۱۰ نکته مفید برای خرید خوب در تایلند

گشت و گذار در بازار در تایلند، در میان غرفه‌های شلوغ و اجناس رنگارنگ می‌تواند تور تایلند را بسیار هیجان‌انگیز کند. خرید در تایلند، یک فعالیت شبانه‌روزی است. کالاهای بی‌شماری در بازارهای تایلند وجود دارند نظیر: ابریشم تایلندی و اجناس پنبه‌ای، کالاهای چرمی، نقره و طلا، سفال با لعاب سبز، سنگ‌های قیمتی، مروارید، عروسک، ماسک، بامبو و مصنوعات چوبی و برنز، لاک، مواد پلاستیکی و غیره … در واقع هرآنچه را که به دنبالش هستید، در مراکز خرید این کشور پیدا خواهید کرد.

 اما اگر شما از نحوه خرید در این مکان‌ها آگاه نباشید، ممکن است متضرر شوید و درگیر تله‌های توریستی از جمله پرداخت مبالغ بالا برای کالاهای ارزان قیمت یا تقلبی شوید. در این مقاله به نکاتی جهت خرید موفق در تایلند اشاره خواهیم کرد.

 

رفتار دوستانه بهتر جواب می‌دهد

بدون دلیل، از تایلند به عنوان سرزمین لبخند یاد نمی‌شود. مردم اینجا، دوستانه‌ترین رفتارهای جهان را دارند. تایلندی‌ها پذیرای دوست بودن هستند، بنابراین هرچه تلاش شما برای دریافت تخفیف تهاجمی‌تر باشد، احتمال دریافت تخفیف کمتر می‌شود.

 

بخوانید: معرفی ۵ مرکز خرید برتر در پوکت

 

 

برای تخفیف گرفتن، اصرار نکنید

بسیاری از فروشگاه‌ها دارای قیمت‌های ثابت هستند‌، بنابراین در این شرایط چانه‌زنی کار نمی‌کند. با این حال، این امر در مورد بسیاری از بازارها و مراکز خرید صدق نمی‌کند و انتظار می‌رود از 10٪  تا 50٪ کمتر از قیمت ذکر شده بتوانید تخفیف بگیرید. هرگز بابت قیمت بالای یک کالا یا رسیدن به قیمتی که مدنظرتان است، با فروشنده مشاجره نکنید. در مواقعی که فروشنده نمی‌خواهد تخفیف مورد نظر شما را اعمال کند، باید به سادگی تشکر کرده و عبور کنید.

 

 

کمی تایلندی یاد بگیرید

داشتن دانش راجع به کلمات و عبارات هر کشوری که از آن بازدید می‌کنید بسیار مفید خواهد بود و زبان تایلندی نیز از این قاعده مستثنی نیست. مردم تایلند، از تلاش شما برای تایلندی صحبت کردن خوشحال خواهند شد و حتی ممکن است که در فروش اجناس برایتان تخفیف قائل شوند. این امر تجربه مثبت و مقرون به صرفه‌ای را برای خرید در تایلند برایتان به ارمغان خواهد آورد.

 

بخوانید: ۴ مرکز خرید ارزران در بانکوک برای عاشقان خرید


 

 

در خرید عجله نکنید

برای خرید در تایلند، نیازی نیست که با دیدن اولین موردی که نیاز دارید فورا آنرا خریداری کنید. شانس خود را امتحان کنید و با چشمانتان، اجناس مختلف را از نظر بگذرانید. به دلیل تنوع بسیار بالای کالاها در بازارهای تایلند، احتمال زیادی وجود دارد که آنچه را می‌خواهید با طرح و قیمت مناسب‌تر پیدا کنید.

 

 

مانند مردم محلی تایلند هزینه کنید

برخی از فروشندگان، از خارجی بودن شما استفاده کرده و ممکن است که بابت یک جنس، مبلغی بیش از آنچه از مردم محلی دریافت می‌کنند از شما مطالبه نمایند. بنابراین هشیار باشید و به خرید مردم تایلند توجه کنید تا با همان قیمت خرید نمایید.

 

بخوانید: تور پوکت و فرصتی تکرار نشدنی برای خرید

 

 

برای خرید غذا، درخواست تخفیف نکنید

اگرچه ما مطمئن نیستیم که این یک رسم در تایلند است یا خیر، اما توصیه می‌کنیم که هرگز برای خرید مواد غذایی در تایلند چانه نزنید. شما آزاد هستید که برای خرید در تایلند بابت هر کالایی درخواست تخفیف کنید، اما امیدی به تخفیف بابت غذاهای پرطرفدار تایلند نداشته باشید و استعداد چانه‌زنی را کنار بگذارید.

 

 

کالاهای بیشتر، تخفیف بهتری دارند

معمولا به نسبت اجناس بیشتری که خرید کنید، تخفیف بیشتری نیز دریافت خواهید کرد. اگر فقط نیاز به خرید اجناس محدودی دارید، از همراهانتان بخواهید که جنس مورد نظرشان هم توسط شما خریداری شود تا روی کل خرید، تخفیف بیشتری شامل حالتان گردد.

 

 

آماده باشید

هوای تایلند غیرقابل پیش‌بینی است و اگر در یک روز بارانی در تایلند به خرید بروید شما برای یافتن بازاری که در برابر بارش دارای سقف باشد و یا تهویه مطبوع داشته باشد، تحت فشار قرار خواهید گرفت. مطمئن شوید که بابت مدت زمان طولانی خرید، آب نوشیدنی کافی به همراه آورده اید. بهترین کفش های پیاده‌روی خود را بپوشید. همچنین باید کوله‌پشتی مناسبی داشته باشید، زیرا عبور و مرور در مسیرهای شلوغ با تعدادی کیسه پلاستیکی خرید برایتان ناخوشایند خواهد بود.

 

 

در برابر کلاهبرداران جواهرات هشیار باشید

جواهرات و سنگ‌های قیمتی تایلندی، مدتهاست که به دلیل کیفیت بالایشان شهرت دارند. همچنین این کشور، به عنوان یکی از پنج مرکز سنگ‌تراشی برتر جهان شناخته می‌شود. با این حال، فروش سنگ‌های قیمتی در تایلند نیز می‌تواند با کلاهبرداری همراه باشد. این گونه کلاهبرداری‌ها، عمدتاً در بانکوک انجام می‌شود. از این رو مطمئن شوید که جواهرات مورد نظرتان را از فروشگاه معتبری خریداری می‌کنید. بنابراین قبل از خرید، راجع به مکان جوار فروشی تحقیق نمایید. همواره به یاد داشته باشید که نیازی به خرید عجولانه نیست.

 

 

در مورد هزینه گشت و گذار تحقیق کنید

واقعیت این است که برخی از رانندگان تاکسی و راهنماهای تور وجود دارند که پیشنهاد می‌کنند شما را به مراکز خرید برسانند و در عین حال کمیسیون‌هایی را برای ورود گردشگران به مکان‌های خاص خرید دریافت می‌کنند. و البته، این شما هستید که باید هزینه آن کمیسیون را بپردازید. علاوه بر این، می‌توانند زمان ارزشمند شما را برای خرید هدر دهند.

از این رو به یاد داشته باشید اگر نمی‌خواهید قربانی برنامه‌های تبلیغاتی شوید، آدرس بازارها و مراکز خرید مورد نظر خود را همراه داشته و از قیمت کرایه رفت و آمد به آنها نیز آگاه باشید. سپس این اطلاعات را قبل از حرکت به راننده یا راهنمای تور مربوطه ارائه دهید تا بدانند که شما از اطلاعات کافی در این زمینه برخوردارید.

 

بخوانید: ۷ مرکز خرید مشهور در کرابی برای خرید سوغاتی

 

 

در انتها به شما توصیه می‌کنیم که با درنظر داشتن نکات فوق، روی لذت بردن هر چه بیشتر از سفر و خریدتان در تایلند سرمایه‌گذاری کنید. حال را دریابید، مشخص نیست که دوباره چه زمانی بتوانید از امکانات فراوان این کشور بینهایت زیبا و غنی سود ببرید. 

مطالب مرتبط