بهترین زمان برای سفر به تایلند

تایلند یک مقصد عالی سفر در تمام طول سال است، اما بهترین آب و هوا در این کشور معمولاً بین نوامبر و آوریل است. البته باید گفت که آب و هوا، بین سواحل شرقی و غربی تفاوت هایی دارد. سپتامبر، شدیدترین میزان بارندگی را در سواحل غربی به همراه دارد، در حالی که ساحل شرقی بیشترین میزان بارندگی را در ماه نوامبر تجربه می‌کند.

گرما از آوریل تا ژوئن به حداکثر خود می‌رسد . اگر با تور تایلند سفر می کنید، با توجه به تفریحات و اهداف موردنظرتان، باید خودتان مشخص کنید که بهترین زمان سفر به تایلند، چه زمانی است. بهتر است که با دلایلی جالب برای سفر به تایلند آشنا شوید. در ادامه به بررسی بهترین زمان سفر به تایلند از جنبه های مختلف خواهیم پرداخت.

 

بهترین زمان برای برخورداری از آب و هوای خوب

تایلند به عنوان یک کشور گرمسیری، تقریبا در تمام طول سال گرم است. دمای آن در تابستان بین 32 تا 40 درجه سانتی‌گراد است و زمستان‌ها نهایتا دمای آن به 26 تا 28 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. فصل بارانی در شمال و غرب این کشوراز ژوئن تا اکتبر و در مناطق شرقی از نوامبر تا مارس است. بنابراین بهترین زمان سفر به تایلند از لحاظ آب و هوا در دسامبر، ژانویه و فوریه است.

 

بخوانید: راهنمای گردشگری در روزهای بارانی؛ تایلند

 

 

بهترین زمان برای رزرو هتل

از آنجا که تایلند یکی از مقاصد اصلی برای گردشگران در سراسر دنیاست، باید گفت که همه هتل‌های تایلند، حتی گرانترین هتل‌های تایلند به سرعت پر می‌شوند، مخصوصاً برای سال نو چینی، جشنواره کین جی و ماه‌های دسامبر و ژانویه. بنابراین سعی کنید در چنین زمان‌هایی حداقل از 2-3 ماه قبل، اتاق رزرو کنید. همچنین در سایر زمان‌ها که تعداد گردشگران رو به کاهش می‌گذارد  باید حدوداً از 1-2 ماه قبل از سفر، هتل و اتاق خود را مشخص کنید.

 

 

بهترین زمان برای موج سواری

بهترین زمان سفر به تایلند برای موج سواری، بستگی به این دارد که قصد دارید به سواحل شرقی بروید یا غربی؟ موج‌ها مخصوصاً برای افراد مبتدی به صورت شبانه‌روزی بسیار عالی هستند، زیرا امواج کوچک و در حدود 3 تا 10 پا هستند (در حدود 3-10 پا). آوریل تا اکتبر زمان بسیار خوبی برای موج سواری در ساحل غربی است. حال آنکه برای موج سواری در ساحل شرقی، بهترین وقت اکتبر تا دسامبر است.

 

 

بهترین زمان برای اسنکلرینگ و شنا

شنا و اسنکلرینگ در تمام طول سال در تایلند امکان‌پذیر است، به جز در روزهایی که به دلیل بارندگی، رعد و برق وجود دارد. نوامبر تا آوریل احتمالاً بهترین زمان سفر به تایلند برای این تفریحات است، به خصوص در اطراف جزایر موجود در دریای آندامان.

 

 

بهترین زمان برای پیاده‌روی و گردش

ماه‌های خنک اکتبر تا فوریه، برای پیاده‌روی عالی در تایلند ارجحیت دارند. اگرچه این پیاده‌روی می‌تواند در تمام طول سال انجام شود، اما باید گفت که تایلند در تابستان‌ها بسیار گرم و سوزان می‌شود و به دلیل مصرف زیاد آب آشامیدنی، گرما و وجود پشه، این پیاده‌روی ممکن است چندان لذت‌بخش نباشد. توصیه می‌شود که پیاده‌روی و گردش را در اوایل صبح و هوای مطلوب بعد از ظهر تجربه کنید و قبل از آن، با زیباترین مکان‌های تایلند آشنا شوید.

 

 

بهترین زمان برای تماشای نهنگ و دلفین

نهنگ‌های بسیاری، در سواحل شرقی خلیج تایلند ساکن هستند. نهنگ‌ها در فاصله ماه سپتامبر تا دسامبر، به سواحل بانکوک نزدیک می‌شوند. دلفین‌های پیشانی‌های گرد رودخانه‌ای نیز در این زمان در حال بالا و پایین رفتن از رودخانه چائو فرایا هستند. پس اگر به شوق تماشای این موجودات دوست داشتنی سفر می کنید، بهترین زمان سفر به تایلند را در این رابطه مدنظر داشته باشید.

 

بخوانید: راهنمای کشف بهترین و زیباترین سواحل پوکت

 

 

بهترین زمان برای ماهیگیری

 در طول سال می‌توان در تایلند ماهیگیری کرد، هرچند که ماهیگیری در فصل باران ایده‌آل است. تایلند، به ویژه به ماهی‌های آب شیرین شهرت دارد. جدا از گونه‌های رایج ماهی، گونه‌های بومی مانند Giant Mekong Catfish ، Barramundi ، Siamese Carp و Giant Snakehead نیز بسیار محبوب هستند. مناطق ماهیگیری متعددی در تایلند، از پارک‌های ماهیگیری گرفته تا استراحت‌گاه‌های خاص‌، استخرها، دریاچه‌ها، سدها و رودخانه‌ها وجود دارند.

 

 

بهترین زمان برای تخفیف

رزرو زود هنگام هتل و گرفتن پروازهای میان هفته‌ای، بهترین تخفیف‌ها را برای شما به ارمغان می‌آورد. معمولاً بهترین و ارزان‌ترین نرخ برای پروازها و هتل‌ها، در فصل بارندگی است. مارس تا ماه مه، سپتامبر و اکتبر معمولاً نرخ بسیار خوبی دارند. فروش سالانه بزرگ در مراکز خرید، از اواسط ژوئن تا اواسط آگوست انجام می‌شود که بهترین تخفیفات را شامل حال خریداران می‌کند.

 

بخوانید: ۱۰ نکته مفید برای خرید خوب در تایلند

 

 

بهترین زمان برای اجتناب از ازدحام و شلوغی

آرام ترین ماه‌ها برای گردشگران آوریل، مه، سپتامبر و اکتبر است. تایلند در اواخر اوت، معمولا فقط مسافران اروپایی  را در خود جای داده است، بنابراین نسبتاً خلوت است.

 

 

بهترین زمان برای برگزاری مراسم عروسی

تایلند با داشتن سواحل گرمسیری و آب و هوای آفتابی، یک مقصد برگزاری مراسم عروسی در تمام طول سال به شمار می‌آید، البته به جز فصل اوج بارندگی. در سایر زمان‌ها، بارندگی کوتاه است و به سرعت قطع می‌شود. نوامبر تا فوریه بهترین (و ایمن‌ترین) زمان برای برگزاری مراسم عروسی در ساحل غربی و ژوئن تا سپتامبر نیز بهترین زمان برای این امر در ساحل شرقی هستند. اگر می‌خواهید عروسی خود را در تایلند برگزار کنید و یا بعنوان گردشگر، علاقمندید که جشن عروسی تایلندی را از نزدیک ببینید، بهترین زمان سفر به تایلند را از این جنبه مدنظر داشته باشید.

 

 

بهترین زمان برای سفرهای بین جزیره‌ای با کروز

هرچند که سپتامبر تا دسامبر بهترین زمان برای دیدن نهنگ‌هایی است که در کنار کشتی شما به  گشت و گذار می‌پردازند، اما نوامبر تا ژانویه نیز گران‌ترین زمان بازدید برای سفرهای بین جزیره‌ای هستند. بنابراین شروع و پایان فصل بارندگی بهترین زمان برای انجام سفرهای دریایی به شمار می‌آیند.

 

بخوانید: گردش و تفریح در لامپانگ، چیانگ‌ مای

 

 

در این مقاله به بررسی بهترین زمان سفر به تایلند پرداختیم. بطور کلی بهترین زمان برای سفر به تایلند، در فاصله بین اواخر نوامبر و اوایل آوریل است که باران کم و آفتاب فراوان است، هر چند که درجه حرارت کمی پایین است. برای شنا و آفتاب گرفتن در بهترین سواحل تایلند، ژانویه تا آوریل ایده‌آل است. برای تور تایلند و گشت و گذارها، بهترین ماه‌ها دسامبر، ژانویه و فوریه هستند. و در نهایت باید گفت که تایلند از ماه ژوئیه تا اکتبر یک زمان  بارانی را تجربه می‌کند. حال با شماست که با توجه به اولویت‌هایتان، بهترین زمان سفر به تایلند را انتخاب کنید. 

مطالب مرتبط