحصر به فرد ترین جنبه Pai Canyon، دره آن است که دارای شیب‌های تند و پر پیچ و خم با سنگ‌های نارنجی است. هر چند که باید گفت که عبور و مرور در آن، با یک موتوربایک بسیار آسان است.

 

بخوانید: معرفی بهترین هتل‌های ارزان بانکوک

 

 

معبد نقره‌ای

معبد نقره‌ای، یک معبد منحصر به فرد و یکی از زیباترین مکان‌های تایلند در چیانگ مای است. نقطه عطف این بنا، نمای دیوارهای بیرونی است که  دارای طرح‌های پیچیده و تمثال‌های تیپی تاکا است. اما در این جا تبعیض علیه زنان به چشم می‌خورد. در واقع زنان هنوز مجبورند برای پذیرش در محوطه معابد هزینه کامل بپردازند، اما اجازه ورود به داخل سالن اصلی را ندارند.

 

 

کوهستان و پارک ملی Doi inthanon

پارک ملی Doi Inthanon دارای همه امکانات و زیبایی‌هاست: آبشارهای متعدد، یک جاده طبیعی و سرسبز، بلندترین قله تایلند، شکوفه‌های ساکورا در ماه ژانویه و کلیساهای معروف. شما می‌توانید در مسیری 3 ساعته از چیانگ مای به سمت شرق بروید و یک روز دوست داشتنی را در این مکان تجربه کنید.

 

بخوانید: 9 فعالیت هیجان‌انگیز در سفر به تایلند

 

 

کوهستان Doi Luang Chiang Dao

این کوه، سومین قله بلند در تایلند است. اگر بخواهید پیاده به این مکان بروید، لازم است که از صبح زود از چیانگ مای حرکت کنید. اما با ماشین حدود یک ساعت ونیم رانندگی نیاز است. تمام این مسیر جنگلی تا قله، سرشار از زیباترین گیاهان و مناظر طبیعی تایلند است.

 

 

Wat Chaloem

معابد پاگودای شناور، از زیباترین مکان‌های تایلند و بسیار رویایی هستند. برای رسیدن به این مکان، کافی است که از چینانگ مای سوار اتومبیل شوید. پس از رسیدن، با یک کامیون 500 متر به سمت بالا صعود کنید تا با منظره‌ای خیره‌کننده از این محیط به خصوص معابد سفید آن دست یابید. گفتنی است که بسیاری از گردشگران، هنوز از وجود Wat Chaloem خبری ندارند.

 

بخوانید: راهنمای سفر به جزیره لیپه ؛ تایلند


 

 

دریاچه Emerald

تعداد کمی از گردشگران غیر تایلندی در مورد این حوضچه جنگلی که پر از آب کریستالی شفاف و عمیق و گربه ماهی‌های بزرگ است، می‌دانند. این مکان که در شمار زیباترین مکان‌های تایلند است، از نظر مردم محلی، مقدس به شمار می‌آید. رسیدن به دریاچه Emerald کمی دشوار است، زیرا مسیری پرگل و لای دارد که ماشین یا موتورسیکلت در آن به سختی حرکت می‌کنند. اما اگر کسی بتواند خود را به این منطقه برساند، با منظره‌ای مواجه می شود که مانند یک گوهر پنهان در تایلند است.

 

  

Sukhothai

Sukhothai، پایتخت باستانی تایلند است که اغلب "آنکور وات تایلند" نامیده می‌شود. جمعیت این منطقه که از زیباترین مکان‌های تایلند به شمار می‌آید بسیار اندک بوده و پر از ویرانه‌های بناهای تاریخی است. برای گشت و گذار در این مکان، لازم است که دوچرخه کرایه کنید

 

 

معبد Wat Sirindhorn Wararam

این معبد که از زیباترین مکان‌های تایلند محسوب می‌شود، در یک تپه مرتفع در استان اوبون رچاتانی و در نزدیکی مرز لائوس واقع شده است. شبیه‌سازی از محیط جنگل به رنگ سبز فلورسنت را می‌توانید در طراحی آن به وضوح مشاهده کنید. رنگ‌های طلایی در این بنا حاکم هستند و زیبایی آنرا دوچندان می‌کنند. این فضا در شب درخشش بی‌نظیری دارد.

 

بخوانید: بهترین سالن‌های ماساژ در تایلند


 

 

در این مقاله، به معرفی برخی از زیباترین مکان‌های تایلند پرداختیم. بدون تردید، پیشرفت صنعت گردشگری در تایلند، کاملا منصفانه است زیرا شاید کمتر کشوری، یکجا از اینهمه زیبایی برخوردار بوده باشد. در ادامه، به طبیعت‌گردی در این کشور غنی و گشت و گذار در جاذبه‌های طبیعی آن خواهیم پرداخت هر چند که برخی از این جاذبه‌های طبیعی را در این مقاله نیز بررسی کردیم. اگر قصد سفر به تایلند را دارید، به احتمال زیاد مطالعه این مطالب روی برنامه‌ریزی شما برای سفر به این کشور اثر خواهد گذاشت. 

مطالب مرتبط