بهترین زمان سفر به ۴ شهر توریستی تایلند

در مقاله بهترین زمان سفر به تایلند، ما از جنبه‌های مختلف به این سفر نگاه کردیم. باید توجه داشت که تایلند از جاذبه‌های توریستی فراوان در شهرهای مختلف برخوردار است. اما در این مقاله قصد داریم که به طور کلی به بررسی بهترین زمان برای بازدید از مهم‌ترین شهرهای توریستی در تایلند یعنی بانکوک، پوکت، چیانگ‌مای و کرابی بپردازیم. اگر با تور تایلند سفر می‌کنید، قطعا این اطلاعات به کارتان خواهند آمد.

 

بهترین زمان برای بازدید از بانکوک

بانکوک یک کلانشهر بزرگ است که ارزش بازدید در تمام طول سال را برای گردشگران دارد، البته به جز ماه‌های سپتامبر و اکتبر که باران‌های سنگینی در این شهر فراگیر می‌شوند. با این حال، با توجه به اینکه تایلند یک کشور گرمسیری است، نوامبر تا فوریه زمان بسیار خوبی برای بازدید از بانکوک است، زیرا باران‌ها کمتر شده و هوا رو به سردی می‌رود (میانگین حداکثر دما در این شهر بین 27 تا 29 درجه سانتی‌گراد است).

 

بخوانید: تجربه کارهای هیجان‌انگیز در سفر به بانکوک

 

 

 بازدید از این شهر توریستی در تایلند در فصل بارانی، ایده خوبی جهت گرفتن تخفیفات عالی برای اتاق‌های هتل و لذت‌بردن از بسیاری ازتفریحات و فعالیت‌های درون شهری است. "فروش عالی شگفت‌انگیز"، همراه با تخفیفات بی‌نظیر تا 80 درصد که به صورت سالانه از اواسط ژوئن تا اواسط اوت در بانکوک برگزار می‌شود را نمی‌توان نادیده گرفت. بهتر است که در این رابطه، راهنمای خریدی ارزان در بانکوک را نیز مطالعه کنید.

 آوریل تا ژوئن گرم‌ترین ماه‌های شهر بانکوک هستند، و جولای و آگوست مرطوب‌ترین. در هر دو مورد، شاهد کاهش جمعیت و کمبود بلیط هواپیما خواهید بود. فصل داغ سفر به بانکوک، همزمان با روز سال نو و همچنین سال نو چینی است. جشنواره 9 روزه کین جی مخصوص گیاهخواران در ماه سپتامبر یا اکتبر نیز، بسیار پرطرفدار است.

 

 

بهترین زمان برای بازدید از پوکت

بهترین زمان برای بازدید از این شهر توریستی در تایلند، از ماه نوامبر تا آوریل است که هوا خنک بوده و ایده‌آل برای فعالیت‌های ساحلی و آبی است و می‌توانید به بازدید از شهرها و روستاهای گردشگری پوکت بروید. بالاترین درجه حرارت روزانه پوکت، 31 تا 34 درجه سانتی‌گراد در طول سال است. این دما در تابستان‌ها، به اوج خود می‌رسد و در زمستان‌ها کمی سردتر می‌شود.

ماه مه تا اکتبر، فصل بارندگی در پوکت است و هتل‌ها دارای نرخ‌های عالی هستند. هر چند که باید گفت در این مواقع، شرایط جوی به خصوص در ساحل غربی گاهی طوفانی و خطرناک می‌شود. اما سواحل شرقی، تقریبا در طول سال جو نسبتا آرامی دارد.

 

 

 دسامبر تا مارس، فصل داغ سفر به این شهر توریستی در تایلند، از لحاظ تعداد گردشگران و بالا بودن هزینه‌ها است. این نرخ از ماه مه تا اکتبر که رطوبت فراوان است، سقوط می‌کند. در نهایت باید گفت که سپتامبر تا دسامبر، بهترین زمان برای تماشای نهنگ‌ها در خلیج تایلند، در ساحل شرقی پوکت است.

 

بخوانید: راهنمای ۴۸ ساعت گشت و گذار در پوکت

 

 

بهترین زمان برای بازدید از چیانگ مای

اوج گردشگری در چیانگ‌مای از ماه دسامبر تا ژانویه صورت می‌گیرد، بنابراین ماه‌های قبل و بعد از آن یعنی نوامبر و فوریه، بهترین ماه‌ها برای تپه‌نوردی و لذت بردن از آب و هوا و اجتناب از شلوغی جمعیت هستند. آب و هوای خنک و دلپذیر چیانگ مای در طی این چهار ماه، با نسیمی سبک کامل می ‌شود و این شهر را برای انواع فعالیت‌ها در فضای باز مناسب می‌سازد.

 

 

چیانگ مای سه فصل دارد: تابستان (مارس تا مه)، فصل موسمی و بارندگی (ژوئن تا اکتبر) و زمستان (نوامبر تا فوریه). دما در تابستان تا 40 درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد و بسیار گرم و مرطوب است. ماه‌های موسمی، کمی خنک‌تر هستند و انفجارهای کوتاه باران‌های شدید بسیار جالب توجه است. با این حال کاهش جمعیت گردشگران و پوشش گیاهی سرسبز و تازه شسته شده در فصل بارندگی، باعث می‌شود که اوقات مطلوبی برای بازدید از این شهر توریستی در تایلند فراهم شود. همچنین باید گفت که دما در طی زمستان چیانگ مای، بین 10 تا 30 درجه سانتی‌گراد است.

این شهر در طول جشنواره‌های تایلند و به ویژه در جشنواره گل (آخر هفته اول فوریه)، سونگ کران (اواسط آوریل) و لوی کراتونگ (معمولاً در ماه نوامبر) شلوغ و پربازدید می‌شود.

 

بخوانید: بهترین کارهای رایگان در چیانگ مای

 

 

بهترین زمان برای بازدید از کرابی

کرابی در جنوب تایلند واقع شده است و زیبایی طبیعی فوق العاده‌ای دارد. از مشخصه‌های این شهر پارک‌های ملی، تفریح در بهترین سواحل کرابی، جزایری که فقط با قایق می‌توان به آنها رسید و گردشگران نسبتاً کم در مقایسه با سایر شهرهای توریستی تایلند هستند.

در ماه نوامبر تا مارس، بهترین زمان برای بازدید از این شهر توریستی در تایلند است. تابستان این شهر نسبت به سایر زمان‌ها شلوغ‌تر بوده و دمای هوا بین 22 تا 32 درجه سانتی‌گراد است. کرابی در مقایسه با سایر قسمت‌های تایلند، دارای اقلیم استوایی بیشتری است که به دو دسته خشک (دسامبر تا آوریل) و بارانی (ماه مه تا نوامبر) قابل تقسیم‌بندی است. بیشترین میزان بارندگی، در سپتامبر و اکتبر رخ می‌دهد. در مقایسه با بیشتر مکان‌های تایلند، تابستان در کرابی آنقدرها گرم نیست و بالاترین میانگین دما به ندرت از 32 درجه سانتی‌گراد تجاوز می‌کند.

 

 

سفر به این شهر توریستی در تایلند در فصل بارانی، معمولا گردشگران را با باران‌های سنگین و هوای مرطوب مواجه می‌کند، مگر اینکه مسافر شانس بیاورد و یک روز آفتابی با قیمتی مناسب برای سفر به این شهر نصیبش شود. در نهایت باید گفت که نوامبر تا آوریل، زمان مناسبی برای ورزش‌های آبی مانند موج سواری، کایت، قایقرانی، غواصی و شنا است. هر چند که برای غواصی و شنا، سایر اوقات سال و هر زمان که آب‌ها آرام باشند امکانپذیر هستند.

 

بخوانید: زیباترین نقاط طبیعی کرابی را بشناسید

 

 

و در آخر باید گفت که واقعا زمان بد و ناخوشایند برای سفر به تایلند وجود ندارد. زیرا شما در هر زمان که به این شهر رویایی و زیبا سفر کنید، می توانید از غذاهای لذیذ، ماساژ و اسپا، جاذبه‌های ناشناخته تایلند و طبیعت زیبای آن نهایت لذت را ببرید. اما بسته به اینکه چه شرایط جوی و چه نوع جاذبه‌ها و تفریحاتی برایتان در اولویت هستند، قطعا بهترین زمان بازدید از از این 4 شهر توریستی در تایلند نیز برای شخص شما متفاوت خواهد بود. 

مطالب مرتبط